• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Aston

Panerai
Fick du stora lådan. Min låda var mindre och kvadratisk. Strunt samma, efter några veckor på armen håller min sig till +5 sek/dygn. Det tycker jag är bra.
 

Keltik

Omega
2-Faktor
Tack för det. Squale var ett lite okänt märke för mig men har ju en fin historia och de varianter säljs i Europa tycker jag ser riktigt fina ut. 1521 ligger bra i pris dessutom och så finns en svensk återförsäljare vilket är skönt om det skulle bli något problem.
 

Keltik

Omega
2-Faktor
Tack. Ja det är en rektangulär låda, rätt stor från Gripenbro. Det finns alltså en mindre. Finns det olika gummin också? Min ser annorlunda ut än de jag sett tidigare.
 

Keltik

Omega
2-Faktor
Så +5 är bra. Har mest haft qvarts och där är det ju rätt exakt. Jag skall kolla vad min har för tidspassning. Jag har inte reagerat att den skulle gå fel på en veckas bärande i alla fall. Sen är det ju en helt annan känsla i en automat än kvarts.
 

Aston

Panerai
Tack. Ja det är en rektangulär låda, rätt stor från Gripenbro. Det finns alltså en mindre. Finns det olika gummin också? Min ser annorlunda ut än de jag sett tidigare.
När jag beställde min fick jag vänta ca två månader på den. Vad jag förstod berodde förseningen på ett problem med den gamla gummiremmen. Samtidigt dök denna tropic-remmen upp som extra tillbehör på hemsidorna. Kanske har den gamla utgått och ersatts med tropic. Men jag beställde min med mesh och fick gummit med i boxen.
 

Keltik

Omega
2-Faktor
När jag beställde min fick jag vänta ca två månader på den. Vad jag förstod berodde förseningen på ett problem med den gamla gummiremmen. Samtidigt dök denna tropic-remmen upp som extra tillbehör på hemsidorna. Kanske har den gamla utgått och ersatts med tropic. Men jag beställde min med mesh och fick gummit med i boxen.
Ok. Jag beställde min med mesh också men han hade bara den med gummi hemma så det meshbandet kommer när de kan leverera från Squale. Hur är den med mesh på? Snygg ja och det är så jag tänkt ha den men är den lika skön att bära som med gummiremmen?
 

Aston

Panerai
Så +5 är bra. Har mest haft qvarts och där är det ju rätt exakt. Jag skall kolla vad min har för tidspassning. Jag har inte reagerat att den skulle gå fel på en veckas bärande i alla fall. Sen är det ju en helt annan känsla i en automat än kvarts.
För ett ETA 2824-verk som sitter i 1521 får nog 5 sek räknas som bra. Detta kan bli ännu bättre när klockan är "ingången". Man kan också laborera med hur klockan ligger på natten. Tex om man lägger den på sidan kan man "sakta" klockan eller omvänt. Finns någon tråd om detta.
 

Aston

Panerai
Ok. Jag beställde min med mesh också men han hade bara den med gummi hemma så det meshbandet kommer när de kan leverera från Squale. Hur är den med mesh på? Snygg ja och det är så jag tänkt ha den men är den lika skön att bära som med gummiremmen?
Mesh ger en härlig tyngd i klockan och är skön att ha på. Men nu på vintern känns meshen ganska kall, mycket metall mot huden och jag har ett natoband om jag är ute mycket. Gummit tycker jag ger ett lite vekt intryck till en så stor klocka men sitter skönt på armen ( och luktar gott)
Och lite avundsjuk på boxen
 

Keltik

Omega
2-Faktor
För ett ETA 2824-verk som sitter i 1521 får nog 5 sek räknas som bra. Detta kan bli ännu bättre när klockan är "ingången". Man kan också laborera med hur klockan ligger på natten. Tex om man lägger den på sidan kan man "sakta" klockan eller omvänt. Finns någon tråd om detta.
Skall kolla tills imorgon hur min beter sig under ett dygn. Bra tips att lägga den på sidan och att det påverkar urverket. Skall försöka leta reda på tråden.
 

Hubbe

Omega
Hur sitter det nya gummit vid luggarna? Mitt räfflade känns lite märkligt, lite som om det vilar på luggarna och inte riktigt passar, men å andra sidan sitter klockan skönt centrerad på handleden med denna konstruktion.

En närbild vore kanon... :)
 

Buster

Friends of KS
Med risk för att svära i kyrkan, så måste jag säga att jag verkligen gillar denna.
Squale1545RootBeer9L.jpg
 

Keltik

Omega
2-Faktor
Hur sitter det nya gummit vid luggarna? Mitt räfflade känns lite märkligt, lite som om det vilar på luggarna och inte riktigt passar, men å andra sidan sitter klockan skönt centrerad på handleden med denna konstruktion.

En närbild vore kanon... :)

Det sitter bra tycker jag. Tar en bild ikväll är på språng.....
 

Hubbe

Omega
Tack för bilder! Ser riktigt bra ut det där, är inte helt överens med mitt räfflade.
Kör den mest på nato oavsett, första klocka jag har där nato känns helt perfekt.
 
Är väl rätt trevliga ur men steinhart känns mer prisvärt om man ska ha homage, deras egna vintage modeller ser fräna ut... *lutar sig tillbaka och tar fram popcornen.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
;););)
Jag håller faktiskt koll på Gnomeonwatches efter just den modellen. Kommer den tillbaka i lager kanske jag köper en! Tycker den är grymt snygg. Rolex-fantasterna får säga vad de vill... ;)
Är tavlan brun?
Om inte, dvs att den är svart, finns ju Glycine combat sub I samma färgskala.
Kan ju vara ett alternativ ifall den inte dyker upp igen.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Är tavlan brun?
Om inte, dvs att den är svart, finns ju Glycine combat sub I samma färgskala.
Kan ju vara ett alternativ ifall den inte dyker upp igen.
Tror den är svart faktiskt! Ja, jag har spanat lite på den också. Riktigt snygg! Som sagt, det kan vara ett alternativ :)
 
Topp