• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
4b2.gif
Jag identifierar mig med Steve här. :p
 

HSK

Patek
2-Faktor
Galet! Skulle vara intressant att höra vad för typ av säkerhetskontroller de har för att se till att inga klockor försvinner. :woot:
Man kan ju hoppas att det inte ska behövas? Har man blivit inbjuden till evenemanget och tagit sig förbi de beväpnade vakterna finns troligtvis ett visst mått av tillit till varandra, lite som på en vanlig KS-GTG. ;)
 

RJonsson

Omega
Man kan ju hoppas att det inte ska behövas? Har man blivit inbjuden till evenemanget och tagit sig förbi de beväpnade vakterna finns troligtvis ett visst mått av tillit till varandra, lite som på en vanlig KS-GTG. ;)
Ja det vore onekligen häftigt. De var ju väldigt avslappnade med hur klockorna hanterades och verkade OK med att de slängdes i stora högar så kanske säger nått om inställningen i övrigt.
 
Vad tror ni en sub date kostar om 10 år?

Såg någonstans att den kostade runt 63.000 år 2007 och nu får man betala 90+ för en begagnad.(rätta mig gärna om mina siffror är helt fel)
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Mycket möjligt att den här är OT i den här tråden. Handlar ju om Rolex men enbart vintage, skulle väl egentligen ha postats i vårt Vintage forum men där finns mig veterligen ingen Rolex tråd så jag chansar på att posta här :) Har första utgåvan av den samt båda utgåvorna i eBook-format, ser fram emot att börja bläddra i den :)
IMG_3591.jpeg
 

IgorArmas88

Breitling
Tjena Klocksnack!

Dags för min debut här, och jag gör det med flera frågor som jag hoppas ni skulle kunna besvara.

Jag har länge varit sugen på att ta hem en/flera klockor från utlandet för att sedan sälja.

Ponera att jag plockar hem en Rolex Sub 16660LN för 95/100k, givetvis helt ny, fullset.

Då till mina frågor till er experter..

  1. Finns det en marknad för klockan nog till att, utom allt rimligt tvivel, bli såld för, ja i runda slängar 120 papp? Eftersom moms tillkommer så måste jag nästan sälja den så dyrt för att kunna göra några pengar på den.
  2. Detta skulle göra mig till en ”gråhandlare” och finns det då risk att det skulle göra att många ser sig om och hellre plockar en dyrare klocka från en AD? Jag förstår att vissa gör det för att supporta sina locals lite mer, men om man ändå ska se det objektivt, hur många hade valt bort mig och hellre betalat ett dyrare pris hos AD?
  3. Hur fungerar Rolex worldwide garanti? Hur länge gäller den? Och hur man tillväga om olyckan skulle vara framme?
  4. Jag vet att väldigt många här inne är mycket skeptiska till gråhandlare på alla plan, men vad tycker ni? Borde jag satsa och köra?

Ber er att vänligen hålla en skön ton i kommentarerna, trots att detta kanske är en något öm punkt för flera, vilket jag förstår.

Noterbart är ju ändå att en ny 11660LN för 115-120k hade (iaf på blocket) varit den i princip billigaste Sverige?


Tack.

Mvh.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Varför skulle klockorna (Främst Rolex) på andrahandsmarknaden vara billigare utomlands än Sverige?
 
Topp