• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

roosterman

G-shock
2-Faktor
Heldag ute i blåsten idag🙂
Vi körde funktionärsavrostning inför nästa helg aktiviteter👍😀
IMG_20240414_091508.jpg

IMG_20240414_191516.jpg

Sen fick det bli en bonusrunda upp i skogen för att byta ut polarens geocache🙂
IMG_20240414_165533.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag använder också bakbromsen men endast när jag kör på bakhjulet och behöver du ner framhjulet. ABS är avstängd bak dock.
Haha! Jag har aldrig använt bakbromsen på tidigare hojar men med ABS bak så går det ju använda den lite mer vid exempelvis rödljus och i stan.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Haha! Jag har aldrig använt bakbromsen på tidigare hojar men med ABS bak så går det ju använda den lite mer vid exempelvis rödljus och i stan.
Ska jag vara ärlig så vet jag inte varför ABS är av bak. Det var det standard.
Min bromslampa funkar inte på bakbromsen med mina race rearsets, så lika bra att fortsätta att inte använda den i stan 😅
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Menar du lättare i vikt eller lättare i hästar?
Alla har väl mer än ABS nu för tiden? :)
Lättare vikt och mer lätthanterlig. Modernare helt enkelt.
Men det blir nog jobbigt att gå ned i effekt allt för långt.
Medger att motorljudet i Kawa's nya ZX-4 med 77 hk vid underbara 14,500 rpm, med rödgräns på sanslösa 16k rpm, fick mig som gillar äldre Formula 1-bilar att få TOTALA habegäret.
Livet är KANON, ljudet gjorde hela helgen för mig 👍
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Medger att motorljudet i Kawa's nya ZX-4 med 77 hk vid underbara 14,500 rpm, med rödgräns på sanslösa 16k rpm, fick mig som gillar äldre Formula 1-bilar att få TOTALA habegäret.
Livet är KANON, ljudet gjorde hela helgen för mig 👍
Coolt, men antagligen inte så praktiskt för gatåka. Min 401 varvar upp till 10500rpm och är roligast 8-10k.

zx4rr väger 188kg (enligt Google). Rätt tung.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Lättare vikt och mer lätthanterlig. Modernare helt enkelt.
Men det blir nog jobbigt att gå ned i effekt allt för långt.
Medger att motorljudet i Kawa's nya ZX-4 med 77 hk vid underbara 14,500 rpm, med rödgräns på sanslösa 16k rpm, fick mig som gillar äldre Formula 1-bilar att få TOTALA habegäret.
Livet är KANON, ljudet gjorde hela helgen för mig 👍
Gå upp ett steg och testa nya Hondan:

CBR600RR 2024 - Honda MC

"CBR600RR 2024
Hondas supersportpärla gör efterlängtad comeback i Europa! Den vassa radfyran levererar 89 kW vid 14 250 varv/min och är standardutrustad med assisterande slirkoppling och quickshifter för sportig landsvägskörning och snabba varvtider på bana. Till sin hjälp har föraren ett avancerat teknikpaket med elektronisk gasreglering från Hondas vägreggade MotoGP-replica RC213V-S, en 6-axlad tröghetsmätare, tre förinställda körlägen och två ställbara för justering av motoreffekt, motorbroms, Wheelie Control och antispinn med nio nivåer. Dessutom ingår kurvtagnings-ABS och Rear Lift Control i förarhjälpmedlen. Det kvicka och lätta chassit består av en dubbelrörsram och svingarm av aluminium, elektronisk styrdämpare, inverterad 41 mm Showa Big Piston-gaffel och Unit Pro-Link med Showa-dämpare.
"
Blir kvarterets favorit när du kör iväg på ettan i 14000rpm :D
 

par

Patek
2-Faktor
Gå upp ett steg och testa nya Hondan:

CBR600RR 2024 - Honda MC

"CBR600RR 2024
Hondas supersportpärla gör efterlängtad comeback i Europa! Den vassa radfyran levererar 89 kW vid 14 250 varv/min och är standardutrustad med assisterande slirkoppling och quickshifter för sportig landsvägskörning och snabba varvtider på bana. Till sin hjälp har föraren ett avancerat teknikpaket med elektronisk gasreglering från Hondas vägreggade MotoGP-replica RC213V-S, en 6-axlad tröghetsmätare, tre förinställda körlägen och två ställbara för justering av motoreffekt, motorbroms, Wheelie Control och antispinn med nio nivåer. Dessutom ingår kurvtagnings-ABS och Rear Lift Control i förarhjälpmedlen. Det kvicka och lätta chassit består av en dubbelrörsram och svingarm av aluminium, elektronisk styrdämpare, inverterad 41 mm Showa Big Piston-gaffel och Unit Pro-Link med Showa-dämpare.
"
Blir kvarterets favorit när du kör iväg på ettan i 14000rpm :D
Otroligt fin! Men jag har inte hängt med i priserna när en 600 kostar 170 papp :)
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Har lite tid att slå ihjäl i Gbg. Tar görna emot tips på MC butiker som kan vara trevliga att besöka. Gärna ngt som även saluför tillbehör till Yamaha :)
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Har lite tid att slå ihjäl i Gbg. Tar görna emot tips på MC butiker som kan vara trevliga att besöka. Gärna ngt som även saluför tillbehör till Yamaha :)


@yonsson har jag missat någon?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vet ju inte hur det såg ut innan, men de har ju överlag sjukt bra mc/kläd-butik nu när de nyöppnar.

Kan ju dessutom avslöja att de skall ta in Ducati som auktoriserad försäljning/verkstad, mkt trevligt
Då har de nog byggt om rejält.

Det var som fan! Kul! Vi har ju verkligen saknat en Ducce-ÅF nära GBG. Det var enda anledningen att jag helt avfärdade Ducati i valet av denna hojen. De har mycket schysst.
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor


@yonsson har jag missat någon?
Dom som nu (igen) säljer BMW, på andra sidan Oslovägen (norr om IKEA vid oslovägen)
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Dom som nu (igen) säljer BMW, på andra sidan Oslovägen (norr om IKEA vid oslovägen)
 

Owaysis

Cartier
Vad har ni för skor/stövlar när ni kör på gata?

Jag har skaffat ett par enduroboots för körning offroad men de är lite för klumpiga när man bara vill köra till och från jobb.
Tidigare körde jag dumt nog i vanliga sneakers oftast men nu får jag tänka om lite.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Vad har ni för skor/stövlar när ni kör på gata?

Jag har skaffat ett par enduroboots för körning offroad men de är lite för klumpiga när man bara vill köra till och från jobb.
Tidigare körde jag dumt nog i vanliga sneakers oftast men nu får jag tänka om lite.
Inte exat dessa, men liknande.
Ska man elda på bana vill jag nog har riktiga stövlar dock

IMG_2073.png
 

Owaysis

Cartier
Inte exat dessa, men liknande.
Ska man elda på bana vill jag nog har riktiga stövlar dock
Jag har också kikat på något liknande. De skyddar nog helt ok när det gäller skrapsår och annat men jag vet inte. Har väl blivit lite mer eftertänksam på äldre dagar och känner att jag nog vill ha något ännu säkrare som faktiskt står emot krosskador och vridning av foten på ett annat sätt.

Jag vill dock inte se ut som en Valentino Rossi look a like på gatan så det begränsar utbudet något enormt :D
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag har också kikat på något liknande. De skyddar nog helt ok när det gäller skrapsår och annat men jag vet inte. Har väl blivit lite mer eftertänksam på äldre dagar och känner att jag nog vill ha något ännu säkrare som faktiskt står emot krosskador och vridning av foten på ett annat sätt.

Jag vill dock inte se ut som en Valentino Rossi look a like på gatan så det begränsar utbudet något enormt :D
Funderar själv på dessa

 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad har ni för skor/stövlar när ni kör på gata?

Sidi Adventure 2 Gore-Tex



Jag kör med dessa tre. Använder aldrig mina Forma dock.
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Jag har också kikat på något liknande. De skyddar nog helt ok när det gäller skrapsår och annat men jag vet inte. Har väl blivit lite mer eftertänksam på äldre dagar och känner att jag nog vill ha något ännu säkrare som faktiskt står emot krosskador och vridning av foten på ett annat sätt.

Jag vill dock inte se ut som en Valentino Rossi look a like på gatan så det begränsar utbudet något enormt :D
Tänk på att fötter är skitsvåra att läka.
Jag kör i Sidi Adventure stövlar, bra mellanring mellan otroligt bra skydd och komfort. Funkar att gå med om man knäpper upp lite.
Dyra och BRA!!
Prisvärt
 
Topp