• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Root beer eller Pepsi?

Vad ska mullvaden fira med?

  • Root beer är äckligt, Pepsi ska det vara!

    Röster: 48 39.7%
  • Pepsi är trist, gå på Root beer!

    Röster: 49 40.5%
  • Skit i läsken, köp en ubåt!

    Röster: 24 19.8%

  • Totala väljare
    121
  • Enkät stängd .

easy rider

Brüno
2-Faktor
Root beer såklart. Och då givetvis med matt tavla och nipplar. Allt annat är befängt.

image.jpeg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Tack för alla kommentarer så långt, en hel del bra input men ännu är inget bestämt...

Jag kan försöka redogöra lite för mitt resonemang som gjorde att jag kom fram till just 1675 Pepsi och 1675/16750 Root beer:
Från början var Nautilus mitt givna val; elegant, diskret och, inte minst, en Patek. Men så började jag tveka - skulle jag verkligen trivas med den? Samtidigt började det dyka upp fler och fler Patek på forumet och känslan av det där speciella började på något sätt klinga av, magin försvann lite helt enkelt. Nautilus är fortfarande en grym klocka, men för de pengarna...

Nästa idé var Day-Date i vitguld, för att komplettera den jag redan har i gult guld. Men det kändes som om den skulle komma för nära min DJ i stilen, en klocka jag varken vill låta bli liggande eller göra mig av med. Så även om jag gärna skaffar en vitgulds-DD är det inte det som är aktuellt just nu.

Det började allt mer peka mot något sportigare. VC Overseas var tidigt ett alternativ till Nautilus, men på något sätt ville den inte klicka riktigt - jag vill verkligen gilla den men tyvärr, det händer inte. Sub är jag inte så attraherad av, så GMT började framstå som det alltmer självklara alternativet. 116710 BLNR låg väldigt nära till hands, och jag var rejält nära att slå till. Men igen kom tveksamheten krypande, skulle jag trivas med den i längden? Kanske 116710LN var bättre? Och var en ny GMT verkligen bättre än en gammal? Nej. Jag är gammalt mög, jag ska ha gammalt mög. Till slut insåg jag att 1675 Pepsi var det enda, en klassiker med stil och historia. Lagom sportig, allsidig och praktisk. Målad tavla. Jubileelänk. Helt rätt.

Men säg den lycka som varar, fick syn på en Root beer och blev förtrollad. Sjukt ful egentligen, brun, beige och tvåton guld/stål, men ändå så läcker - särskilt Nipple dial... och nu kan jag inte välja. Jag vill ha båda, och så kanske det blir, men det kan bara bli en av dem just nu.

Och snart ska det avgöras! I kväll ska beslutet fattas, sedan ångest i väntan på leverans, som förhoppningsvis förbyts i glädje när bytet landats.
Synd att du inte klickade riktigt med VC OS; tycker den är ett roligare val än de mer frekvent förekommande finbröderna från de andra märkena. Dock håller jag med om att den i grundutförande inte är särskilt spännande, men däremot Dual Time eller chronon.. Aldrig övervägt någon av dem?
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Hade en 93:a safir GMT rootber, hemskt trevlig dinka, köp två med safir och inget sladder om det är för dagligt bruk, dvs en pepsi och en rootber, annars om budget ej tillåter nu, köp ena nu och andra sedan.
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Tolkade det som om Sub var alternativet till GMT:sen! Men om det är en PP Nautilus som är det tredje alternativet så tycker jag den slår högre!
 
Topp