• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TompaC

Rolex
2-Faktor
Är så fruktansvärt sugen på en Royal steel Classic eller en Worldtimer. Suget slog till när jag fick testa på en Chronolink.
pofgWgqMj

Vilket pris ligger en Classic på begagnad? (Om man nu lyckas få tag på en)
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det var denna annonsen jag hade i åtanke, ville bara höra mig för om det var ett rimligt pris för en RSC begagnad?

Jag föredrar den på länk, och jag tror att den kan vara ganska dyr att köpa till i efterhand. Sen beror det ju på om du kan leva med gravyren på baklocket. Däremot borde det finnas utrymme att få ner priset då han ju vunnit den i en säljtävling så det är ju bonuspengar för honom, så då kan det ju vara värt att kolla med S&S, Erikson Ur eller Nymans vad länken kostar.
 
Senast ändrad:
Jag föredrar den på länk, och jag tror att den kan vara ganska dyr att köpa till i efterhand. Sen beror det ju på om du kan leva med gravyren på baklocket. Däremot borde det finnas utrymme att få ner priset då han ju vunnit den i en säljtävling så det är ju bonuspengar för honom, så då kan det ju vara värt att kolla med S&S eller Nymans vad länken kostar.
Länken kostar 6900 kr. Ha en bra dag! :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Då kan man ju lika gärna köpa en ny för 22 nånting!

Blir ju iofs prick 20, och då har man både länk och läder vilket jag skulle uppskatta till den klockan. Men jag tror att det kan vara värt ett mail till säljaren i alla fall och se om han har någon vilja till rörelse på priset. Sen vet jag inte hur det påverkar en klocka att bara ligga i 4 år som den har gjort. Innebär det att nästa service behövs göras om 1 eller 5 år? Det kan ju också vara värt att ta reda på.

Ska ju tilläggas att den graverades och köptes 2012, året den är tillverkad kan ju vara innan det.
 

Hawk100

Rolex
Stor besvikelse! Hade blivit lovad att få tillbaka min Tonneau från service idag för att kunna ha den på min födelsedag i helgen, men så blev det inte.... Så trist! Någon som har några tips på vart jag kan/bör lämna in min SS Royal Steel Chrono (ETA 7750) som också behöver servas? Vill inte behöva vänta flera månader på den också....
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Stor besvikelse! Hade blivit lovad att få tillbaka min Tonneau från service idag för att kunna ha den på min födelsedag i helgen, men så blev det inte.... Så trist! Någon som har några tips på vart jag kan/bör lämna in min SS Royal Steel Chrono (ETA 7750) som också behöver servas? Vill inte behöva vänta flera månader på den också....
Så tråkigt, men grattis ändå, du får säkert en trevlig helg;)
Verkar som alla urmakare har aldeles för mycket jobb. Och hos SS ska de ju också tillverka ett antal nya ur.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
När jag hade min älskling inne skulle det ta 70 dagar att göra en helservice. Väldigt kul att det går bra för dom, men samtidigt irriterande..
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Nu har jag äntligen hämtat ut den, i svettig träningsoverall... Nöjd med känslan på handleden. Saknat en större klocka på gummi sedan jag sålde min Panerai. Får se hur tjockleken fungerar till kostymen, annars är den perfekt till det jag köpte den för - beater.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Riktigt go. Sitter bra på dig. Grattis! Jäkla bra sätt att börja helgen på.
 
Topp