• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

AndyJ

Panerai
Har investerat i en fond och sitter och kollar på en intervju med fondförvaltaren. Hör inte ett ord han säger för jag försöker bara se vad det är för klocka karln har🙈 Det ser ut som något affordable och mögligt. Kom fram till att det måste ju vara en Sinn 810? Känns som mina pengar är trygga isf😊
Screenshot_20210614-141523.png
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Ja för det här är stenhård plast..😁
Så jäkla tråkigt 🥴 Jag beställde något waffle, chocolatebar och tropic för runt 1.5 år sedan och minns att det var helt oki. Gjorde en liknande beställning några månader senare och det var helt annan blandning på "plasten". Det enda som funkar att beställa därifrån för egen del är nog NATO och Zulu.
 

Chumba

Rolex
Så jäkla tråkigt 🥴 Jag beställde något waffle, chocolatebar och tropic för runt 1.5 år sedan och minns att det var helt oki. Gjorde en liknande beställning några månader senare och det var helt annan blandning på "plasten". Det enda som funkar att beställa därifrån för egen del är nog NATO och Zulu.
Faktiskt första gången det blivit så här illa. Köpt några Kvarnsjö därifrån som varit helt ok. Även tropic har varit ok. Men vad fan, så kan det bli när man är snål..😂
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Köpt för 1800kr här på forumet, mest för att jag ville testa brons. Förvånad över hur mycket klocka man kan få för så lite pengar! Faktiskt svårt att hitta något som känns eller ser "billigt" ut på den.

Datumet får ni ursäkta, avskyr datum på klockor. 😊
20210622_112601.jpg
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Köpt för 1800kr här på forumet, mest för att jag ville testa brons. Förvånad över hur mycket klocka man kan få för så lite pengar! Faktiskt svårt att hitta något som känns eller ser "billigt" ut på den.

Datumet får ni ursäkta, avskyr datum på klockor. 😊
20210622_112601.jpg
Både Nethuns och OceanX känns som mer kvalitet än man betalar. Men attans om dom kunde tänka sig en 40:a snart…
 

Islay

Panerai
2-Faktor
Har sneglat lite på detta märke och model:
VAER C5 Tradition Black USA Quartz.
Finns i två storlekar 40 och 36 mm.
Affordable pris $209-$259 beroende på strap val.
Gilla designen men kanske är skräp i övrigt?
Någon som har erfarenhet av VAER?
C5-TB-QR-BR-01_650x.jpg
C5-TB-QR-BR-04_650x.jpg
C5-TB-Lume_650x.jpg

 
Topp