• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
Önskar er alla Ryssvänner en riktigt god jul med en NVCh-30 homage bild!:happyhappy:
image.jpg
 

Samlarn

Rolex
IMG_20191224_135430.jpg
God Jul från mig och "bananen" ute i skogen. Jul hemma är inget för mig så jag drog till skogs
Christmas "unplugged" som det anstår en brukare av ryska dykarur! *skrattar* :pirate:
Traditioner är sköna tycker jag men ibland är det skönt att bryta sig ur rutiner. Skapa något eget. Bygga nya traditioner.
Det här blir ju ingen tradition - hoppas jag - men jag vakade in julafton djupt nere i ett bergrum. Lyssnade på när dagvattnet letade sig ner till grundvattnet.
Hade jag fått välja själv så hade jag varit nå'n annanstans men ibland väljer man inte själv. Jobb är viktigt. Jag tar igen firandet till nyår. ;)
20191214_jul.jpg
 

Beo

Patek
Christmas "unplugged" som det anstår en brukare av ryska dykarur! *skrattar* :pirate:
Traditioner är sköna tycker jag men ibland är det skönt att bryta sig ur rutiner. Skapa något eget. Bygga nya traditioner.
Det här blir ju ingen tradition - hoppas jag - men jag vakade in julafton djupt nere i ett bergrum. Lyssnade på när dagvattnet letade sig ner till grundvattnet.
Hade jag fått välja själv så hade jag varit nå'n annanstans men ibland väljer man inte själv. Jobb är viktigt. Jag tar igen firandet till nyår. ;)
20191214_jul.jpg
Ha en fin julkväll iaf!:D
 

seppo

Omega
2-Faktor
Fick en trevlig julklapp igår!
tA6Ct38.jpg

Försökte lite halvhjärtat justera originallänken som först satt på men insåg att det inte är någon idé, då jag kommer byta direkt pga hur rasslig och risig den känns. :D Men mycket nöjd över Vostoks mesh med tanke på vad den kostar.
 

seppo

Omega
2-Faktor
Hörde ett rätt högt klickljud igår och insåg idag att det var datumet som skiftade, imponerande att man har instant skifte på en sån här billig och inte håller på i ett par timmar. Dock ändrar den någon minut i, men inget som stör. :)
 

Samlarn

Rolex
Poljot Amphibian
Länge letat efter en bra Poljot Amphibian att ha i samlingen. Det är inte speciellt svårt att hitta dem men jag har alltid tvekat på de jag sett tidigare. Det har varit fel kronor eller fel sekundvisare o.s.v. Nu hittade jag en som jag gillade. Den fastnade i Postnords pakethantering inför Julen men nu är den hemma.
Orginalarmbandet var riktigt obekvämt och ganska fult. Det försämrade intrycket av klockan, tycker jag. Bytte snabbt till ett enkelt armband som jag hade i nå'n låda. Klockan "lyfte" lite måste jag säga.
20191227_210754_3.jpg

20191227_210920_2.jpg

20191228_061759_3.jpg

20191228_062001_2.jpg

20191228_062205_1.jpg
 

Samlarn

Rolex
Poljot Antarktida 1957
Jag har lagt upp de flesta av mina sovjetiska klockor på en egen sajt eftersom jag tycker att de är så roliga och intressanta att fler borde få se dem. Nu har en holländsk samlare hört av sig och berättat att min gamla Poljot Antarktida inte bara delades ut till de som deltog i polarexpeditionen. Den användes under expeditionen också. Den finns på bild i en film från expeditionen. Jag har sett filmklippet. Det är alltså inte bara urverket ( 24-timmars gång ) som är speciellt med klockan. Boetten har tydligen ett antimagnetiskt skydd också.
Jag ju förstått att klockan är speciell. Att den användes under expeditionen gör den ju mera speciell.
20180314_antarktika2.jpg

20191229_174809_min.jpg
 

Beo

Patek
Den här tycker jag är riktigt jädra kul. Sitter bra på Phoenix MOD Nato.

Nu vill jag ha en vintage också.

VosW.jpg


Ungefär en sån som @Beo här ovan har vill jag ha.
Grattis till din för det var en kul tavla undrar om den har nått med franska flygvapnet att göra?och riktigt fint skick är den i med!:)
Kolla efter 350 swinglug , wirelug eller eared på ebay så finns det en del bra där om du jagar vintage.
Gott nytt år på er alla!:D
image.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Grattis till din för det var en kul tavla undrar om den har nått med franska flygvapnet att göra?och riktigt fint skick är den i med!:)
Kolla efter 350 swinglug , wirelug eller eared på ebay så finns det en del bra där om du jagar vintage.
Gott nytt år på er alla!:D
image.jpg
Tackar för tipset. Får kolla lite.

Undrar om det inte ska vara ett par Sukhoi (Su-34?) eller vad de kan heta eller liknande och ryska färgerna.
--
Gott Nytt År allihop!
 

Vostok

Audemars
Tackar för tipset. Får kolla lite.

Undrar om det inte ska vara ett par Sukhoi (Su-34?) eller vad de kan heta eller liknande och ryska färgerna.
--
Gott Nytt År allihop!
En "Kubinka Air Base vostok" med två Su-27P (Kubinka står det på ryska i högra undre bågen på den här urtavlan på bifogad bild).
De "ryska riddarna" är ett aerobatiskt demonstrationsteam från det ryska flygvapnet som ursprungligen bildades den 5 april 1991 på Kubinka Air Base.
Därav är planen så färgglada i rysslands färger :)

upload_2020-1-1_8-24-15.jpeg

90f76187fd5033e98ef5cf03467c2cf6.jpg
 
Senast ändrad:

URsinne

Audemars
2-Faktor
En "Kubinka Air Base vostok" med två Su-27P (Kubinka står det på ryska i högra undre bågen på den här urtavlan på bifogad bild).
De "ryska riddarna" är ett aerobatiskt demonstrationsteam från det ryska flygvapnet som ursprungligen bildades den 5 april 1991 på Kubinka Air Base.
Därav är planen så färgglada i rysslands färger :)

upload_2020-1-1_8-24-15.jpeg

90f76187fd5033e98ef5cf03467c2cf6.jpg

Ojdå, intressant!
Tack, det hade jag ingen aning om.
 
Senast ändrad:
Topp