• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på feta (läs stora) dykare!

DB15

Panerai
Pledge Member
Hej! Har helt plötsligt gått och fått någon slags "fetish" för feta dykare. Tror det hela började efter jag köpt en Sinn 556A där jag bah kände "Nä! För osportig, för liten och inte min typ av klocka".
I alla fall, nu är 556A:n såld och ett nytt frenetiskt sparande har börjat, för att inom en snar framtid köpa nått nytt :)
Har på senaste tiden fallit pladask för Seiko MM300 och Orient 300m professional, såg att dom hade en SM300 på klockmaster i Fältöversten men det känns som om dom tar sjuka överpriser (kan ha väldigt fel här) då dom vill ha typ 22K för en sån och 5-7k för en Sumo (dom går ju trots allt att köpa begagnande och jag har inget emot detta). Så jag behöver nu tips på stora dykare, gärna i klassisk design men det är inge krav.
Inga tips är dåliga tips!
Tack på förhand!
 
Senast ändrad:

Limpas

Cartier
För stora dykare finns det ju överallt, så den här tråden kommer nog svämma över av tips om man inte begränsar det till någon prisklass :) MM300 (som jag antar att du menar) är ju ruggigt snygg, men bara sett den på bild. Hade jag kunnat bära en sådan hade jag lätt köpt en. Omega PO Chronon är snygg också (tror att den är 45,5 mm eller något) är ju också groteskt fet :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Obligatoriskt med wrist-skott!:D

Giant-watch.jpg
 

DB15

Panerai
Pledge Member
För stora dykare finns det ju överallt, så den här tråden kommer nog svämma över av tips om man inte begränsar det till någon prisklass :) MM300 (som jag antar att du menar) är ju ruggigt snygg, men bara sett den på bild. Hade jag kunnat bära en sådan hade jag lätt köpt en. Omega PO Chronon är snygg också (tror att den är 45,5 mm eller något) är ju också groteskt fet :)
Såg nu att jag skrivit fel :) självklart så menade jag MM300, men jag hade tänkt mig något för Max 25-30k
 

Landshark

Cartier
Hej! Har helt plötsligt gått och fått någon slags "fetish" för feta dykare. Tror det hela började efter jag köpt en Sinn 556A där jag bah kände "Nä! För osportig, för liten och inte min typ av klocka".
I alla fall, nu är 556A:n såld och ett nytt frenetiskt sparande har börjat, för att inom en snar framtid köpa nått nytt :)
Har på senaste tiden fallit pladask för Seiko MM300 och Orient 300m professional, såg att dom hade en SM300 på klockmaster i Fältöversten men det känns som om dom tar sjuka överpriser (kan ha väldigt fel här) då dom vill ha typ 22K för en sån och 5-7k för en Sumo (dom går ju trots allt att köpa begagnande och jag har inget emot detta). Så jag behöver nu tips på stora dykare, gärna i klassisk design men det är inge krav.
Inga tips är dåliga tips!
Tack på förhand!

Breitling Superocean Heritage 46 fås begagnad inom budget.

3216275gross.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Köp en MM300! Finns ju dessutom den snygga med gulddetaljer som heter sbdx012. Den 'vanliga' heter sbdx001. 209 gram tung och snygg som 17!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
RVpbREI.jpg

(lånad bild från en annan tråd på forumet)

Sjö sandström Landsort är ju ett bra tips. Tycker avsaknaden av bandhorn gör att den ser större ut, typ som en puck eller snusdosa på handleden. Men en snygg sådan!
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Tack så sjukt mkt för alla tips, förslag och erbjudande på feta dykare! :) Måste säga att jag nu snörat in mig på en Orient Pro Sat Diver (EL0200xx).
Anledningen är att jag tycker den trots sin "vanliga" design känns lite annorlunda och ovanlig i den svenska marknaden. Att den ligger väldigt mycket under min budget är också väldigt roligt, då det sägs att den håller en väldigt hög kvalitet trots sitt låga pris (Gillar verkligen den typen av klockor där man får väldigt mycket klocka för pengarna, med andra ord märken som Seiko, Longines mm). Nu undrar jag, finns det någon här som äger en sådan? Dela gärna med er era uppfattningar och idéer :)
 
Topp