• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sen paketöppning Blancpain FF Bathyscaphe Chrono

Chuck

Patek
2-Faktor
Yes! Bathyscaphe finns ju med nato istället för Sail canvas som min har. Dealade till mig ett sådant olivgrönt nato, men lite leveranstid på det. Nymans hade inget som låg och skräpade, så det beställdes från Blancpain. Kompletterar med bilder när det levererats.
Låter kanon, metalldetaljerna ser oerhört kvalitiva ut på bild :)

Well,well.... Jäkla skön känsla att äga förmodar jag :cigar:
 

demondave

Rolex
Låter kanon, metalldetaljerna ser oerhört kvalitiva ut på bild :)

Well,well.... Jäkla skön känsla att äga förmodar jag :cigar:

Ser lite solidare ut än hårdvaran på genomsnittligt nato, ja :) Ska bli riktigt spännande att testa. Kör ju min Sub på nato sedan tidigare, intressant att testa något förhoppningsvis mer förfinat bagageband.

Indeed! Löjligt nöjd. Keepervarning :)
 

demondave

Rolex
Snyggt och grattis!
Jag vet inte om det är min dåliga syn som spelar ett spratt. På den understa bilden där visaren övergår till rött ser det ut som det blir en vinkel till toppen på den?

Tror att Blancpain har nån spion här på forumet. Fick första numret av deras kundtidning för en dryg vecka sedan, bara den nästan värd klockans prislapp. Ruskigt snyggt magasin, med bland annat ett riktigt jäkla nördigt reportage om Blancpains visare och processen bakom.

Böjen på chronografsekunden på Bathyscaphe chrono är avsiktlig, böjd för hand av visarmakaren. (eller vad nu yrkestiteln kan vara) Syftet är precisare avläsning, att minska effekten av avståndet mellan visarspets och index vid brytning genom glaset i vissa vinklar.
 

Shadyboy

Cartier
En klocka utan dess like (och jobbigt mycket en klocka i min smak...). Samt en fantastisk paketöppning! Som någon sa i börja... KS i sitt esse!
 

Shadyboy

Cartier
När man ändå är igång... har någon klämt på keramiska varianten (utan chrono)? Funderar på vilket material som man bör sikta på om det någon gång blir köp. Självklart är allt en smaksak och hittills har jag varit rätt inne på borstat stål, vilket ju även är hållbart i längden. Men ofta har det även haft att göra med att de keramiska alternativen till vissa klockor är galet mkt dyrare. Men vilken föredras? Stål, titan eller keramiskt (har för mig att den finns i alla versioner)? Bandet verkar grymt också!
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Grattis till en riktigt cool klocka! Kul med nåt som inte många har - jag hade helt missat denna chronograf - men gillar den!!
 
Topp