• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Veratio

Cartier
Ser ju riktigt bra ut. Har hon annekterat den på heltid nu? :)

Hon älskar sin vita G-Shock med rosa detaljer så mycket så hon nästan aldrig har på sig sin Air-King, så det här blir nog en kul grej någon gång då och då!

14873942710361302431076.jpg


Nu ska jag försöka somna om. (-:
 

sventon

Omega
Hon älskar sin vita G-Shock med rosa detaljer så mycket så hon nästan aldrig har på sig sin Air-King, så det här blir nog en kul grej någon gång då och då!

14873942710361302431076.jpg


Nu ska jag försöka somna om. (-:
G-Shock är ju härligt tooliga, vad för storlek är det på den? Jag kan relatera till detta, min sambo vill gärna ha en klocka som hon inte behöver vara rädd om :)
 

Veratio

Cartier
G-Shock är ju härligt tooliga, vad för storlek är det på den? Jag kan relatera till detta, min sambo vill gärna ha en klocka som hon inte behöver vara rädd om :)

Jag vet att det inte är en G-shock-tråd, men den är 49,0mm x 45,9mm x 15,8mm. Den är dock väldigt smutt på handleden, även för mindre handleder. 14-åringen (pojke) i familjen har rätt smala handleder och den sitter som en smäck på honom med.

Modellen heter GMA-S110MP-7AER - men finns ett flertal coola färgvariationer. Hon har redan spanat in en ny, men den har inte kommit till Europa än!
 

sventon

Omega
Jag vet att det inte är en G-shock-tråd, men den är 49,0mm x 45,9mm x 15,8mm. Den är dock väldigt smutt på handleden, även för mindre handleder. 14-åringen (pojke) i familjen har rätt smala handleder och den sitter som en smäck på honom med.

Modellen heter GMA-S110MP-7AER - men finns ett flertal coola färgvariationer. Hon har redan spanat in en ny, men den har inte kommit till Europa än!
Åhå, den såg så liten ut på bilden :) Du kanske har gigantiska händer bara :cool: Får kolla upp den, kanske är ett alternativ till damen! Tackar för infon!
 

mps

Cartier
Har sett lite "pouches" från SS.
Smidigt liten förvaringspåse.
Vart får man tag i en sådan? :)
Frågat två urmakare, men de hade inget sådant och inte sett heller.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Har sett lite "pouches" från SS.
Smidigt liten förvaringspåse.
Vart får man tag i en sådan? :)
Frågat två urmakare, men de hade inget sådant och inte sett heller.

Syftar du på de blå i tyg? Så är det sk servicepåsar i vilka man får tillbaka sin klocka från service. Krons har egna svarta, och RobE har gröna.
 

Bilagor

  • IMG_2250.JPG
    IMG_2250.JPG
    175.3 KB · Visningar: 36

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har sett lite "pouches" från SS.
Smidigt liten förvaringspåse.
Vart får man tag i en sådan? :)
Frågat två urmakare, men de hade inget sådant och inte sett heller.

Jag har fått en från Nymans och en från Sjöö Sandström när min tidigare Chronolink var inne på en reparation. Nummer 3 minns jag faktiskt inte vart jag fick den ifrån.

fullsizeoutput_a78.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Såg denna på Sjöö Sandströms Instagram.
Riktigt trevlig urtavla!! Inget som har visats tidigare här, bland alla olika tavlor som finns att välja på. Någon som har en liknande?

20170220_125048000_iOS.jpg

Den där tavlan är grym. Tänker alltid på Zenith El Primero när jag ser den. Det hade varit vansinnigt snyggt med en av sub-dialsen i en blå ton.
Här är Sjöö Sandströms produktbild på tavlan.

012314-1.png



03_2150_400_69_C713_2.jpg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Kan tänka mig en liten edition av UTC Extreme med liknande tavla... Kliar i fingarna när jag tänker på den versionen!
 
Topp