• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

Mr.Chang

Audemars
Används inte ofta men Tissot's finaste dykare.
image.jpeg
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Fyller på med lite vintage!
Ett av mina första inköp och således en hedersplats i klockhyllan, en Tissot Seastar med lemania 1277 från enda tillverkningsåret 1969..
Stämmer detta? Frågar då jag precis ropade hem en seastar med ett Lemania 1277, men när jag kollar serienumret på verket får jag det till att vara en -66'a...
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Stämmer detta? Frågar då jag precis ropade hem en seastar med ett Lemania 1277, men när jag kollar serienumret på verket får jag det till att vara en -66'a...
Efter lite googlande verkar det stämma. Kul att man fick tag i en med 1277 verket men fan, måste lära mig att googla INNAN jag handlar o_O
 

Solvik

Panerai
Stämmer detta? Frågar då jag precis ropade hem en seastar med ett Lemania 1277, men när jag kollar serienumret på verket får jag det till att vara en -66'a...
Jo så sägs det, men vad vet man egentligen i denna djungel.. Serienr vet jag har varit föremål för bryderier tidigare, vilket register kollar du emot?
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Jo så sägs det, men vad vet man egentligen i denna djungel.. Serienr vet jag har varit föremål för bryderier tidigare, vilket register kollar du emot?
Kollar mot detta från WUS. Nu har jag bara halvtaskiga internetbilder på klockan än så länge men får serienumret till att börja med 83... Mängden siffror i serienumret stämmer heller inte in på -69. Hur bra listan stämmer vet jag dock inte.
image.png
image.jpeg
 

månljus

Panerai
Har ingen riktig koll men skulle gissa på kanske en 20 år..
Ok, tänkte om det kanske var något för vintage-avdelningen. Ogillar att tipsa om saker jag inte riktigt har koll på. Finns många som är mer kunniga än vad jag är i dom här frågorna. Jag har hört gott om Farfars klocka och Krons är ju AD för Tissot. Man kan ju gå runt och kolla vad dom säger för att sen göra en bedömning vad som känns bäst. Jag har dock själv aldrig haft en klocka inne för service hos någon av dom. Finns ju även hemmasnickare här på forumet som många tycker är duktiga. En sak som dock är viktig är att vara öppen med och ha en dialog kring, vilken du nu än väljer, om vad som ska göras osv. Så dom till exempel inte polerar skiten ur den utan att du är med på det. Du kan säkert hitta bättre svar i andra trådar om du söker runt här på forumet.
 

chgeorg

Omega
Ok, tänkte om det kanske var något för vintage-avdelningen. Ogillar att tipsa om saker jag inte riktigt har koll på. Finns många som är mer kunniga än vad jag är i dom här frågorna. Jag har hört gott om Farfars klocka och Krons är ju AD för Tissot. Man kan ju gå runt och kolla vad dom säger för att sen göra en bedömning vad som känns bäst. Jag har dock själv aldrig haft en klocka inne för service hos någon av dom. Finns ju även hemmasnickare här på forumet som många tycker är duktiga. En sak som dock är viktig är att vara öppen med och ha en dialog kring, vilken du nu än väljer, om vad som ska göras osv. Så dom till exempel inte polerar skiten ur den utan att du är med på det. Du kan säkert hitta bättre svar i andra trådar om du söker runt här på forumet.
Tack så mycket för inputen, tror jag svänger förbi båda och begär kostnadsförslag så får vi se vad de kan åstadkomma!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kollar mot detta från WUS. Nu har jag bara halvtaskiga internetbilder på klockan än så länge men får serienumret till att börja med 83... Mängden siffror i serienumret stämmer heller inte in på -69. Hur bra listan stämmer vet jag dock inte.
image.png
image.jpeg
Kan det vara så enkelt som att det är ett Lemaniaverk i? Min Seastar med lemania 1277, har 23XXXXX. Har läst och hört att 1277 bara gjordes 1969.

 
Topp