• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Narsay

Breitling
Tack för länken. Några personliga åsikter?

Jag kan tycka att 503 ser lite mer fräsch och tuff ut än 523. Den ser lite tråkig ut jämför med 503.
 
Senast redigerad av en moderator:

Horomani

Breitling
Skön person som tog frågan om hur vissa Rolex AD beter sig till källan.
Screenshot_20190313-202018_Facebook.jpg
Screenshot_20190313-202037_Facebook.jpg
 

Bas

Patek
En saftig handpenning för klocka och köplats hade kanske kunnat skrämma bort de värsta lallarna som endast är ute efter att tjäna pengar på att flippa och undvika att de skriver upp sig på världens alla AD listor...
Tids nog så förstår du att nästan ALLA flippar klockor.
Många som varit väldigt entusiastiska och suktat efter en populär stålrolle som i slutändan sålt den. Förstår faktist inte problemet. Alla rolexmodeller som har någon typ av lista är massproducerade stålur som har blivit del av en hype/prestige grej i samhället.
Ärligt talat, vilka jävla klockor man kan få för 80-120k utan väntelista.
Jag har själv varit där och bockat av dom flesta rolexmodellern nu så förstår att man lätt hamnar där.
Men att skrämma bort ”lallare” som du skriver blir svårt. Då får du fan skrämma bort majoriteten av alla som köper klockor idag :D
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Tids nog så förstår du att nästan ALLA flippar klockor.
Många som varit väldigt entusiastiska och suktat efter en populär stålrolle som i slutändan sålt den. Förstår faktist inte problemet. Alla rolexmodeller som har någon typ av lista är massproducerade stålur som har blivit del av en hype/prestige grej i samhället.
Ärligt talat, vilka jävla klockor man kan få för 80-120k utan väntelista.
Jag har själv varit där och bockat av dom flesta rolexmodellern nu så förstår att man lätt hamnar där.
Men att skrämma bort ”lallare” som du skriver blir svårt. Då får du fan skrämma bort majoriteten av alla som köper klockor idag :D
Ja nu menade jag folk som skriver upp sig på väntelista i främsta syfte att genast sälja den vidare för att tjäna pengar.
 

M.B.

Cartier
”Du skall inga andra klockmärken hava jämte :rolex:

Du tror inte @Bas tänkte på...hmm... klockor :eek: ifrån andra märken? :nailbiting:

Jag tror att jag missförstod meningen där lite. Tog det som "can you even buy an f'ing sportswatch without a waitlist?", nu inser jag att han menade "you CAN buy great f'ing watches for 80-120 without having to wait".
Men men... tack för att du hjälpte förbättra min svenska lite :)
 
Topp