• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

laketwig

Patek
2-Faktor
Hmmm ..., vilken låda ska jag ta? Ole dole doff ...
Tella 2023-11-05.jpg
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Kom hem idag och upptäckte att det var kiss i våran säng, gick upp på övervåningen och våran fyraåring hade stängt dörren till katternas toa. Som payback var det även kissat och bajsat i hennes rum.. 🙈

Så ny bäddmadrass inköpt i våran säng, plus alla lakan osv åkte i en sopsäck. 5 papp i sjön :)

Så nu är dörren till "kattrummet" ställd i förrådet, det här är dessutom andra gången det händer. Inte katternas fel givetvis och inte dotterns heller men surt oavsett.

Apropå surt, kattkiss är ju inte lätt att få bort, jag har provat ättika osv tidigare men det är ett jädra jobb att lyckas med det.

Nån av er som har nåt bra husmorstips? Förutom att kasta allt.

Här är en bild på en av förövarna :)

20230830_181546.jpg
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Ah så sött. Det där skulle jag vilja vara med om. Ingen av våra rackare gör ens något som påminner om det. :)
På sin höjd sitter de i ens knä hehe.
Samma här hemma. Har knappt klappat kattfan på 5 år. Ändå är det jag som ger henne mat osv. De ändå hon verkligen myser med, kryper upp hos, sover med osv är kidsen. Iofs väldigt mysigt att de har sån fin relation. Men det skulle ju vara kul om hon typ nångång skulle lägga sig hos mig i soffan eller liknande.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Samma här hemma. Har knappt klappat kattfan på 5 år. Ändå är det jag som ger henne mat osv. De ändå hon verkligen myser med, kryper upp hos, sover med osv är kidsen. Iofs väldigt mysigt att de har sån fin relation. Men det skulle ju vara kul om hon typ nångång skulle lägga sig hos mig i soffan eller liknande.

Hur gammal är katten? Tror det har mycket med personlighet och även med kattens ålder att göra. Och att en katter behöver ganska lång tid för att mogna i förhållandet till ens ägare. För vår ene katt tog det många år, mer än fem, innan han öppnade sitt hjärta helt för min fru. Innan vara han lite lagom oförskämd, bortskämd och sådär obrydd och självständig - (en stereotyp av hur en katt är enligt hundägare ^^). Men nu klänger han väldigt mycket på frugan, vill gärna sitta i knät och hugger tag i en när man går förbi för att han vill kela. Han är 9 år. Det sägs ju att seniorkatter är klängigare.
 

martaSM30

Audemars
Hur gammal är katten? Tror det har mycket med personlighet och även med kattens ålder att göra. Och att en katter behöver ganska lång tid för att mogna i förhållandet till ens ägare. För vår ene katt tog det många år, mer än fem, innan han öppnade sitt hjärta helt för min fru. Innan vara han lite lagom oförskämd, bortskämd och sådär obrydd och självständig - (en stereotyp av hur en katt är enligt hundägare ^^). Men nu klänger han väldigt mycket på frugan, vill gärna sitta i knät och hugger tag i en när man går förbi för att han vill kela. Han är 9 år. Det sägs ju att seniorkatter är klängigare.
Ja, katter är väldigt olika i sina personligheter. Gammelkatten var ytterst skeptisk till mer kroppskontakt än klapp, tror inte han satt i knät innan han var 10 år.
Lilla Kattis hoppade upp på mig första dagen, och går/hänger/ligger gärna där hon kommer åt på en.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Hur gammal är katten? Tror det har mycket med personlighet och även med kattens ålder att göra. Och att en katter behöver ganska lång tid för att mogna i förhållandet till ens ägare. För vår ene katt tog det många år, mer än fem, innan han öppnade sitt hjärta helt för min fru. Innan vara han lite lagom oförskämd, bortskämd och sådär obrydd och självständig - (en stereotyp av hur en katt är enligt hundägare ^^). Men nu klänger han väldigt mycket på frugan, vill gärna sitta i knät och hugger tag i en när man går förbi för att han vill kela. Han är 9 år. Det sägs ju att seniorkatter är klängigare.

Ja, katter är väldigt olika i sina personligheter. Gammelkatten var ytterst skeptisk till mer kroppskontakt än klapp, tror inte han satt i knät innan han var 10 år.
Lilla Kattis hoppade upp på mig första dagen, och går/hänger/ligger gärna där hon kommer åt på en.

Hon är 5 år. Alltid varit sån. Inte det minsta rädd eller skygg för mig eller frugan. Bara helt obrydd och nonchalant mot oss. Jag har haft katt hela livet men aldrig som den här rackaren. Men barnen älskar hon verkligen. Varje morgon jag kommer upp ligger hon på lilltjejens mage och myser i soffan. Och varje natt ligger hon i grabbens säng och myser med honom. Blir intressant att se hur hon utvecklar relationen med oss andra, och hur den till barnen blir med åren. Men som sagt, jag är tacksam för att hon och barnen har den relation de har. Det är ju ändå ”deras” katt som de älskar över allt.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
När Ebbe var i livet tillbringade han en stor del av dagen (och natten) i min säng. Däremot tror jag att Tella aldrig satte foten/tassen där. Sen Ebbe försvann har hon däremot ockuperat min säng totalt. Hon fick vänta i många år innan det blev hennes tur ... ;) :heart:
Tella 2023-11-13.jpg
 
Senast ändrad:
Topp