• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Lite av sortimentet i frankfurt
FF755F60-AD25-42FB-B0AA-A169146091E8.jpeg
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Var precis inne på Klarlunds i Cph och provade en 216570. Väntetiden på den var enligt säljaren, som för övrigt var extremt trevlig och hjälpsam, 12 månader. Han upplyste om att det var tokig väntetid på alla ”sport” Rolex i stål. Prishöjning viste han inget om men menade samtidigt att det ju var två år sen sist. Well, trevligt besök utan överraskningar.
 
Senast ändrad:

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Var precis inne på Klarlunds i Cph och provade en 216570. Väntetiden på den var enligt säljaren, som för övrigt var extremt trevlig och hjälpsam, 12 månader. Han upplyste om att det var tokig väntetid på alla ”sport” Rolex i stål. Prishöjning viste han inget om men menade samtidigt att det ju var två år sen sist. Well, trevligt besök utan överraskningar.
Väntetid 1 år på en Exp. 2, is the world mad?
 

lybo

Breitling
Hej alla klockor fantaster!
Då detta är mitt första inlägg här på KS hoppas jag ni har överseende med min fråga.

Då 116710BLNR "batman' är så överprisad vad skulle hända om ryktet om att den ska sluta göras inträffar?
Ännu mer prishöjning?
Vad är era tips om köpa lr inte?

Tack för mig
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Hej alla klockor fantaster!
Då detta är mitt första inlägg här på KS hoppas jag ni har överseende med min fråga.

Då 116710BLNR "batman' är så överprisad vad skulle hända om ryktet om att den ska sluta göras inträffar?
Ännu mer prishöjning?
Vad är era tips om köpa lr inte?

Tack för mig

Tycker du om klockan så köp.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Hej alla klockor fantaster!
Då detta är mitt första inlägg här på KS hoppas jag ni har överseende med min fråga.

Då 116710BLNR "batman' är så överprisad vad skulle hända om ryktet om att den ska sluta göras inträffar?
Ännu mer prishöjning?
Vad är era tips om köpa lr inte?

Tack för mig
Ryktet om att den ska sluta tillverkas är, just det, ett rykte, detsamma om prishöjning. Annars är tipset här ovanför bra :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hej alla klockor fantaster!
Då detta är mitt första inlägg här på KS hoppas jag ni har överseende med min fråga.

Då 116710BLNR "batman' är så överprisad vad skulle hända om ryktet om att den ska sluta göras inträffar?
Ännu mer prishöjning?
Vad är era tips om köpa lr inte?

Tack för mig
Tänker du dig köp till listpris eller till marknadspris?
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Märkligt hur mycket fokus det har blivit på att värdet på klockorna ska upp, upp, upp...

Klockor har inga inneboende egenskaper som gör att de stiger i värde, de slits som alla andra föremål. Det enda som förändras är psykologin kring dem och hur svåra de blir att få tag i som följd.

Jag tror det brukar kallas bubbla?..
 

Rulle

Audemars
Hej alla klockor fantaster!
Då detta är mitt första inlägg här på KS hoppas jag ni har överseende med min fråga.

Då 116710BLNR "batman' är så överprisad vad skulle hända om ryktet om att den ska sluta göras inträffar?
Ännu mer prishöjning?
Vad är era tips om köpa lr inte?

Tack för mig
med tanke på att rolex precis intruducerat ett nytt urverk i gmt modellerna så lör nog batman få en uppdatering OM dom väljer att ha kvar just den modellen fast det blir ju inte direkt iår..
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Märkligt hur mycket fokus det har blivit på att värdet på klockorna ska upp, upp, upp...

Klockor har inga inneboende egenskaper som gör att de stiger i värde, de slits som alla andra föremål. Det enda som förändras är psykologin kring dem och hur svåra de blir att få tag i som följd.

Jag tror det brukar kallas bubbla?..
Rolex räknar nog med att priserna normaliseras. Med tanke på vad det är för tillverkare och hur länge och bra de klarat sig så antar jag att de ser något vi inte ser och att det finns en förklaring till varför de inte höjt priserna. Samma sak gäller AP/PP.
 

Frourez

Omega
med tanke på att rolex precis intruducerat ett nytt urverk i gmt modellerna så lör nog batman få en uppdatering OM dom väljer att ha kvar just den modellen fast det blir ju inte direkt iår..
Mycket bra poäng. Vi ser ju att efterfrågan är extremt hög på nya pespi. Tror inte Rolex väljer att uppdatera befintliga GMT så tidigt att efterfrågan på pepsi sjunker.
 

Stingray

Breitling
Jag anmälde en gång mig för en rolex, där de sa att det var 1-2 års väntetid, AD i Jönköping, han hade dock inte så många på listan. Jag blev chockad när han 2 månader senare ringde. Ibland tror jag inte alltid de vet vad som kommer med leveransen alternativt att det är många på listan som hoppar av. Så lycka till det kommer nog gå fort.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag anmälde en gång mig för en rolex, där de sa att det var 1-2 års väntetid, AD i Jönköping, han hade dock inte så många på listan. Jag blev chockad när han 2 månader senare ringde. Ibland tror jag inte alltid de vet vad som kommer med leveransen alternativt att det är många på listan som hoppar av. Så lycka till det kommer nog gå fort.
Underpromise and overdeliver är ju i min mening god köpmannased. Heder till den AD som gav dig den upplevelsen, jag antar att du blev nöjd!
 
Topp