• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

skyddsplast

jabla

Sarlacc
140722wesleychapelfl1.jpg
Kul att du delar med dig av ert hem. ;)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Och så håller denna tråd på att spåra ur igen i sann KS-anda. Får se när TS kommer tillbaka in i tråden.
 

Pele

Cartier
Förvara själv klockorna i frysen. Har hört att det både skulle behålla fräschören och förlänga hållbarheten...
Mvh
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Nu börjar jag undra om TS är ett troll iaf. Han har varit inne och säkert läst i tråden men inte en enda kommentar, inte ens en indignerad sådan. Varför startade han tråden över huvud taget?

Och Ernesto , vad är det där för inlägg som du håller hemligt?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Nu börjar jag undra om TS är ett troll iaf. Han har varit inne och säkert läst i tråden men inte en enda kommentar, inte ens en indignerad sådan. Varför startade han tråden över huvud taget?

Och Ernesto , vad är det där för inlägg som du håller hemligt?


Det var nog för många som var mot honom ;)
 
äh ja tog bort plasten.... snacka om bashnings tråd lol

för er som tror jag trollar nej jag trollar ej plasten syns endå inte om ni någonsin haft en sådan klocka det är just därför den e skön att ha på. Men just på claspen så gick den sönder en del. och jag använder klockan i dagligt bruk på arbetet.

Jag har ett x antal klockor ni som tror jag är helt färsk. Jag har köpt en här bland annat en rolex submariner 16610 lv. Vilken jag också gråter över då den fått lite braclet stretch (den är jag inte lika ömtålig med tränar och allt med den det är min slit och släng modell men ibland blir jag nykär i den också för jag gillar stål submariners och då blir det att jag gråter som nu över braclet stretch).

Så uppföljningsfråga hur och var i sverige kan man reparera braclet stretch?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
äh ja tog bort plasten.... snacka om bashnings tråd lol

för er som tror jag trollar nej jag trollar ej plasten syns endå inte om ni någonsin haft en sådan klocka det är just därför den e skön att ha på. Men just på claspen så gick den sönder en del. och jag använder klockan i dagligt bruk på arbetet.

Jag har ett x antal klockor ni som tror jag är helt färsk. Jag har köpt en här bland annat en rolex submariner 16610 lv. Vilken jag också gråter över då den fått lite braclet stretch (den är jag inte lika ömtålig med tränar och allt med den det är min slit och släng modell men ibland blir jag nykär i den också för jag gillar stål submariners och då blir det att jag gråter som nu över braclet stretch).

Så uppföljningsfråga hur och var i sverige kan man reparera braclet stretch?

Lägg gärna upp en på stretchet
 
D

Deleted member 1265

Guest
På hotell lägger jag alltid fjärren i en plastpåse, snacka om många som kladdat på den.
Tror inte dom torkar av den speciellt ofta heller.
Vettigt, hatar offentliga bakteriehärdar. En riktigt äcklig plats i samhället är alla betalterminaler, hur ofta görs de rena?
Å då är jag inte ens konstaterat mensian!;)
 

BCKSTRM

Rolex
Jag hoppar ner i stålbadet. Förstår att folk tycker man är fjantig men men... Köpte precis en nästan ny 116610LN. Kontorsjobb innebär att den inte "används som den ska" men stör mig på att kanten på datorn lätt repar spännet. Skulle aldrig behålla all plast men just spännet som utsätts mycket och knappt syns skulle jag gärna skydda. Är konsensus att all plast/film är dåligt för klockan?
 
Topp