• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

par

Patek
2-Faktor
Insåg jag glömt plasten

IMG_0652.jpeg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Förstår hur du tänker, men det innebär ju inte att man kan bada 30 m under vatten. Utan syftar väl snarare på det tryck som klockan kan utsätts för 3ATM. I detta fall tål klockan möjligtvis lite vattenstänk så som jag förstår det.
Ja, det verkar dumt att lita på vad Swatch uppger om att bada med klockan när man kan lyssna på folk på Internet istället. Det är ju betydligt fler som skriver att den inte går att bada med. Så många människor kan inte ha fel. Själv lämnar jag mina Swatch hemma om väderleksprognosen varnat för regn.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag tror att man kan bada med den utan problem. Jag hade inte tvekat med min om jag var tvungen. Vanan är dock att alltid ta av klockan.
 
Ja, det verkar dumt att lita på vad Swatch uppger om att bada med klockan när man kan lyssna på folk på Internet istället. Det är ju betydligt fler som skriver att den inte går att bada med. Så många människor kan inte ha fel. Själv lämnar jag mina Swatch hemma om väderleksprognosen varnat för regn.
Vad exakt uppger Swatch när det gäller att bada med klockan? Ända benämningen på deras hemsida är 3 bar motsvarande 3ATM. Min poäng var att 30 m vattentäthet inte är detsamma som att det går att bada med klockan.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Vad exakt uppger Swatch när det gäller att bada med klockan? Ända benämningen på deras hemsida är 3 bar motsvarande 3ATM. Min poäng var att 30 m vattentäthet inte är detsamma som att det går att bada med klockan.
Vet inte vad du menar med "ända benämningen" men på hemsidan uppger de att man ska skölja av klockan i ljummet vatten efter man badat i havet. På direkt fråga har de svarat att det går fint att bada även i klorerat vatten.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Förstår hur du tänker, men det innebär ju inte att man kan bada 30 m under vatten. Utan syftar väl snarare på det tryck som klockan kan utsätts för 3ATM. I detta fall tål klockan möjligtvis lite vattenstänk så som jag förstår det.
Det är inget parallellt universum som tillverkare lever i. 30 m / 3 atm är trycket du har på 30 m vattendjup. Vill du vara helt säker så stannar du på 29 m.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad exakt uppger Swatch när det gäller att bada med klockan? Ända benämningen på deras hemsida är 3 bar motsvarande 3ATM. Min poäng var att 30 m vattentäthet inte är detsamma som att det går att bada med klockan.
3ATM betyder väl att den tål att tvätta händerna med eller regn och liknande. Bada kan man med klockor som tål 10ATM.
Detta har diskuterats massa gånger på forumet. 30m betyder 30m. Sök och ni skall finna.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Någon mer än jag som fått en hel del repor i glaset? Inget som stör, de är väldigt små och syns bara i en viss vinkel men tycker de är förvånansvärt många. Har dessutom bara fått dem på min Mercury och inte på min Earth 🤷‍♂️
Går väl att polera, är bara väldigt förvånad då jag jag bara haft den i en vecka och inte kan minnas att jag skrapat den nämnvärt
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Någon mer än jag som fått en hel del repor i glaset? Inget som stör, de är väldigt små och syns bara i en viss vinkel men tycker de är förvånansvärt många. Har dessutom bara fått dem på min Mercury och inte på min Earth 🤷‍♂️
Går väl att polera, är bara väldigt förvånad då jag jag bara haft den i en vecka och inte kan minnas att jag skrapat den nämnvärt
Yes, repor kommer snabbt och lätt. Inte så konstigt på en billig klocka men bara att polera.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon mer än jag som fått en hel del repor i glaset? Inget som stör, de är väldigt små och syns bara i en viss vinkel men tycker de är förvånansvärt många. Har dessutom bara fått dem på min Mercury och inte på min Earth 🤷‍♂️
Går väl att polera, är bara väldigt förvånad då jag jag bara haft den i en vecka och inte kan minnas att jag skrapat den nämnvärt
Polera med tandkräm och toapapper.
 
Topp