• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko m svetsad bezel.

Exxet

Rolex
Först en bild på hur det ser ut:
5.jpg

:(
Efter, tyvärr tog bezelen stryk, men det kan jag leva med, hellre det än en fastsvetsad dito, loppan gick ganska djupt.
12.jpg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Först en bild på hur det ser ut:
5.jpg

:(
Efter, tyvärr tog bezelen stryk, men det kan jag leva med, hellre det än en fastsvetsad dito, loppan gick ganska djupt.
12.jpg

Har samlats lite bös under åren :eek:
11.jpg
16.jpg

Efter lite glasputs:
7.jpg

Efter.
15.jpg

Faktiskt skönt att det inte var ett Hardlex.

Väldigt tillfredsställande med sådana här före/efter bilder. Trevligt projekt, tack för att du delar med dig :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Bra jobbat @Exxet satt själv och funderade på den men vågade inte pga just jobbet som skulle behöva göras... håll oss uppdaterade med progressen!
 

Exxet

Rolex
Något som fick mig nyfiken, varför var vridringen svetsad? :pompus:
Du har ju i o f s redan fått ett svar, och att jag skrev svetsad var bara för att få en liten tvist på överskriften och jag fick ju dig nyfiken ;)
När man svetsar så gnistrar det ganska flödigt, och landar en sådan gnista på något metalliskt så kan det bildas en sk svetsloppa (Welding spark), vilket förmodligen i 99,9% har hänt i detta fall, vet ju inte bakgrunden på klockan men tror inte någon gör det medvetet :confused:
 
Topp