• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Zingo

Rolex
Jo, har rätt okej koll på historiken och vad Ghostrider gjort både under och efter ’karriären’.

Tycker bara snabbåka på allmän väg är lite pubertalt.

Tror dessutom att han inte haft mycket att hämta på IoM. De grabbarna är hårda på riktigt.
Instämmer i ovan. Nån som imponerar är Göteborgs (och Sveriges) snabbaste MC polis, Björn Gunnarsson, som kör IoM. :)

Tragiskt förövrigt avseende IoM då Dunlop gick bort, dock inte på IoM. Svår sport att vara snabbast i länge utan att det händer en olycka. Halva deras släkt har mött samma öde. :(
 
Jag kanske får byta till gubbhoj istället... Det tar ju emot att acceptera en dubblad premie, om inte annat rent principiellt. Var sugen på att provköra nya 765 RS, Monster 821 och 790 Duke men det känns meningslöst att göra efter mina samtal till försäkringsbolagen :( Innan var under 25 ursäkten från bolagens sida, nu när man är förbi den åldern är innerstad och under 30 deras nya. Dags att byta folkbokföringsadress för min del!

Edit: Inköpskostnad är ju en sak, den är ju fast och betalas vid köp. Finns ju inget värre än skenande löpande kostnader utom min kontroll. Speciellt inte när förhoppningen är att jag inte får något för dem, då tappar jag suget och överväger att byta hojtyp, byta adress eller sälja helt.
Har nu fått svar från Svedea och kan helförsäkra en 765 RS för drygt 6' men då är det inte heller Stockholms innerstad (men inte heller landsbygd).
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Har nu fått svar från Svedea och kan helförsäkra en 765 RS för drygt 6' men då är det inte heller Stockholms innerstad (men inte heller landsbygd).
Strö salt i såren bara :D Det låter riktigt bra jämfört med mina "erbjudanden" på min fem år gamla hoj... Bor inte heller i Stockholm men däremot i Göteborg. Får se till att bli gammal lite snabbare tror jag :shifty:
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Uppkörning bokad! Hade min (med största sannolikhet) sista körlektion imorse. Tänkte först att jag skulle boka via körskolan och köra upp med deras hoj men då ville de att jag skulle ta 3 lektioner till (?!), trots att körläraren ser att jag kan köra och kör bra. Han hade inte ens något att anmärka på när jag frågade honom. Så det var lite konstigt och då kände jag att nån måtta får det vara. Den 10e september blir det!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Uppkörning bokad! Hade min sista körlektion imorse. Tänkte först att jag skulle boka via körskolan och köra upp med deras hoj men då ville de att jag skulle ta 3 lektioner till (?!), trots att körläraren ser att jag kan köra och kör bra. Han hade inte ens något att anmärka på när jag frågade honom. Så det var lite konstigt och då kände jag att nån måtta får det vara. Den 10e september blir det!
Grymt!
Vad kör du upp på för maskin?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Uppkörning bokad! Hade min sista körlektion imorse. Tänkte först att jag skulle boka via körskolan och köra upp med deras hoj men då ville de att jag skulle ta 3 lektioner till (?!), trots att körläraren ser att jag kan köra och kör bra. Han hade inte ens något att anmärka på när jag frågade honom. Så det var lite konstigt och då kände jag att nån måtta får det vara. Den 10e september blir det!
Märkligt!
Mårtenssons?
Körde upp med deras cykel utan några krav på extralektioner.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Japp, Mårtenssons. Håller med att det var märkligt. De ville prompt att jag skulle genomföra några fler moment (motorväg bl.a.) trots att han sa att de obligatoriska momenten var gjorda för att få boka uppkörning.
Jag körde iofs en lektion precis innan, och hade kanske kört fler totalt sett(?).
Ganska smutt att köra uppkörningen på skolhojen dock. Inte helt säker på att jag grejat det lika bra på mitt eget bångstyre till hoj! ;)
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
150 mil på drygt 3 dar börjar kännas i rumpan. Drygt 20 mil tills jag är hemma. Så gött att bara stanna längs en sjö, njuta av utsikten och dricka kaffe innan man far vidare :cool:

05448A09-5A4A-4C19-9B21-80C104AF62D4.jpeg
DDA6E667-A308-48FC-B035-3FE98FB84B34.jpeg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Jag körde iofs en lektion precis innan, och hade kanske kört fler totalt sett(?).
Ganska smutt att köra uppkörningen på skolhojen dock. Inte helt säker på att jag grejat det lika bra på mitt eget bångstyre till hoj! ;)
Ja så kan det ju vara. Har tagit 4 lektioner.
Ja visst hade det varit nice att köra upp på deras hoj nu när man är lite van (samt få en körlektion precis innan uppkörningen) men det blir så jäkla dyrt. 3 körlektioner plus uppkörning med dom plus TVs avgift blir 6000kr. Så även om jag kör upp själv och failar så jag måste ta en till uppkörning så blir det 3000kr billigare..
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Ja så kan det ju vara. Har tagit 4 lektioner.
Ja visst hade det varit nice att köra upp på deras hoj nu när man är lite van (samt få en körlektion precis innan uppkörningen) men det blir så jäkla dyrt. 3 körlektioner plus uppkörning med dom plus TVs avgift blir 6000kr. Så även om jag kör upp själv och failar så jag måste ta en till uppkörning så blir det 3000kr billigare..

Jo, då hade jag kört lite mer.
Tror jag kom upp i sju totalt (med den som var precis innan) - vilket verkar vara lägsta-kravet, om man ska tro på hur många till de ville sälja in till dig.

Nu har jag haft kortet i två år snart, men jag är faktiskt fortfarande inte helt säker på att jag tagit mig igenom uppkörningen med min Vmax, så jag var rätt glad över GS:en jag fick köra då. Men du har ju en betydligt smidigare variant och har du bara kört den lite grann så går det säkert hur bra som helst.

Riktigt grymt när man fick "OK" efter uppkörning och sen frågan om man ville köra en av cyklarna från banan tillbaka till skolan.
...tja, det kan jag väl tänka mig att göra! ;)
Första ensamkörningen var speciell, även om den mest bjöd på stadstrafik i Malmö. :rolleyes:

Lycka till!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Jo, då hade jag kört lite mer.
Tror jag kom upp i sju totalt (med den som var precis innan) - vilket verkar vara lägsta-kravet, om man ska tro på hur många till de ville sälja in till dig.

Nu har jag haft kortet i två år snart, men jag är faktiskt fortfarande inte helt säker på att jag tagit mig igenom uppkörningen med min Vmax, så jag var rätt glad över GS:en jag fick köra då. Men du har ju en betydligt smidigare variant och har du bara kört den lite grann så går det säkert hur bra som helst.

Riktigt grymt när man fick "OK" efter uppkörning och sen frågan om man ville köra en av cyklarna från banan tillbaka till skolan.
...tja, det kan jag väl tänka mig att göra! ;)
Första ensamkörningen var speciell, även om den mest bjöd på stadstrafik i Malmö. :rolleyes:

Lycka till!
Ja men det verkar ju stämma! :)

Nä jag förstår det, Vmaxen är ju rätt stor och en GS lär väl vara mycket smidigare. Körde högfart idag och det gick bra men lågfarten är faktiskt rätt utmanande så där måste jag öva mer. När jag övade på körlektionen tog jag mig igenom den några gånger men det var flera gånger där jag någon gång tappade balansen (måste bli lite mer bestämd med gas o koppling tror jag). Får be farsan komma ner så får jag öva lite krypkörning med honom så borde det räcka :)

Vilken drömmig känsla...fan vad jag hoppas på det så jag hinner köra lite innan säsongen är slut. Vi får väl ta en runda i Skåne i höst! ;)

Tack!!
 
Senast ändrad:

Zingo

Rolex
Uppkörning bokad! Hade min (med största sannolikhet) sista körlektion imorse. Tänkte först att jag skulle boka via körskolan och köra upp med deras hoj men då ville de att jag skulle ta 3 lektioner till (?!), trots att körläraren ser att jag kan köra och kör bra. Han hade inte ens något att anmärka på när jag frågade honom. Så det var lite konstigt och då kände jag att nån måtta får det vara. Den 10e september blir det!
Sista lektionen 2 månader innan uppkörning, låter inte optimalt.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Sista lektionen 2 månader innan uppkörning, låter inte optimalt.
Nä iofs, det är sant. Uppkörningen hamnade längre fram än jag hade räknat med pga att jag måste övningsköra till uppkörningen och då måste farsan hänga med. Det är möjligt att jag tar en till körlektion nära inpå uppkörningen. Det är nog inte dumt
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Ja men det verkar ju stämma! :)

Nä jag förstår det, Vmaxen är ju rätt stor och en GS lär väl vara mycket smidigare. Körde högfart idag och det gick bra men lågfarten är faktiskt rätt utmanande så där måste jag öva mer. När jag övade på körlektionen tog jag mig igenom den några gånger men det var flera gånger där jag någon gång tappade balansen (måste bli lite mer bestämd med gas o koppling tror jag). Får be farsan komma ner så får jag öva lite krypkörning med honom så borde det räcka :)

Vilken drömmig känsla...fan vad jag hoppas på det så jag hinner köra lite innan säsongen är slut. Vi får väl ta en runda i Skåne i höst! ;)

Tack!!

Jag är på!
Har inte så många att köra med på lite närmre håll.
Min kollega, som egentligen skulle tagit kort samtidigt som jag, hoppade av när jag köpt cykel och skrivit in mig på skolan! :rolleyes:
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Var i Skåne bor du Anders? Kör mest själv också, iofs mycket trevligt också!

Jobbar i Malmö, men bor numera strax norr om Lund.
De flesta jag känner med hojkort håller till lite längre upp i Skåne. Behöver man först köra 5-6 mil för att träffas så blir det inte så mycket spontankörning. ;)
Men jag är absolut på för att åka ut lite nån gång.
Kanske fler Skåne-klocksnackare som är på? Har faktiskt inte ens tänkt tanken tidigare.

Istället för Cars & Coffee så blir det Bikes & Watches.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Jag är osäker på om någon kör bana här inne, finns det några?
Jag körde iallafall mitt första race för några veckor sedan. Kvalade in i A-gruppen (sist), hade gärna kvalat in först i B-gruppen första gången jag kör race...
Starten gick som väntat skitdåligt, men jävlar vad roligt det var att köra. Tyvärr var jag helt slut från dagen före vilket märktes snabbt i racet:
Nästa race blir av i augusti igen. Då ska jag öva lite starter innan :)
 
Senast ändrad:

joca

Patek
2-Faktor
Jag är osäker på om någon kör bana här inne, finns det några?
Jag körde iallafall mitt första race för 2 veckor sedan. Kvalade in i A-gruppen (sist), hade gärna kvalat in först i B-gruppen första gången jag kör race...
Starten gick som väntat skitdåligt, men jävlar vad roligt det var att köra. Tyvärr var jag helt slut från dagen före vilket märktes snabbt i racet:
Nästa race blir av i augusti igen. Då ska jag öva lite starter innan :)
Kör ej bana själv men en nära vän kör bana och det ser härligt ut. Tror säkert ni träffats några bandagar. Han är runt rätt mycket :)
Kör också en Bmw s1000rr (ej hp4) med efternamn som börjar på Op (kan ta resten i pm om du är nyfiken ocj inte kopplar :))
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Kör ej bana själv men en nära vän kör bana och det ser härligt ut. Tror säkert ni träffats några bandagar. Han är runt rätt mycket :)
Kör också en Bmw s1000rr (ej hp4) med efternamn som börjar på Op (kan ta resten i pm om du är nyfiken ocj inte kopplar :))
Trevligt, du får hänga med någong gång och köra. Jodå jag känner honom. :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Körde första och hittills enda gången på bana -97 med nyinköpt Kawa Zx-7r.
Helt sanslöst roligt och man lärde sig mer och mer för varje varv.
 
Topp