• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mandunko

Cartier
2-Faktor
Någon som vet vilka modeller av Milgauss som har denna otroligt balla tvåfärgade lume? Bild från Reddit.
0FF37CE6-9B11-43C4-814A-0079D304F8FE.jpeg
 

Fridolfz

Breitling
Hallå!
Skriver alldeles för lite inlägg, läser för det mesta.. Men nu när jag gått ett halvår med min DJ så känner jag att suget efter ny (ytterligare en) klocka har börjat infinna sig igen :) Tankarna går mot en explorer 1 (214270). Har även följt med i explorertråden och sett några riktigt fina varianter på strap. Vill även passa på att hylla @Zorin som jag sett haft en oysterflex på sin explorer - riktigt snyggt och sportigt!

Någon som har koll på vad ett oysterflex går lös på och nåt man behöver tänka på med passning osv?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hallå!
Skriver alldeles för lite inlägg, läser för det mesta.. Men nu när jag gått ett halvår med min DJ så känner jag att suget efter ny (ytterligare en) klocka har börjat infinna sig igen :) Tankarna går mot en explorer 1 (214270). Har även följt med i explorertråden och sett några riktigt fina varianter på strap. Vill även passa på att hylla @Zorin som jag sett haft en oysterflex på sin explorer - riktigt snyggt och sportigt!

Någon som har koll på vad ett oysterflex går lös på och nåt man behöver tänka på med passning osv?
Oysterflex kostar ca 3k per bit (totalt 6k) och finns i flera olika storlekar som man får kombinera för att hitta sin passform.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Oysterflex kostar ca 3k per bit (totalt 6k) och finns i flera olika storlekar som man får kombinera för att hitta sin passform.
Sen kan du tyvärr inte köpa ett Oysterflex hursomhelst från AD utan då måste ha en klocka som levereras med Oysterflex dvs. Daytona i guld eller Yacht-Master 42 i guld. OF finns dock på begagnatmarknaden men var då noga så att storleken blir rätt.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Sen kan du tyvärr inte köpa ett Oysterflex hursomhelst från AD utan då måste ha en klocka som levereras med Oysterflex dvs. Daytona i guld eller Yacht-Master 42 i guld. Finns dock på begagnatmarknaden men var då noga så att storleken blir rätt.
Exakt, tror att vi enbart kommer att få se Oysterflex på ädelmetall från Rolex i framtiden med, känns osannolikt att de skulle släppa till stål, även om vissa modeller tex 116500LN är rätt schysst på Oysterflex
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Dock rätt meckigt att trixa med fuländlänkar då, moderna Rollar på gummi flyger oftast inte utan sådana tyvärr
Jag tycker OF på Yacht-Master 42 funkar bra utan ändlänkar. Om man jämför Oysterflex med t ex RubberB eller Everest så är det stor skillnad i passform i kvalitetskänsla. Kanske har med "vingarna" på OF att göra...
 
  • Like
Reactions: PJZ

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Jag tycker OF på Yacht-Master 42 funkar bra utan ändlänkar. Om man jämför Oysterflex med t ex RubberB eller Everest så är det stor skillnad i passform i kvalitetskänsla. Kanske har med "vingarna" på OF att göra...
Yes, YM funkar förvånansvärt bra utan ändlänkar på Oysterflex (även om den nog varit ännu bättre med ändlänkar som OF Daytona har), det kanske har att göra med att OF med sina vingar blir lite ”biffigare” och påminner lite mer om en länk jämfört med tunnare aftermarket alternativ
 

Fridolfz

Breitling
Okej, jag hade det på känn att få tag i ett oysterflex skulle innebära lite krångel och det är nog inte aktuellt för tillfället med en ädelmetallsvariant. 116519LN är helt klart en gral!

Trots sämre kvalitetskänsla så får jag nog prova mig fram med Rubber B och läder av nåt slag men det får bli ett senare problem. Tack @Threeone - jag har ingen explorer just nu och får se hur det går med att få tag i en men återkommer gärna i framtiden om du inte hunnit bli av med det/börjat använda det.

Har testat en Tag hour aquaracer med gummi och den kändes väldigt klumpig med gummi, alla bitar inte föll på plats, men jag är helt för idén med det slitstarka gummit för äventyr av olika de slag.
 
Kan någon hjälpa mig med vad prisbilden bör vara på en Daytona 116500 vit urtavla?
Letar en 2017-2020 fullset i fint skick.

Svårt att bilda sig en uppfattning på blocket priserna, känns som att det finns en del drömmare som lägger ut och aldrig får sålt för de priserna.
 
  • Like
Reactions: PJZ

hejsam

Patek
2-Faktor
Kan någon hjälpa mig med vad prisbilden bör vara på en Daytona 116500 vit urtavla?
Letar en 2017-2020 fullset i fint skick.

Svårt att bilda sig en uppfattning på blocket priserna, känns som att det finns en del drömmare som lägger ut och aldrig får sålt för de priserna.
Typ 180’ för de som vill köpa och 220’ för de som vill sälja, ungefär så det brukar låta här på forumet.
 
Typ 180’ för de som vill köpa och 220’ för de som vill sälja, ungefär så det brukar låta här på forumet.
Och så bör det kanske ligga en bit under vad folk har velat bjuda innan nu när ytterst få går och köper en beg klocka för 150% av listpriset...
De flesta håller nog hårt i pengarna ist för att spendera de på lyxartiklar. Med tanke på att väldigt många riskerar att förlora sina jobb och därmed sin inkomst så är det nog få som vill lägga 200k på något de klarar sig precis lika bra utan.
Så, prisbilden är svår idag.
Många vill sälja för att öka sina chanser att tex slippa gå ifrån hus el lägenhet oabsett arbete eller inte så ska ju räkningarna betalas...
Men jag gissar att få prioriterar att köpa innan de vet var den här coronatornadon kommer att sätta ner dem någonstans ekonomiskt.

Jag gissar att priserna kommer falla, ingen har råd att sitta på lager av osålda klockor för miljoner hur länge som helst.
 
Det verkade som om jag fick rätt Ang Hulken fö, om man ska lita på "Goldbergs Moneypenny".
Den försvinner nästa år. Jag trodde iofs att den skulle ryka i år, och det hade den mest troligt, men nu blev det ju inget Basel, så det sker nästa.
Sen smäller de i det nyare urverken i Suben och slimmar luggarna lite, precis som på Gmt'n.
Åsikter?
Kommer det köpas gröna subar för 200k till våren? :)
Det ska bli intressant att se hur det utvecklar sig!
 
  • Like
Reactions: PJZ

Bonumm

Panerai
Kan någon hjälpa mig med vad prisbilden bör vara på en Daytona 116500 vit urtavla?
Letar en 2017-2020 fullset i fint skick.

Svårt att bilda sig en uppfattning på blocket priserna, känns som att det finns en del drömmare som lägger ut och aldrig får sålt för de priserna.
Norr om 200k för en i fint skick får du nog räkna med.
 

Ghaith

Breitling
Det verkade som om jag fick rätt Ang Hulken fö, om man ska lita på "Goldbergs Moneypenny".
Den försvinner nästa år. Jag trodde iofs att den skulle ryka i år, och det hade den mest troligt, men nu blev det ju inget Basel, så det sker nästa.
Sen smäller de i det nyare urverken i Suben och slimmar luggarna lite, precis som på Gmt'n.
Åsikter?
Kommer det köpas gröna subar för 200k till våren? :)
Det ska bli intressant att se hur det utvecklar sig!
Vad säger "Goldbergs Moneypenny" ang. Hulken?
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vad säger "Goldbergs Moneypenny" ang. Hulken?
Han spekulerar i att den försvinner nästa år i samband med att en ny Submariner kommer släppas. Vi får väl se vad som händer, men helt otroligt vore det ju inte om de släpper en Sub med nya 70-timmarsverket och lite mer slimmat case.
Jag vet inte om det måste innebära att det inte blir en ny Hulk bara för att en ny Sub kommer.
Som vanligt är det ju endast spekulationer, men Goldberg menar ju att han fått läckta bilder på den nya subben inifrån Rolex.
Som sagt var - den som lever får se.
Länk till videon:
Bonusbild på ämnet:
E39A8F09-9C98-4143-93E1-F8FF3D162AF6.jpeg
 

Ghaith

Breitling
Han spekulerar i att den försvinner nästa år i samband med att en ny Submariner kommer släppas. Vi får väl se vad som händer, men helt otroligt vore det ju inte om de släpper en Sub med nya 70-timmarsverket och lite mer slimmat case.
Jag vet inte om det måste innebära att det inte blir en ny Hulk bara för att en ny Sub kommer.
Som vanligt är det ju endast spekulationer, men Goldberg menar ju att han fått läckta bilder på den nya subben inifrån Rolex.
Som sagt var - den som lever får se.
Länk till videon:
Bonusbild på ämnet:
E39A8F09-9C98-4143-93E1-F8FF3D162AF6.jpeg
Tack för infon! Ska kika på videon nu :)
 
Topp