• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

M.B.

Cartier
Sorry for reverting to English, been a long day.
Yes, it's Rob E. ( @ROB-1832 ) that I will be going to next week to make the order, possibly pick something extra for the wait.

My issue with Bergströms was more about getting two different answers from two different sales reps, rather than not being able to get listed.
One states max a year but more likely 6 months, the other just says "impossible" and end of discussion (a customer service approach that could also be debated, but whatever).

Yes, relatively to gold watches it is hot but "reselling over list"-wise: it lists 270k SEK in Sweden, but we "enoy" the weak SEK right now. In Euro countries it lists closer to 285, while the range on Chrono is 270-290 so you could actually get a gray market piece for the AD price - minus the wait.
Overall I think it's still a piece that should get you some better customer awareness and answers than the contradicting answers that I got.
 
Är det nån som har frågat vad som verkligen krävs för att beviljas ynnesten att köpa en sportrolle och kan delge svaret.
Edit förutom att ställa sig på kölista så klart.
 
Kan ej ge dig svar på det

Skulle du köpt av AD för 2 år sedan när det var dyrare där? Eller vänder du dig till AD idag för att det är bättre pris?

Inlägg riktat till Alberget4a, glömde citera
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Var inne på Bergströms i GBG idag. Jag frågade om möjligheten att sätta upp mig på lista till nya Batman. Butiksbiträde 1 säger att det inte finns listor till nyheterna. Ok sa jag och började titta runt i montrarna. Butiksbiträde 1 försvinner in på lagret. En ny kund kommer in och biträde 2 kommer ut från lagret. Jag överhör konversationen. Han ställer samma fråga om lista till nya Batman. Biträde 2 säger javisst och räkna med sex månader innan leverans. Jag ställer då samma fråga till biträde 2 och får ett fett nej. Förövrigt hade de två Daytona på lager i halvguld.

Haha var det du :D. Kul
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
För att klargöra: jag har frågat en gång och fått ett svar på leveranstid, tog några dagar att tänka på det och sen fått ett helt annan svar, eller mer exakt "omöjligt" bara.
Och nej, jag tänker inte flyga till Stockholm och droppa in i butiken. Självklart har jag pratat med den andra AD i telefonen, är nöjd med leveranstiden OCH kundtjänsten, därför bestämt att möta upp nästa vecka.
Ok, förstår. Tråkigt om man inte får konsekvent bemötande.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ursäkta okunnigheten, men vad menas med det uttrycket?
Impopulära och svårsålda är väl det som varit grejen. I baylinerns fall är det nog mer kvallen som påverkar (gissar jag), i Daytonans fall handlar det mer om att det är en sjukt impopulär modell och materialblandning (tvåton har ju typ först blivit "OK" senaste året eller två).

Kontentan är dock att det är rimligt att den finns i butik. Om det börjar bli kö på sånt så kan vi lägga ner.
 

Thezz

Omega
Läste här på forumet att Rob e och en till som jag inte kommer ihåg vem det var, sa att det skulle dröja 6-8 veckor innan sådan listor öppnade i Stockholm. Är det någon som vet hur det ser ut på nymans ur eller bara generellt i Stockholm ?
 

kirex

Cartier
det är väl när man köper ädelmetall man för köpa en stålis också.... vad passade du på att ta? ;)
Under 2018 köpte jag en 126660 DB och en 126600 av samma AD. Jag samlar på Sea-Dweller's av olika utföranden och har även några 11-or :eek: i min samling som dock inte är köpta av samma AD. Men med vad jag har hört på SD-tråden är ju den nya 126603 så fruktansvärt ful så det existerar inga köer på denna modell. Så om jag tolkar allt jag läser så har jag blivit satt på väntetid i onödan, - som någon form av straff för att jag beställt denna modell.
https://klocksnack.se/threads/offic...och-deepsea-tråden.48716/page-38#post-2600629
 
Senast ändrad:

F32

Panerai
2-Faktor
Under 2018 köpte jag en 126660 DB och en 126600 av samma AD. Jag samlar på Sea-Dweller's av olika utföranden och har även några 11-or :eek: i min samling som dock inte är köpta av samma AD. Men med vad jag har hört på SD-tråden är ju den nya 126603 så fruktansvärt ful så det existerar inga köer på denna modell. Så om jag tolkar allt jag läser så har jag blivit satt på väntetid i onödan, - som någon form av straff för att jag beställt denna modell.
https://klocksnack.se/threads/offic...och-deepsea-tråden.48716/page-38#post-2600629
Imponerande val av klocka att samla på.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Under 2018 köpte jag en 126660 DB och en 126600 av samma AD. Jag samlar på Sea-Dweller's av olika utföranden och har även några 11-or :eek: i min samling som dock inte är köpta av samma AD. Men med vad jag har hört på SD-tråden är ju den nya 126603 så fruktansvärt ful så det existerar inga köer på denna modell. Så om jag tolkar allt jag läser så har jag blivit satt på väntetid i onödan, - som någon form av straff för att jag beställt denna modell.
https://klocksnack.se/threads/offic...och-deepsea-tråden.48716/page-38#post-2600629

Är alla inplastade?
 
Topp