• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svarta klockor (keramiska, PVD etc...)

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Sugen på en svart klocka men är rädd att tröttna på den, vet att smaken är olika men ni som har eller har haft en, vad tycker ni? Nedan följer några exempel, bilder lånade på nätet. Har ni några andra tips? Helst inte mer än 20.000 begagnade.
Lite kuriosa om Tudorn, tydligen unik enligt "känd" urmakare........ Begär 27.500 för den och en likadan gick på Tradera för 16.500 för 3 veckor sedan......

Tack på förhand!

.
image.jpeg
image.png
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    88.3 KB · Visningar: 94

Jetsetet

Omega
Jag tänker som du trådskaparen att helsvarta klockor är läckra men lite modebetonat. Jag var ruggigt lockad av en Oris Force Recon GMT diver tidigare i år men tvekade till slut.
Oris_Force_Recon_GMT_2.JPG

Lånad bild även detta.
 

Maro

Audemars
Jag älskar svarta klockor, tycker det gör en klocka lite mer sportig. Önskar jag vore så ball som @Bomier med sina svarta Rolexar men jag håller mig till billigare än.

Dett har ju varit en av mina stora flipparklockor, köpt ett antal.. sålt lika många!


Köper garanterat snart igen!
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Jag har en Seiko SNZH59 men måste tyvärr säga att jag tröttnade på den efter en tag. Tror att det handlar väldigt mycket om smak, själv tyckte jag att den var väldigt "rå" och cool i början men sedan fann jag den som lite barnslig.
SNZH59-5.JPG
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Svart kan ju se väldigt najs ut men jag tror kanske att man tröttnar. Men å andra sidan säger folk detsamma om Hulken och jag kan lugnt säga att jag inte har tröttnat på Hulken under det knappa år jag haft min.

Är du sugen på svart så kör för f*n! Tänk bara på att det kan vara lite mer svårflippat om du vill byta.
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Ni är grymma med alla bra svar, tack! Någon som har något matnyttigt om Bell & Ross? Känns fräck, ska man ha svart så kanske man ska ha en annorlunda form oxå?!:):)
 

Camo00

Patek
Svår fråga då det beror mycket på hur klockan i övrigt ser ut!
S&Sen ovan med guldbezel där man i princip bara ser luggarna är ju inte särskilt kontroversiell.
Helsvart däremot kan ju, som nämnts ovan, kännas barnsligt... Eller coolt? :)

99945676_v_1423925045.jpg
 
Topp