• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KenKun

Patek
2-Faktor
Skyltfönstret på Krons idag
20181120_131122.jpg
Va? Var det inte kö på Explorer II? Började inte priserna krypa upp upp upp?


;)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jag står på kö för bl.a en Submariner 116610LN. Kostar 79 650 kr. Går det att få förhandla ner priset någonting på denna modell när det är dags att hämta den eller är det detta pris som gäller. Tankar? Kanske går, går inte, dum fråga, läs dig till ditt svar.

Rabatt kan du glömma :)
Och skulle Rolex höja priserna under tiden du står i kö får du vackert betala det nya priset när det är dags att hämta ut klockan.
 

Fixfred

Omega
Är det någon stanns i världen köerna är korta?
Tänkte om man ska passa på att köpa sin efterlängtade klocka i annat land ?
Hur brukar det se ut på flygplatser generellt , har de lagt på mycket på priset eller har de listpriser ?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Är det någon stanns i världen köerna är korta?
Tänkte om man ska passa på att köpa sin efterlängtade klocka i annat land ?
Hur brukar det se ut på flygplatser generellt , har de lagt på mycket på priset eller har de listpriser ?
Flygplatser och andra officiella Rolex ADs får inte ta ett högre pris än det Rolex sätter.
Hur marknaden ser ut på olika ställen beror till stor del på vad du vill haför klocka. Jag flyger en hel del och vill du ha någon stål Rolex eller populär referens är det nästan omöjligt på alla flygplatser jag har sett.
Andra marknader kan ibland vara enklare, tex brukar Hongkong vara "bättre" än Sverige. Detta är dock helt min egna uppfattning. Tänk dock på att alla klockor som kommer utanför EU ska momsas och tullas, vilket gör att priserna sticker iväg rätt fort.
 

kirex

Cartier
Beställde en 126660 D-Blue i april. Betalde 11.000 SEK i handpenning. Idag fick jag besked att jag kunde betala resten 106.850 SEK och hämta klockan. Fick en prishöjning under resans gång. Men vill man ha klockan så är det bara att bita ihop och betala :happyhappy:. Skall bli kul att jämföra mot mina äldre Deepsea då den nya länken är bredare och caset skall vara modifierat. Skall försöka lägga upp lite jämförelsebilder vid tillfälle.

:rolex::oris::omega::corum::breitling:

Lovad bild finns här:
https://klocksnack.se/threads/offic...och-deepsea-tråden.48716/page-38#post-2600629
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Näähäp! Nu släpper jag mina drömmar om en ny sub helt! Blir en Omega PO eller Seamaster istället.... :D
 

maxGMT

Omega
Frågan har kanske ställts tidigare (ber om ursäkt isf :)), men är 116710LN och 116710BLNR discontinued?
De ligger fortfarande uppe på Rolex egen hemsida, men på handlarnas hemsidor är de borta (Rob, Nymans, m.fl.).
Jag står själv i kö, därav frågan.
 
Topp