• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Roddan

Omega
Coola bilder från Gelleråsen nästa vecka blir det 2 nya dagar där! Någon mer som ska köra bana i år och med vilken arrangör?
IMG_1454.jpeg
IMG_1426.jpeg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Vilka har du?
Och en dum fråga men hur gjorde du med styrvikterna?
Inte dum alls, funderade över samma sak. Just nu är ena styrvikten inte monterad, var rädd att den skulle skvalpa runt i handtaget eftersom de inte fäster i något förutom handtags-änden.
Något förslag, @MrJL tex?

Fick av en polare, tror det är modellen nedan. Högra gick inte skruva fast så den vinklas in när man gasar på, känns som att det slutar med att man köper ett par gedigna ändå.. :)


Det verkar gå att lösa likt nedan?!

 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Inte dum alls, funderade över samma sak. Just nu är ena styrvikten inte monterad, var rädd att den skulle skvalpa runt i handtaget eftersom de inte fäster i något förutom handtags-änden.
Något förslag, @MrJL tex?

Fick av en polare, tror det är modellen nedan. Högra gick inte skruva fast så den vinklas in när man gasar på, känns som att det slutar med att man köper ett par gedigna ändå.. :)


Det verkar gå att lösa likt nedan?!

Mmm. Det fodrar lite tanke. Man vill ju på ett enkelt sätt kunna haka på en bromshandtagsbygel för att köra bana också och min erfarenhet av att bråka med styrvikter är att jag får montera av styret och skaka….
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Gedigna men det var prislappen också, 2k/st! Behåller nog mina billiga, estetiskt fina men usel spegelbild.

Tankgrepp nästa, velar mellan svart eller transparent. :)

IMG_20240501_164545.jpg
Tror dom finns lite billigare, kolla på carpimoto, de har bra priser på Rizoma och billig frakt.

Inte dum alls, funderade över samma sak. Just nu är ena styrvikten inte monterad, var rädd att den skulle skvalpa runt i handtaget eftersom de inte fäster i något förutom handtags-änden.
Något förslag, @MrJL tex?

Fick av en polare, tror det är modellen nedan. Högra gick inte skruva fast så den vinklas in när man gasar på, känns som att det slutar med att man köper ett par gedigna ändå.. :)


Det verkar gå att lösa likt nedan?!


Mina använder jag med en gängad "bult" som sitter i styret, i den skruvar jag in en 5cm lång skruv med fäste för speglarna på ytterssidan.
Det funkar bra med bra speglar. Har man dåliga speglar (som inte klarar vibrationer) så funkar det inte alls.
Men dessa Rizoma är de bästa jag har testat på 10 år så väl värda lite extra kronor, men finns säkert andra som funkar också.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
@yonsson, funderat på highsider också eller KTM PP (Highsider som gör förmodligen?) men problemet kvarstår med styr-vikterna, man behöver förmodligen fixa en lång bult som räcker till både styrvikt + styrändsspegeln.

Tack @MrJL, ska kika där. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_3314.jpeg

michael-dunlop-md-racing-1.jpg

Foton för illustration och uppmärksamhet

När jag körde Thruxton var vi ett gäng (jag och massa gubbar) som körde Vättern runt ihop. Vi från GBG körde tillsammans upp på östsidan av Vättern, sedan mötte bi Sthlm-folket i Askersund för lunch. Därefter körde vi gemensamt på västra sidan av Vättern till Jönköping. Där bodde vi på ett halvsunkigt hak och käkade middag tillsammans. Dagen efter skildes vi åt och körde i våra två grupper tillbaka till GBG/Sthlm.

Det var jävligt trevligt. Vi hade som ”regel” att hålla ett tempo som var max +30km/h över gällande hastighet så vi körde inte som idiotier. Hade inte det varit tvärnice att köra en KS-Vätternrunda?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
IMG_3314.jpeg

michael-dunlop-md-racing-1.jpg

Foton för illustration och uppmärksamhet

När jag körde Thruxton var vi ett gäng (jag och massa gubbar) som körde Vättern runt ihop. Vi från GBG körde tillsammans upp på östsidan av Vättern, sedan mötte bi Sthlm-folket i Askersund för lunch. Därefter körde vi gemensamt på västra sidan av Vättern till Jönköping. Där bodde vi på ett halvsunkigt hak och käkade middag tillsammans. Dagen efter skildes vi åt och körde i våra två grupper tillbaka till GBG/Sthlm.

Det var jävligt trevligt. Vi hade som ”regel” att hålla ett tempo som var max +30km/h över gällande hastighet så vi körde inte som idiotier. Hade inte det varit tvärnice att köra en KS-Vätternrunda?
Det låter riktigt trevligt 👍 När är bästa tiden att göra detta? Tänker att du förmodligen vill ha nya hojen 😊
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det låter riktigt trevligt 👍 När är bästa tiden att göra detta? Tänker att du förmodligen vill ha nya hojen 😊
En helg innan eller efter semestern brukar vara smart. Innan känns för snart för att planera upp. Lättast i år (om folk är sugna) bör således vara i augusti. Industrisemestern är v 28-31. Så förslagsvis helgen v33 (17-18/8) eller v34 (24/25/8) känns spontant vettigt. Då bör de flesta vara hemma igen. Det är även innan det börjar bli kallt och regnigt.

Det som behövs rent planeringsmässigt är egentligen:

1: Kolla intresse (grupp-PM + Doodle).
2: Preliminärboka två helger.
3: Styra upp rutter med mestadels kurvor (det är jag kass på men kan nog få tag på de rutter vi körde vid behov).
4: När det närmar sig bestämma helg utifrån väder och boka boende.
5: Klart. 😎
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
En helg innan eller efter semestern brukar vara smart. Innan känns för snart för att planera upp. Lättast i år (om folk är sugna) bör således vara i augusti. Industrisemestern är v 28-31. Så förslagsvis helgen v33 (17-18/8) eller v34 (24/25/8) känns spontant vettigt. Då bör de flesta vara hemma igen. Det är även innan det börjar bli kallt och regnigt.

Det som behövs rent planeringsmässigt är egentligen:

1: Kolla intresse (grupp-PM + Doodle).
2: Preliminärboka två helger.
3: Styra upp rutter med mestadels kurvor (det är jag kass på men kan nog få tag på de rutter vi körde vid behov).
4: När det närmar sig bestämma helg utifrån väder och boka boende.
5: Klart. 😎
Skall vi börja med en göteborgstur och fik någon dag?
 
Topp