• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

davestoni

Panerai
Lämnade in den till Nymans för ca 4 veckor sedan då den saktat sig ca 3-4s per dygn ett bra tag. Det slutade med att den fick åka ner till Rolex för service.

Fick tillbaka den idag, äntligen. Efter att ha haft den i drygt ett år så kan jag konstatera att det är den klocka jag gillar mest utav dom jag haft hittills.

F49608C5-F39B-4DAB-BFC1-B04F432EB9DD.jpeg
Gick på garantin förmodar jag?
 

kirex

Cartier
Kan du få till lite jämförande bilder med den "äldre" kanske? Så man kan se skillnaden :)

Dagens Quiz!

Vilken av dessa Sea-Dwellers är modell 126660?

Vilken av dessa Sea-Dwellers är inte en Deepsea?

Vilken modell av Sea-Dwellers saknas i min samling?

Skämt å sido… Här är min Rolex-kollektion av ”Dykare”. Någon önskade en jämförelsebild. Här är den.
Som ni ser är det marginell skillnad på 116660 och 126660 exteriört. Lite bredare länk kan man skönja och något lite ändrad form på caset. Vad jag kan se så tror jag att länken är identisk med den som sitter på 126600.



Rolex Sea-Dweller.jpg
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Dagens Quiz!

Vilken av dessa Sea-Dwellers är modell 126660?

Vilken av dessa Sea-Dwellers är inte en Deepsea?

Vilken modell av Sea-Dwellers saknas i min samling?

Skämt å sido… Här är min Rolex-kollektion av ”Dykare”. Någon önskade en jämförelsebild. Här är den.
Som ni ser är det marginell skillnad på 116660 och 126660 exteriört. Lite bredare länk kan man skönja och något lite ändrad form på caset. Vad jag kan se så tror jag att länken är identisk med den som sitter på 126600.



Rolex Sea-Dweller.jpg
Utslagsfråga, om du fick välja en... vilken hade du valt av de?
Bortse ifrån sentimental värde ifall någon av de har det.
 

Cub

Breitling
Någon som har kunskap om 126600 och vad MK2-uppdatering innebar? Ngt mer än kosmetiskt av typen kronan mellan swiss och made kl 6?

Tack på förhand!
 

kirex

Cartier
Hämtade ut min 126600 Mk I (utan kronan mellan SWISS och MADE)i augusti 2018 hos svensk AD.
Rolex 126600.jpg

När kom Mk II? Någon som vet?
 

kirex

Cartier
Utslagsfråga, om du fick välja en... vilken hade du valt av de?
Bortse ifrån sentimental värde ifall någon av de har det.

Just nu känns 126660 som den bästa. Gillar även 126600. Men det som gör 126660 bättre är framförallt utseendet på urtavlan och det nya lite bredare armbandet som gör den bekvämare att bära. Har även lite svårt att förlika mig med magnifying-glaset på 126600 då jag får vrida armen, mer än nödvändigt känns det som, för att kunna läsa av datumet.
 
Topp