• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

Måste få visa min Tissot Navigator chronograph
Min sommarklocka för tillfället
image.jpeg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Även jag har en tissot seastar 1000 automatic. Trevlig beater som funkar till bad och som bärs lite mindre om man skippar originallänken på 150 gram.
Svårfotad tavla men tavlan går från glänsande blå till svart beroende på belysning.
IMG_20160709_174536_420.JPG

IMG_20160709_174513_743.JPG

IMG_20160709_174421_126.JPG
 

-JL-

Rolex
2-Faktor

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Fyller på med lite vintage!
Ett av mina första inköp och således en hedersplats i klockhyllan, en Tissot Seastar med lemania 1277 från enda tillverkningsåret 1969..
image.jpg

En Tissot PR 516 med cal 873 från tidigt 70-tal (tror jag...)
image.jpg

Och en Tissot Seastar Navigator med V7734 från senare halvan av 70-talet (tror jag...)
image.jpg
Den där seastaren med lemania kan flytta hem till mig så fort du tröttnat :D. Riktigt trevlig samling:)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
IMG_9883.JPG

Jag lämnade in min gamla Couturier på service och polering/borstning innan ena sonen fick den som present efter att ha klarat körkortet. Efter att ha gluttat i den här tråden måste jag skaffa mig en "års klocka". Tissot är ett av fabrikaten jag haft sedan jag började bära klocka som liten pilt
 

plexan

Cartier
Har helt missat att göra ett inlägg här!
Min PRS 516
tissotprs516.jpg

Tror jag såg denna 2009-2010 och kände direkt att den ska jag ha! Jag gick då fortfarande runt med tråkiga halvtrasiga Casio quartz kronografer sen flera år. Jag kände dock att jag inte kunde unna mig en klocka för nästan 4000kr exakt då, så köpet drog ut på tiden lite, men så, för snart 4 år sen vart den äntligen min och blev då min första "riktiga" klocka. Gillar den fortfarande lika mycket, kommer aldrig sälja denna!
 

sjobbe

Cartier
Har två Tissot-kvartsare.

Först ut är en skönt sliten PRS200 som jag fick i konfirmationspresent, även min första riktiga klocka. Behöver dock lite kärlek i form av ett batteribyte:
20160805_215609.jpg


Sedan har vi pappas lilla guldare, För Nit och Redlighet i Rikets tjänst :). Den är så liten så att han aldrig har burit den. Morsan hade den ett tag men nu är det min. Grymt fin textur på tavlan.
20160805_215449.jpg


Mycket sentimentalvärde i Tissot för min del.
 

almeyero

Panerai
Har helt missat att göra ett inlägg här!
Min PRS 516
tissotprs516.jpg

Tror jag såg denna 2009-2010 och kände direkt att den ska jag ha! Jag gick då fortfarande runt med tråkiga halvtrasiga Casio quartz kronografer sen flera år. Jag kände dock att jag inte kunde unna mig en klocka för nästan 4000kr exakt då, så köpet drog ut på tiden lite, men så, för snart 4 år sen vart den äntligen min och blev då min första "riktiga" klocka. Gillar den fortfarande lika mycket, kommer aldrig sälja denna!
Har en likadan, älskar den!
 
Topp