• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
I 36 mm ser den ju riktgt bra ut. Måste nog klämma o känna :)
IMG_0116.JPG
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Nej jag tycker inte jag använt den hårdare än någon annan klocka jag har faktiskt. Har som sagt inte haft en svart innan så jag kan inte jämföra med något men ajg hade nog trott att färgen skulle vara lite mer resistent.
Jag håller med dig och är rätt förvånad faktiskt. Även om det givetvis är så att klockor slits vilket man får leva med känns det inte så förtroendeingivande att det är färskav efter så kort tid...
 

Oscar900218

Cartier
Hur erkänt är Sjöö Sandström world-wide?
Vad har det för "status" - förknippas det med kvalitet, sportighet, prisvärt etc.?

Det är inte ofta man ser utländska kändisar och profiler bära Sjöö Sandström, men det kan lika väl vara mitt eget förbiseende som får mig lite biased...
SS som märke är relativt okänt i resterande delar av världen men duger SS åt Kung Carl XVI så duger det nog för oss vanliga dödliga också :)
 

JohanHLM

Rolex
Lite om Skydiver X. (var tvungen att googla det):
http://www.mynewsdesk.com/se/sjoo-s...cat-racing-teamet-i-xcat-world-series-1241001

Det orangea borde antyda på Swecat Racing Teams skrovfärg.
Precis, det stämmer!
Har försökt hitta någon ytterligare info men inte lyckats. Tror som sagt var att det bara är färgen på spetsen på sekundvisaren som skiljer. Hur är det på den vanliga, är det lume på sekundvisaren eller bara vit färg? På denna är det bara någon färg längst ut på visaren.
Det tar förvisso lite plats men den kom med dubbla boxar, en för klockan och en långsmal för länken.
Tror man fick med en orange T-shortsen och keps från början också.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Funderar på att köpa en sjöö sandström-klocka. Kan inget om detta märke, vilka modeller rekommenderar ni?
Jag är så himla svag för Royal Capital, som i mitt tycke är det absolut bästa som SS har släppt. Men vid sidan om denna är det antingen nya Worldtimer alternativt nya tolkningen av Royal Steel 36mm som gäller för min del.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Royal capital - en helt perfekt klocka:)
Verkligen, ge mig en Royal Capital i roséguld och jag lovar högtidligen att bli en sann OWG!;)

Edit: När jag nu såg att du faktiskt bifogade en bild också höll jag på att smälla av. I min väldigt underliga värld blir en klocka inte mer perfekt än så!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Okej. finns den i gult guld eller i liknande modell att köpa ny idag?
Nej, den släpptes enbart i rosé eller i stålvarianterna. Vill du ha guld måste du söka dig till andra-hands marknaden, modellerna i stål finns dock kvar i handeln fortfarande, även om det pratas om att de börjar ta slut också eftersom de bara gjordes i 250 exemplar. Stålvarianterna har ett listpris på 62'700kr.
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Verkligen, ge mig en Royal Capital i roséguld och jag lovar högtidligen att bli en sann OWG!;)

Edit: När jag nu såg att du faktiskt bifogade en bild också höll jag på att smälla av. I min väldigt underliga värld blir en klocka inte mer perfekt än så!
Bra finish på royal capital.
 
Senast ändrad:
Ny på forumet, men också ny ägare av en Royal Steele Classic. Tyvärr stannade den efter drygt en månad, och gick inte igång av att bli manuellt uppskruvad. Efter några timmar gick den igång igen, för att sedan återigen stanna. Jag behöll den på armen hela tiden, men så där höll det på i en dryg vecka, sedan lämnade jag in den till AD på garantin. Fick tyvärr inget annat besked än att de hör av sig om cirka åtta veckor (!), vilket förstås kändes lite trist när man köpt en helt ny klocka.

Någon som varit med om liknande eller har en teori om vad som kan vara fel? Innan klockan stannade märkte jag att den började tappa nästan 30 sek per dag. Att skruva upp den manuellt har jag förstås testat, men det har inte hjälpt. Däremot har den ibland gått igång en stund av att jag skakat den lite försiktigt.
IMG_5119.JPG.jpeg
 
Topp