• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Å andra sidan kan man ju ställa sig frågan vad det är AD egentligen vill syssla med nuförtiden när man läser inläggen i denna tråden. Att du måste lägga hundratusentals kronor på fula skitklockor som ingen annan vill ha för att AD ens ska kolla åt dit håll och du ska visa dig värdig att få köpa en vanlig jäkla stålsub för annars är det ingen idé att sälja till dig när man kan fiffla till sig bra mycket mer pengar på annat vis. Det måste vara fantastiskt besvärligt och ovärdigt att ge sig in i den här cirkusen just nu tänker jag och det verkar ju bara bli värre, jag kan bara föreställa mig följande:

Gunilla Gnällkärringsson, butikspersonal på AD: - Hej, kan jag hjälpa dig?
Förstagångsköpare: - Ja, jag skulle vilja prova er fulaste och minst eftertraktade Rolex.
Gunilla: - OK, då föreslår jag denna trötta, tråkiga DJ som legat här osåld i ett decennium.
Förstagångsköpare: - Ja, den var minsann skitful! Hur svårt hade ni haft att sälja den sade du? Jag tror att jag tar den!
Gunilla: - OK, det blir 56 100 kr.
Förstagångsköpare: - Tack så mycket, hej då!

Nästa besök i samma butik:
Brynolf Backslicksson, butikspersonal på AD: - Tjena, vad vill du köpa då?
Potentiell andragångsköpare: - Hej, jo jag köpte denna värdelösa pissklocka sist jag var här, nu skulle jag vilja köpa ytterligare något fult tänkte jag. Eller kan jag köpa något finare?
Brynolf: - Haha, alltså du lär spendera bra mycket mer än några 50 lök innan du är värdig nog att ens ställa dig i kö på en riktig klocka här! Jag föreslår den här fula sopklockan som nästa steg innan vi ens kan börja prata om något annat vettu!
Potentiell andragångsköpare: - Jaha, okej... Ja jag vill ju egentligen ha en stålsub utan datum, det finns ingen chans att man skulle kunna få bli uppskriven på en kölista?
Brynolf: - PHahahHA! Kölista för stålsubben utan datum? Den är 14 år lång och stängd sedan du bar tandställning och frågade chans på tjejer. Vi har ju inte ens en tillstymmelse till RELATION än hörru! Man måste ha en relation för sådana här grejer fattaru väl?
Potentiell andragångsköpare: - Ja, jo det har du ju rätt i. Jag tar nog den där fula sopklockan du visade då. Finns det möjlighet att ni skulle kunna göra något åt priset?
Brynolf: - Ja, det är enda klockan vi är villiga att sälja till dig just nu då vi hellre fifflar iväg klockor till gråhandlare, vi tjänar ju inget på dig än ju! Och priset? Haha, du har med detta eventuella köp uppnått nivån för att få ställa dig i kö för en nyckelring eller en ful gubbkeps som giveaway och det är fan knappt alltså, kom igen det är ingen välgörenhet vi sysslar med här!
Potentiell andragångsköpare: - Nej, det låter ju rimligt det du säger... jag tar den!
Brynolf: - Ja, det hoppas jag. Nu har du ju slösat min tid i 25 minuter så det är väl det minsta du kan göra, helst hade jag sett att köpt några skitklockor till, men du är väl snart tillbaka hoppas jag för annars får jag blir jag tvungen att stryka dig ur gubbkepskön!
Potentiell andragångsköpare: - Jag förstår. Adjö! Jag hoppas att en dag få komma hit och handla det jag verkligen vill!

Repeata processen 19 gånger och du har gjort dig förtjänt av att få köpa en simpel stålsub, lol.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Å andra sidan kan man ju ställa sig frågan vad det är AD egentligen vill syssla med nuförtiden när man läser inläggen i denna tråden. Att du måste lägga hundratusentals kronor på fula skitklockor som ingen annan vill ha för att AD ens ska kolla åt dit håll och du ska visa dig värdig att få köpa en vanlig jäkla stålsub för annars är det ingen idé att sälja till dig när man kan fiffla till sig bra mycket mer pengar på annat vis. Det måste vara fantastiskt besvärligt och ovärdigt att ge sig in i den här cirkusen just nu tänker jag och det verkar ju bara bli värre, jag kan bara föreställa mig följande:

Gunilla Gnällkärringsson, butikspersonal på AD: - Hej, kan jag hjälpa dig?
Förstagångsköpare: - Ja, jag skulle vilja prova er fulaste och minst eftertraktade Rolex.
Gunilla: - OK, då föreslår jag denna trötta, tråkiga DJ som legat här osåld i ett decennium.
Förstagångsköpare: - Ja, den var minsann skitful! Hur svårt hade ni haft att sälja den sade du? Jag tror att jag tar den!
Gunilla: - OK, det blir 56 100 kr.
Förstagångsköpare: - Tack så mycket, hej då!

Nästa besök i samma butik:
Brynolf Backslicksson, butikspersonal på AD: - Tjena, vad vill du köpa då?
Potentiell andragångsköpare: - Hej, jo jag köpte denna värdelösa pissklocka sist jag var här, nu skulle jag vilja köpa ytterligare något fult tänkte jag. Eller kan jag köpa något finare?
Brynolf: - Haha, alltså du lär spendera bra mycket mer än några 50 lök innan du är värdig nog att ens ställa dig i kö på en riktig klocka här! Jag föreslår den här fula sopklockan som nästa steg innan vi ens kan börja prata om något annat vettu!
Potentiell andragångsköpare: - Jaha, okej... Ja jag vill ju egentligen ha en stålsub utan datum, det finns ingen chans att man skulle kunna få bli uppskriven på en kölista?
Brynolf: - PHahahHA! Kölista för stålsubben utan datum? Den är 14 år lång och stängd sedan du bar tandställning och frågade chans på tjejer. Vi har ju inte ens en tillstymmelse till RELATION än hörru! Man måste ha en relation för sådana här grejer fattaru väl?
Potentiell andragångsköpare: - Ja, jo det har du ju rätt i. Jag tar nog den där fula sopklockan du visade då. Finns det möjlighet att ni skulle kunna göra något åt priset?
Brynolf: - Ja, det är enda klockan vi är villiga att sälja till dig just nu då vi hellre fifflar iväg klockor till gråhandlare, vi tjänar ju inget på dig än ju! Och priset? Haha, du har med detta eventuella köp uppnått nivån för att få ställa dig i kö för en nyckelring eller en ful gubbkeps som giveaway och det är fan knappt alltså, kom igen det är ingen välgörenhet vi sysslar med här!
Potentiell andragångsköpare: - Nej, det låter ju rimligt det du säger... jag tar den!
Brynolf: - Ja, det hoppas jag. Nu har du ju slösat min tid i 25 minuter så det är väl det minsta du kan göra, helst hade jag sett att köpt några skitklockor till, men du är väl snart tillbaka hoppas jag för annars får jag blir jag tvungen att stryka dig ur gubbkepskön!
Potentiell andragångsköpare: - Jag förstår. Adjö! Jag hoppas att en dag få komma hit och handla det jag verkligen vill!

Repeata processen 19 gånger och du har gjort dig förtjänt av att få köpa en simpel stålsub, lol.
Enklare att bara kliva in som okänd och be att få köpa en gulddaytona och valfri hajpad stålsportis. Relationer är överskattade.
 
Nu är jag nyfiken på ett ärligt svar, är det någon som fått besked om när de kan hämta ut "sin" stålpepsi? Eller kanske redan har gjort det? (Hos SVENSK AD)

Mvh
 
Å andra sidan kan man ju ställa sig frågan vad det är AD egentligen vill syssla med nuförtiden när man läser inläggen i denna tråden. Att du måste lägga hundratusentals kronor på fula skitklockor som ingen annan vill ha för att AD ens ska kolla åt dit håll och du ska visa dig värdig att få köpa en vanlig jäkla stålsub för annars är det ingen idé att sälja till dig när man kan fiffla till sig bra mycket mer pengar på annat vis. Det måste vara fantastiskt besvärligt och ovärdigt att ge sig in i den här cirkusen just nu tänker jag och det verkar ju bara bli värre, jag kan bara föreställa mig följande:

Gunilla Gnällkärringsson, butikspersonal på AD: - Hej, kan jag hjälpa dig?
Förstagångsköpare: - Ja, jag skulle vilja prova er fulaste och minst eftertraktade Rolex.
Gunilla: - OK, då föreslår jag denna trötta, tråkiga DJ som legat här osåld i ett decennium.
Förstagångsköpare: - Ja, den var minsann skitful! Hur svårt hade ni haft att sälja den sade du? Jag tror att jag tar den!
Gunilla: - OK, det blir 56 100 kr.
Förstagångsköpare: - Tack så mycket, hej då!

Nästa besök i samma butik:
Brynolf Backslicksson, butikspersonal på AD: - Tjena, vad vill du köpa då?
Potentiell andragångsköpare: - Hej, jo jag köpte denna värdelösa pissklocka sist jag var här, nu skulle jag vilja köpa ytterligare något fult tänkte jag. Eller kan jag köpa något finare?
Brynolf: - Haha, alltså du lär spendera bra mycket mer än några 50 lök innan du är värdig nog att ens ställa dig i kö på en riktig klocka här! Jag föreslår den här fula sopklockan som nästa steg innan vi ens kan börja prata om något annat vettu!
Potentiell andragångsköpare: - Jaha, okej... Ja jag vill ju egentligen ha en stålsub utan datum, det finns ingen chans att man skulle kunna få bli uppskriven på en kölista?
Brynolf: - PHahahHA! Kölista för stålsubben utan datum? Den är 14 år lång och stängd sedan du bar tandställning och frågade chans på tjejer. Vi har ju inte ens en tillstymmelse till RELATION än hörru! Man måste ha en relation för sådana här grejer fattaru väl?
Potentiell andragångsköpare: - Ja, jo det har du ju rätt i. Jag tar nog den där fula sopklockan du visade då. Finns det möjlighet att ni skulle kunna göra något åt priset?
Brynolf: - Ja, det är enda klockan vi är villiga att sälja till dig just nu då vi hellre fifflar iväg klockor till gråhandlare, vi tjänar ju inget på dig än ju! Och priset? Haha, du har med detta eventuella köp uppnått nivån för att få ställa dig i kö för en nyckelring eller en ful gubbkeps som giveaway och det är fan knappt alltså, kom igen det är ingen välgörenhet vi sysslar med här!
Potentiell andragångsköpare: - Nej, det låter ju rimligt det du säger... jag tar den!
Brynolf: - Ja, det hoppas jag. Nu har du ju slösat min tid i 25 minuter så det är väl det minsta du kan göra, helst hade jag sett att köpt några skitklockor till, men du är väl snart tillbaka hoppas jag för annars får jag blir jag tvungen att stryka dig ur gubbkepskön!
Potentiell andragångsköpare: - Jag förstår. Adjö! Jag hoppas att en dag få komma hit och handla det jag verkligen vill!

Repeata processen 19 gånger och du har gjort dig förtjänt av att få köpa en simpel stålsub, lol.
Det är också rätt fascinerande att Rolex tillverkar så många "fula skitklockor som ingen annan vill ha".
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag med, men av ngn anledning postar hen inga bilder på den eller på ngt annat sätt outar att hen fått den. Undrar varför?
Vem bryr sig? Det är inte den heliga graalen eller lösningen på vad som händer efter döden vi snackar om, det är en Rolex med ny länk.

Masspsykosen är total! Föreslår att alla som få för sig att betala över listpris lyfter blicken lite och ger sig själv en rejäl örfil.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Folk med denna klockan får ju rätt mycket uppmärksamhet på forumet vilket ju vissa tycker är jättekul. Men andra kanske inte uppskattar hybrisen fullt ut och föredrar att inte outa. Vad tror du själv?

Min gissning är att man tänker sig sälja på blocket med ordentlig avans efter att ha kört den en i en månad eller två och vill inte framstå som girig på forumet därför outar man inte att man har den.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
När det gäller ändring av en länk är väl den stora frågan vad Rolex själva säger?
Har ingen aning om vad en AD förbinder sig att göra men det framgår nog rätt tydligt vilken typ av service en Rolex-kund ska kunna förvänta sig oavsett var klockan är köpt.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Min gissning är att man tänker sig sälja på blocket med ordentlig avans efter att ha kört den en i en månad eller två och vill inte framstå som girig på forumet därför outar man inte att man har den.
Intressant teori!
Jag har ingen aning, men om man nu är sådan big spender (som det påstås) att man alltså blir prioriterad av AD - är man verkligen en sådan som bryr sig om småpengar typ en vinst på 50-60k?
 

Nicke

Breitling
Men för typ hundrade gången; har någon faktiskt köpt en hajpad modell nyligt? Känslan är att klockorna inte finns hos AD i Stockholm såvida du inte stödköper en massa annat. Klockorna finns däremot tillgängliga hos massor av gråhandlare. Det tyder på att ADs säljer klockorna direkt till gråhandlare istället för till riktiga kunder.

Hej!
Plockade ut en Batman för cirka en månad sedan från AD. Tror att jag stod 10 månader i ”kö”...

I höstas köpte jag en Hulk, det var dock innan den totala hybrisen som är nu... Tror att jag väntade i tre månader på den.

När det gäller ”kölista” fick jag höra av en AD att det heter intresselista... I vilken ordning de prioriterar listan är upp till dem själva.

Mvh
 
Det enda jag vet är när Roffe med dreadsen får sin, så kommer alla att veta det. Inga bilder dock :(
Jag fick mail i igår eftermiddag, svaret till mig var att det inte hade kommit in några alls till ADn ifråga. De kunde heller inte säga exakt när de kunde tänkas få just GMT levererade heller.

Varför skulle det vara någon allmän vetskap om när just JAG skulle få en klocka? Det beror väl helt på om jag vill dela med mig av det, och ingenting du kan veta?
Och Ang bilderna så säger jag som jag sagt förut. Att lägga ut bilder på dussinklockor som tex Speedy PRO och Datejust känns rätt onödigt och tillför inte någon tråd något. Däremot så skulle bilder på exempelvis en 126710blro vara intressanta, då forumet inte är översvämmat av dem direkt. Så, om jag får hämta en sådan relativt tidigt, så kommer jag såklart att lägga upp bilder i både denna tråden, då det har med väntetider att göra, och i GMT tråden av naturliga skäl.

Mvh
 

E.Z.

Panerai
Min gissning är att man tänker sig sälja på blocket med ordentlig avans efter att ha kört den en i en månad eller två och vill inte framstå som girig på forumet därför outar man inte att man har den.

Så skulle det kunna vara. Hade det varit jag och syftet varit att maxa avansen hade jag dock lagt ut den på Blocket pronto som BNIB hellre än att sälja en med deskdives. Men vem vet, surret kring denna klocka kan ju öka ännu mer och 2:a handspriserna förtsätta uppåt.
 

poormans

Rolex
Svensk AD säljer knappast till svensk gråhandlare. Och tex LW har knappast flest gråa klockor med svenskt cert. Världen är global idag. :)

de är nog väl medvetna om att risken sjunker rejält att bli av med sin AD om klockorna går utomlands

går de dessutom utanför EU som taxfree klockor finns det väl momsfördelar för både köpare och säljare (dvs de som ska dela på vinsten)
 
Topp