• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Jag anmälde en gång mig för en rolex, där de sa att det var 1-2 års väntetid, AD i Jönköping, han hade dock inte så många på listan. Jag blev chockad när han 2 månader senare ringde. Ibland tror jag inte alltid de vet vad som kommer med leveransen alternativt att det är många på listan som hoppar av. Så lycka till det kommer nog gå fort.
Intressant, när var detta och vilken modell gällde det?
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Har fått sug efter en Exp II men är inte särskilt insatt i rolledjungeln. Vet att det är kö på sub och daytona etc men hur ser det ut på exp II, kan man vänta sig kö på den också ellet är det bara knalla in och hämta?

Tack!
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Har fått sug efter en Exp II men är inte särskilt insatt i rolledjungeln. Vet att det är kö på sub och daytona etc men hur ser det ut på exp II, kan man vänta sig kö på den också ellet är det bara knalla in och hämta?

Tack!
Tror inte du kan gå in till vilken ad som helst och hitta en, men ringer du runt lite ska det inte vara några större problem att få tag på en. Framförallt inte om du tittar även utomlands.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Har fått sug efter en Exp II men är inte särskilt insatt i rolledjungeln. Vet att det är kö på sub och daytona etc men hur ser det ut på exp II, kan man vänta sig kö på den också ellet är det bara knalla in och hämta?

Tack!
I Toulouse var det i alla fall bara att knalla in. Man kunde till och med pruta. Vet ej hur det ser ut i Stockholm, men borde vara något liknande !
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Har fått sug efter en Exp II men är inte särskilt insatt i rolledjungeln. Vet att det är kö på sub och daytona etc men hur ser det ut på exp II, kan man vänta sig kö på den också ellet är det bara knalla in och hämta?

Tack!

Var inne på Klarlunds i Köpenhamn förra veckan och frågade om Explorer 216570, de sa ca 1 års väntetid.
Var på Nymnas i Stockholm några dagar senare, de sa 1-3 månader.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Var inne hos en Rolex AD i Nice i går och säljaren både bekräftade och beklagade Rolex leveranstider på sportmodeller. En Pepsi Light hade de fått in (såld så klart) och övriga modeller lyste med sin frånvaro. Enda suben var en Smurf med diamantindex.

Dock hade de precis fått in en 126660 D-blue vilket verkade vara en mindre sensation.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Börjar inte det här spåra ut lite nu?
Tråkigt när andrahandsmarkanden börjar kontrollerar på detta vis.
:(
56E92B19-35FD-497D-9730-AFB00A01A5E0.png
E2860514-B018-4D40-9D32-381ADBC464B5.png
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Lurar på att köpa en 18039 (WG DD) Head Only från 1983 med silver stick dial.
Vad är rimligt marknadspris?
Vad bör man kolla efter utöver servicebehov, om det är orginaltavla, nötning/polering och skarpa bandhorn?
 

Bilagor

  • close 18039.JPG
    close 18039.JPG
    83.1 KB · Visningar: 1

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Lurar på att köpa en 18039 (WG DD) Head Only från 1983 med silver stick dial.
Vad är rimligt marknadspris?
Vad bör man kolla efter utöver servicebehov, om det är orginaltavla, nötning/polering och skarpa bandhorn?
Dåliga bilder mem ser lite rund ut. Köp kvalite, vill du ha utan länk? Eller är det bara för det är billigt utan länk?
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
vad menar du med rund? polerad på case och hornen eller? bara så jag fattar vad du menar.
länk är såklart ett plus men blir bra mkt dyrare med länk.
Ser tråkigt polerad ut men bilderna är värdelösa så be om bättre bilder! Jag hade en ho 18039 förut. Även om det var kul så är länken det som är nice med dd. Omöjligt att hitta separat till wg och om du gör det kostar det huggorm
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Ser tråkigt polerad ut men bilderna är värdelösa så be om bättre bilder! Jag hade en ho 18039 förut. Även om det var kul så är länken det som är nice med dd. Omöjligt att hitta separat till wg och om du gör det kostar det huggorm
ok, låter rimligt, vad tycker du är ett humant pris för ho då?
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Skulle inte rekommendera att köpa en dåligt polerad då det är guld vi pratar om! Toppskick kanske 70k.
ok, de verkar ju kosta från 110 på länk på C24, oavsett skick. så det ger att länken är värd minst 40K då alltså, om du säger max 70 ho och de börjar på 110 med länk WW...
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
ok, de verkar ju kosta från 110 på länk på C24, oavsett skick. så det ger att länken är värd minst 40K då alltså, om du säger max 70 ho och de börjar på 110 med länk WW...
Summasumarum köp aldrig dåligt skick, hur billigt det än är! Its always gonna bite you in the arse... :) kolla även nötningen på glasringen. Jämför:
1FB8C6C3-166B-4C7D-A61E-F828EEEB67BD.jpeg
 

Dabe

Breitling
Tjena, en korkad fråga kanske, men om jag skall köpa en ny Rolex och hittat en hos ex Luxury W, vad bör jag tänka på? Är det ens värt att köpa där om det skiljer ca 2000kr? Är inget bra på detta och vet inte fallgroparna mm. Vill endast köpa med full set och allt! Inget halvdant.
Tack
Danne
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Tjena, en korkad fråga kanske, men om jag skall köpa en ny Rolex och hittat en hos ex Luxury W, vad bör jag tänka på? Är det ens värt att köpa där om det skiljer ca 2000kr? Är inget bra på detta och vet inte fallgroparna mm. Vill endast köpa med full set och allt! Inget halvdant.
Tack
Danne
Vilken modell är du ute efter?
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Tjena, en korkad fråga kanske, men om jag skall köpa en ny Rolex och hittat en hos ex Luxury W, vad bör jag tänka på? Är det ens värt att köpa där om det skiljer ca 2000kr? Är inget bra på detta och vet inte fallgroparna mm. Vill endast köpa med full set och allt! Inget halvdant.
Tack
Danne
LW är reko så bara du kan avgöra om det är värt att betala 2k extra istället för att köpa från ditt andra ställe.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Tjena, en korkad fråga kanske, men om jag skall köpa en ny Rolex och hittat en hos ex Luxury W, vad bör jag tänka på? Är det ens värt att köpa där om det skiljer ca 2000kr? Är inget bra på detta och vet inte fallgroparna mm. Vill endast köpa med full set och allt! Inget halvdant.
Tack
Danne
Har hänt att de har behållt länkbitar. Se till att fråga om det.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
OP 39, 114300-0001, grå

Har idag en OP 36, 116100, blå. Grym! Men är nu mogen för en modell större:)
Det är väl ingen superovanlig modell direkt? Det är som sagt inget konstigt med Luxury watches så det är mest en fråga om du vill betala över listpris. Du kan också fråga om det finns förhandlingsutrymme.
 
Topp