• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tankar om nya Air-King!

Är ny ROLEX Air-King en flopp pga sin storlek på 40 mm?!

  • Svar JA! 36 mm hade varit bättre.

    Röster: 180 45.5%
  • HELL NO, 40 mm is da shit!

    Röster: 216 54.5%

  • Totala väljare
    396
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

CEk

Omega
Kompisen är sugen på en. Jag gillar de varierande färgerna på loggan (grönt och gult) och tycker det sticker ut fint. Tycker dock den blir alldeles för plottrig och hade hellre sett den i mer clean look utan 5,10,20,25,35,40,50 och 55-markeringarna. :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
@Ernesto kanske har lite erfarenhet att dela med sig av kring modellen?

Pros:
Cons:

Åh. Det var länge sen som jag hade den...

Borstad och annorlunda jämfört med andra Rolex. Är man ute efter en Rolex för ”rimliga” pengar som alla inte har är denna ett alternativ. Jag gillar boetten som sitter väldigt skönt på handleden.

Många tycker att tavlan är ful, det är dock tycke och smak. Jag gillar den! Valde mellan den, blå Milgauss och Explorer I nu senast som jag köpte en sportrolex. Det blev 214270 eftersom att den är tunnare.

Jag säger köp!
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Åh. Det var länge sen som jag hade den...

Borstad och annorlunda jämfört med andra Rolex. Är man ute efter en Rolex för ”rimliga” pengar som alla inte har är denna ett alternativ. Jag gillar boetten som sitter väldigt skönt på handleden.

Många tycker att tavlan är ful, det är dock tycke och smak. Jag gillar den! Valde mellan den, blå Milgauss och Explorer I nu senast som jag köpte en sportrolex. Det blev 214270 eftersom att den är tunnare.

Jag säger köp!
Tack för åsikterna @Ernesto. Är den mycket högre än Explorer 214270?
 

Mr A.M

Omega
2-Faktor
Några bilder som referens. Tyvärr Rolex lös för tillfället, men det ska vi ändra på. Köpte Air King en på spekulation från UK när Pundet var lågt, men tyvärr ganska svårsåld.
Fick i alla fall pengarna tillbaka:)
7590D8C9-8E34-470D-B8BF-CB71F8C77FE1.jpeg
18CE5A55-065E-493D-9D69-71745EE358B7.jpeg
 

RBJSWE

Cartier
Kul att vissa gillar den :) Tavlan och visarna är ju märkliga alltså! All text gör att det ser ut som en leksak eller nån slags reklamklocka för mig. Siffrorna påminner om en Breitling colt som är den fulaste klocka jag känner till. Tror dom där blir billiga på C24 om nått år !

Det här kan vara den post som påverkat mig mest när det gäller synen på en klocka. Gillade Air-King förut, men nu kan jag bara tänka REKLAMKLOCKA när jag ser den. Galen 180-gradare pga ETT inlägg! :shifty:
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Det här kan vara den post som påverkat mig mest när det gäller synen på en klocka. Gillade Air-King förut, men nu kan jag bara tänka REKLAMKLOCKA när jag ser den. Galen 180-gradare pga ETT inlägg! :shifty:
Jag tycker den är galet snygg, raka motsatsen till alla andra tråkiga Rolex jag haft...
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Det här kan vara den post som påverkat mig mest när det gäller synen på en klocka. Gillade Air-King förut, men nu kan jag bara tänka REKLAMKLOCKA när jag ser den. Galen 180-gradare pga ETT inlägg! :shifty:
Knasigt. Jag tycker fortfarande att den är en av de coolaste klockorna Rolex tillverkar och allt snack om den får mig att tänka att jag dömt den för hårt. Men, avsaknaden av lumen är nog svårast att svälja för mig. Hade det inte varit för det hade den kanske suttit på min handled istället för Explorern..

For the record är jag ointresserad av Skydweller men tycker YMII är kul, men inte cool.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Knasigt. Jag tycker fortfarande att den är en av de coolaste klockorna Rolex tillverkar och allt snack om den får mig att tänka att jag dömt den för hårt. Men, avsaknaden av lumen är nog svårast att svälja för mig. Hade det inte varit för det hade den kanske suttit på min handled istället för Explorern..

For the record är jag ointresserad av Skydweller men tycker YMII är kul, men inte cool.
Milgauss då? Hade ägt en, om jag hade mer pengar.
 
A

akg200

Guest
Jag tycker att 40mm är mycket lämpligt, mycket trevligt jag önskar att se IRL.
 
Topp