• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

martaSM30

Audemars
Tänkte jobba hemma idag.
Satte mig en en fåtölj..
går se när jag kommer härifrån och kan starta datorn..
IMG_8740.jpeg

IMG_8741.jpeg
Inte så mycket att göra🤷🏼‍♀️
IMG_2203.jpeg
 
Senast ändrad:

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Här är det livat i huset.
Vår rysshona Nemo födde 3 grabbar i går fredag, redan riktiga busfrön.
Nemos mamma, Lara, blev hon osams med så henne fick vi stänga in i eget rum, tills vidare.
På nedervåningen har vi inhysningar i form av vänners två katter som är ett syskon till Nemo samt en Europe. De åker hem efter nyår, så då blir det lite lugnare.
Men nu önskar vi alla kattvänner ett Gott Nytt År.
A42EE529-F604-4C67-884A-3D2199422387.jpeg
 
Hur mycket leker ni med era katter ”med kroppen”? Är ju skojigt när de är små men funderar på ifall man får en fullvuxet bitmonster när hon är fullvuxen 😺
IMG_2608.jpeg
IMG_2607.jpeg
IMG_2606.jpeg
Ser ut att vara lite bengal eller? Vår halvbengal är skogstokig om han inte kan gå ut. Vi måste alltid ”busa” av han när han inte varit ute. Blodet flyter i princip varje kväll här hemma… Nu när det är mycket kallt så försöker vi busa då han inte gillar att vara ute.
Vi flyttade till hus innan sommaren och det hjälpte, innan bodde vi i lägenhet och försökte trötta ut han. Rovdjur! 😃
Edit: Bildbevis på tokråttan.
IMG_8195.jpeg
 
Senast ändrad:

ThomasP

Panerai
2-Faktor
Hur mycket leker ni med era katter ”med kroppen”? Är ju skojigt när de är små men funderar på ifall man får en fullvuxet bitmonster när hon är fullvuxen 😺
IMG_2608.jpeg
IMG_2607.jpeg
IMG_2606.jpeg

Jag leker något liknande med Bonnie som nu är tre år. Hon gillar att bita tag i handen så som på din sista bild. Lite som hon dödar ett byte, men det är sällan så hårt och aldrig med klorna. Nu har vi bara den leken vid en specifik möbel, så hon biter aldrig efter händerna när vi leker med leksaker. Sen har jag sagt ifrån om det blivit för hårt och gått därifrån så möjligt att hon förstår att det inte blir så mycket lek hon biter för hårt.
 

ThomasP

Panerai
2-Faktor
Fått köra ett extra kvällspass med bus då vi tycker att hon inte behöver gå ut på balkongen nu när det närmar sig -20.
Vi har dels tak men också presenningar över utemöblerna och där under finns ullfiltar som hon kan ligga på. Möjligt att vi gjort det lite för mysigt då hon ibland är svår att få in.
20240105_212624.jpg
 
Senast ändrad:

martaSM30

Audemars
Ser ut att vara lite bengal eller? Vår halvbengal är skogstokig om han inte kan gå ut. Vi måste alltid ”busa” av han när han inte varit ute. Blodet flyter i princip varje kväll här hemma… Nu när det är mycket kallt så försöker vi busa då han inte gillar att vara ute.
Vi flyttade till hus innan sommaren och det hjälpte, innan bodde vi i lägenhet och försökte trötta ut han. Rovdjur! 😃
Edit: Bildbevis på tokråttan.
IMG_8195.jpeg
Fiin!
Vår är ”bara” fint mönstrad bondkatt🙂 Ja lekbehovet här är stort, senaste tillskottet är en pingisboll. Låter förvisso en del men håller henne själv sysselsatt långa stunder.
 

martaSM30

Audemars
Jag leker något liknande med Bonnie som nu är tre år. Hon gillar att bita tag i handen så som på din sista bild. Lite som hon dödar ett byte, men det är sällan så hårt och aldrig med klorna. Nu har vi bara den leken vid en specifik möbel, så hon biter aldrig efter händerna när vi leker med leksaker. Sen har jag sagt ifrån om det blivit för hårt och gått därifrån så möjligt att hon förstår att det inte blir så mycket lek hon biter för hårt.
Hm låter som en bra idé att knyta leken till en specifik plats!
 
Topp