• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsätter!

jabla

Sarlacc
Va fasen!!!!
Åkte den ner i badet????
Jag trodde den skulle åka ner i vedkaminen o få smaka på elden!!! :nailbiting:
Låg i badet tills idag, 24 timmar på en meters djup i temperatur mellan 22 & 38 grader.Vilken sub har gjort detta dokumenterat? ;)

WP_20170826_22_30_11_Rich (2).jpg
WP_20170826_22_30_41_Rich (2).jpg


Dessutom assisterade Kermit när det var som varmast under upptagandet. :)
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
@jabla och @Urkvinnan det är verkligen kul att se er mecka klockor.
Att ni hittat varandra i något så konstigt som ett gemensamt intresse att så hur stryktåliga era klockor är, gotta love it!
Ingen är gladare än jag. Det är väldigt få, typ ingen faktiskt, i min geografiska närhet som tycker sånt här är kul så jag är tacksam för att jag hittat @jabla som det går att hitta på sådant här med. Att han dessutom låtit mig vara ute och lufta en av hans motorcyklar i dagarna två gör ju bara saken bättre. :)
 
Senast ändrad:

mofo

Audemars
2-Faktor
Ingen är gladare än jag. Det är väldigt få, typ ingen faktiskt, i min geografiska närhet som tycker sånt här är kul så jag är tacksam för att jag hittat @jabla som det går att hitta på sådant här med. Att han dessutom låtit mig vara ute och lufta en av hans motorcyklar i dagarna två gör ju bara saken bättre. :)
Haha, @jabla är en trevlig prick, har själv haft turen att dricka några kalla med honom.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Efter snigelgravyren var @Urkvinnan så exalterad att elchocksbehandling kändes fullt naturligt. :D

WP_20170903_10_26_27_Rich (2).jpg


Den röda INOX:n blev vackert prickig och när hon numera pratar om "lilla gubben" är det inte maken hon syftar på! :)

Röda hund kändes mer som en diagnos än ett namn. ;)
Ja, visst är det jättetokigt. Åkte till Skåne för att bränna den gula och köra hoj. Kommer hem med en prickig klocka som påminner om Pippi Långstrumps häst och som har en Dremlad snigel på boettlocket och undrar hur i herrans namn det kunde bli så här. Men kul var det. Det gör vi om.
 

haznox

Breitling
Jag tänkte köpa en klocka till min son som är kock (i Paris) och jag tänkte att en INOX skulle passa bra eftersom den verkar så tålig. Fråga: är stålmodellen lika tålig som kompositen?
Och: har ni tips på någon annan mycket tålig klocka som skull kunna sitta på armen hos en kock?
Tacksam för tips
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tänkte köpa en klocka till min son som är kock (i Paris) och jag tänkte att en INOX skulle passa bra eftersom den verkar så tålig. Fråga: är stålmodellen lika tålig som kompositen?
Och: har ni tips på någon annan mycket tålig klocka som skull kunna sitta på armen hos en kock?
Tacksam för tips
Det ör väl g-shock som gäller då mer eller mindre :) men INOX är aldrig fel val!
 

haznox

Breitling
Hm, G-shock tilltalar mig inte precis (den är i min smak lite för svulstig). Dessutom är min son en minimalist och estet - fonns det tips på npgot annat som man skulle kunna väga mot en INOX, gärna i komposit?
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Hm, G-shock tilltalar mig inte precis (den är i min smak lite för svulstig). Dessutom är min son en minimalist och estet - fonns det tips på npgot annat som man skulle kunna väga mot en INOX, gärna i komposit?
Breitling har en del modeller men man får ju kliva upp en bit i pris då såklart.
 

Jonaz

Rolex
Jag tänkte köpa en klocka till min son som är kock (i Paris) och jag tänkte att en INOX skulle passa bra eftersom den verkar så tålig. Fråga: är stålmodellen lika tålig som kompositen?
Och: har ni tips på någon annan mycket tålig klocka som skull kunna sitta på armen hos en kock?
Tacksam för tips

Du kan köpa den ömtåligaste månfasen som finns, kockar skall inte bära klocka då de jobbar av hygienskäl... ;) Annars är väl Inox grym om du vill ha något tåligt? :)
 

haznox

Breitling
Jo du har rätt, kockar borde inte ha klocka. Men i Paris är det annorlunda, på de trendiga restaurangerna har de 'civila' kläder endast med det blåa förklädet. Inga vita mössor eller kockbyxor eller något annat. Det verkar vara normen - inte hygieniskt. Många bär klocka, men jag har inte systematiskt kolat vad de bär.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Ja, du har rätt, det är ju vad tråden handlar om! Men, bara ett litet aber: jag har ingen av dem ännu och hör mig för hos er med erfarenhet :)
Förstod det. Busade bara. Jag har ingen erfarenhet av karbonvarianten men jag vet att @yonsson har. Även om han (vad jag vet) inte gjort någon jämförande studie av de två vet han nog ändå. Han vet allt, typ.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förstod det. Busade bara. Jag har ingen erfarenhet av karbonvarianten men jag vet att @yonsson har. Även om han (vad jag vet) inte gjort någon jämförande studie av de två vet han nog ändå. Han vet allt, typ.
Svårt att veta allt. :D
Ja, du har rätt, det är ju vad tråden handlar om! Men, bara ett litet aber: jag har ingen av dem ännu och hör mig för hos er med erfarenhet :)
Det beror på vad du menar med "tålig". Kompositmodellen genomgår samma tester som stål- och titanmodellerna så du behöver knappast vara orolig för att den inte skulle vara tålig.
 
Topp