• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snowflakes in da house!

Miami

Rolex
2-Faktor
Blå ND växer inte på träd. Har sett två senaste tiden som inte är MN och kostar ännu mer. Svårt att sätta pris då de dyker upp så sällan, men ett par referenser iaf.
http://www.watchmywatch.fr/tudor-9401-submariner-snowflake-blue-dial/ (Den ville han ha 6800€ för)
http://www.network54.com/Forum/2076...bmariner+Snowflake+7016+Blue+No+Date+USD+6380 (6380$ från HK och okänd säljare)


Hmm sant, om man satsar på date? Vart tror du man kan landa då?
 

davkar

Omega
Så får även jag även jag äntligen posta en bild i denna tråd :) Precis införskaffat mig en väldigt trevlig 9411/0 (tack @Kotten för en trevlig och smidig affär!)

Snowflake.jpeg
 

Mike

Cartier
Har du både en date och en no-date? Trevligt. Följde en ebayauktion på en 7016 Snowflake tavla. Gick för drygt 400 pund, vilket kanske inte var så blodigt ändå.
Tillsvidare får jag hålla tillgodo med denna 7016 med Shildtavla.
image.jpg
Har en svart ND och en blå date. Är svag för den designen på index. Skulle vilja ha en blå ND egentligen men de är så jäkla ovanliga..och dyra för den delen.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jo precis, inte så kul om klockan är från ett år som inte snowflakes gjordes.

I ditt fall skulle det funka för det fanns nodate flingor redan 1968 :)

Skulle man sätta in dem i en Sub med Shieldtavla så borde man väl få tillbaka pengarna. Prisskillnaden på en flinga och vanlig sub är väl mer än 10.000 kr?

Ja det tycker jag absolut.

Men att köpa en flingsub för normalpris och sen stoppa i NOS tavla och visare för +10 k + ev arbete kanske inte är den bästa affären.
 
Topp