Jepp, verkligen. Hittar ingen info om hur stor den är, har du sett det någonstans?Den ser riktigt trevlig ut i den undervattens-promotion bilden de har
EDIT: 40mm är den, perfekt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jepp, verkligen. Hittar ingen info om hur stor den är, har du sett det någonstans?Den ser riktigt trevlig ut i den undervattens-promotion bilden de har
Fick hem en SARB033 i förrgår, jäkligt fin klocka. Men jag har otroligt svårt att få till länken, antingen sitter klockan för hårt eller för löst. Fann ett bekvämt läge men då hängde spännet ner och såg ut som en hängröv. Väldigt tråkigt då jag vill ha den på länk.
Hakade du på? Själv har jag svårt att välja färg, blir nog en Grå och en Crimson.Vilka hoppar på Axios Pathfinder då?
Trökigt med KS och väntetiden, men kommer nog köra på en grå.Axios Pathfinder | 1940s Heritage Automatic Field Watch
Iconic field watches inspired by the utilitarian 40s, reworked for today.www.kickstarter.com
Jo det är väl lite det jag är rädd för med spännet, får ta en titt på Miltat, Amazon är det som gäller då va?Jag rekommenderar likt @Birchgrove Miltat-länkarna från StrapCode. Jag har precis så att originallänken funkar med tre borttagna länkbitar. På mina SARB033/035 har jag ofta köpt till jubilee-länken från Miltat, men gillar man originalets utseende finns det ju en Oyster också.
Jag vill dock höja ett varningens finger för låset till Miltat/StrapCode. De är ganska stora. Länkarna är maffiga i sig och de nyare låsen med många finjusteringshål är väldigt stora. För mig har det ändå känts ok, men vet att många tycker de är för stora för klockan. Det finns ett mindre lås med tre justeringshål som borde räcka gott, om du hittar en länk med den. Det är oftast det större låset på länkarna. Låsen finns att köpa löst, men .... dyrt.
Det är jag fullt medveten om, har läst på en del om dessa modeller innan jag köpte enFörst och främst är det ju en SARB035, den svarta är 033. Det spelar lite roll då Strapcodes länkar är olika beroende på om det är 35 eller 33, tydligen så skiljer de sig lite åt. Som tidigare kamrater sagt så finns iaf miltat och jag har köpt en. Varningarna stämmer dock kring spännet som är rätt biffigt och för mig så sitter inte ändlänkarna helt perfekt heller. Det kan dock vara en fråga om bandstift och originalen glappar ju lite också.
Jag köpte via klockmagasinet, modellen heter SS201820B078. Vet egentligen inte vad som blir billigast av klockmagasinet eller strapcode, men det var smidig kontakt med klockmagasinet iaf.
20mm Super-O Boyer Watch Band compatible with Seiko Mechanical Automatic SARB035, 316L Stainless Steel Brushed V-Clasp
For Seiko or simply upgrade your Seiko White Dial SARB035 automatic watches. Seiko SARB035 watch band replacement by MiLTAT. 316L stainless steel Super-O Boyer watch band has curved end piece, perfect fit for your Seiko SARB035 models. This item includes generic Seiko Dia. 2.0mm spring bars.www.strapcode.com
MiLTAT Super-O Boyer stålarmband för Seiko SARB035 klockan SS201820B078
Köp MiLTAT Super-O Boyer stålarmband för Seiko SARB035 klockan SS201820B078 på nätet för 1 199,00 Kr. Snabb och pålitlig leverans och 90 dagars öppet köp.www.klockmagasinet.com
Fick hem en SARB033 i förrgår, jäkligt fin klocka. Men jag har otroligt svårt att få till länken, antingen sitter klockan för hårt eller för löst. Fann ett bekvämt läge men då hängde spännet ner och såg ut som en hängröv. Väldigt tråkigt då jag vill ha den på länk.
Känns som en fråga för @MaBr ? Han brukar kunna sitt gummiTänkte komplettera med ett orange gummi till Doxan.
Hur står sig Borealis mot Isofrane om man vill snåla lite?
Har aldrig haft möjlighet att jämföra "head to head"
Ev förslag på annat som kan vara snyggt?
Kanske ska ge mig på det, har ett par spännen jag kan testa med i lådanKanske räcker med att byta spännet?
ZULUDIVER SealockPro Deployant Buckle - Brushed
Made from premium quality solid stainless steel with a brushed finish. The buckle has brushed sides and a brushed top face. Deep etch ZULUDIVER logo for reassurance of quality. This buckle has added security, it is fitted with an additional locking device which is released by 2 push buttons on...www.watchgecko.com
Enkelt, köp Borealis Ingen större skillnad enligt mig. Absolut inget som motiverar 1300kr i skillnad vid nypris.Tänkte komplettera med ett orange gummi till Doxan.
Riktigt fin!Dagens:
Det är ofta mycket billigare från Amazon än från StrapCode (Miltat är märket, StrapCode återförsäljaren, men det är samma länkar). Kan tipsa om att Klockmagasinet.se också är återförsäljare av Miltat-länkar och då är det ju både frakt- och momsfritt (från Finland). De brukar kunna ta hem om man vill ha en specifik. Prismässigt kan det bli ungefär lika, ibland aningen billigare från Amazon (även med moms). Det Amazon gör rätt är att själva sköta förtullningen så man slipper PostNords extremt sega hantering och höjda administrationsavgift.Jo det är väl lite det jag är rädd för med spännet, får ta en titt på Miltat, Amazon är det som gäller då va?
Tänkte komplettera med ett orange gummi till Doxan.
Enkelt, köp Borealis Ingen större skillnad enligt mig. Absolut inget som motiverar 1300kr i skillnad vid nypris.
Känns som en fråga för @MaBr ? Han brukar kunna sitt gummi
Jag har köpt några Archer, schyssta och bra pris: https://www.amazon.de/Archer-Silicone-Straps-Release-orange/dp/B06Y2LV3GF?ref_=ast_sto_dp&th=1&psc=1Tänkte komplettera med ett orange gummi till Doxan.
Håller med Totte, Borealis är grymt... har iofs. bara testat isofrane men om jag skulle välja föredrar jag nog borealis.
Problemet är väl bara att dom är SLUT!!!
Mmm, har koll både på hur de känns och hur styva de är!Känns som en fråga för @MaBr ? Han brukar kunna sitt gummi
Kan ju börja med att säga att inget av dem finns i 21mm så jag antar att du får trycka dit ett 22mm.Tänkte komplettera med ett orange gummi till Doxan.
tl;drMmm, har koll både på hur de känns och hur styva de är!
Kan ju börja med att säga att inget av dem finns i 21mm så jag antar att du får trycka dit ett 22mm.
TLDR: Köp Isofrane om du har pengarna och vill ha "the real deal" med bäst fit och finish eller köp Borealis om du vill vara vettig. Med det sagt så har jag typ 5 av båda.
Här kommer en onödigt detaljerad jämförelse mellan Isofrane, gamla Borealis och nya Borealis. För att enkelt kunna skilja dem åt på bilderna så har Isofrane inget tryck på framsidan av spännet, gamla Borealis har BOREALIS och nya har bara ett B. Har tagit bilderna direkt ur kameran utan redigering för att fånga nyansskillnaderna men det är ändå sjukt svårt att fotografera just orange av någon anledning. Det första man kan påpeka är att gamla Borealis har en något ljusare ton än de två andra som är i princip identiska.
När det kommer till känslan i banden så känns Isofrane något kaxigare för det är lite tjockare men det gör också att Borealis är betydligt mycket mjukare och bekvämare. Försökte mig på en liten jämförelse för att visa hur mjuka de är med Isofrane närmst, sen gamla Borealis och sist nya Borealis.
Kvalitén och finshen på spännet är där som Isofrane verkligen är ljusår före Borealis. Bara kolla passformen på det där... Mmm...
På gamla Borealis är det okej, inte supersnyggt men fyller definitivt sin funktion så inga problem där.
Spännet på nya Borealis kan dra åt helvete. Skiten passar inte ens! Det är samma pissiga hårdvara som bland annat SingularStraps använder på sina "Isofrane". Har jag bara haft otur med detta? Sannolikt inte för jag har fyra stycken av den nya modellen i olika färger och alla har samma problem. Det går givetvis att åtgärda det med en fil eller sandpapper men det ska man inte behöva göra.
Från sidan så ser man att nya Borealis (höger) är nästan identiskt med Isofran (vänster) medans det på gamla Borealis är något kraftigare.
När det kommer till flärphållare så tycker jag att Borealis är snyggare än Isofrane. Nackdelen är dock att Borealis har en tendens att flytta på sig och att glida av flärpen medans de på Isofrans sitter som berget, det flyttar sig inte en tiondels millimeter efter en hel dags användning.
Så om jag fick ranka dem så skulle jag säga:
1: Gamla Borealis
2: Isofrane
3: Nya Borealis
Bonusbilder:
Det här är så underbart nördigtMmm, har koll både på hur de känns och hur styva de är!
Kan ju börja med att säga att inget av dem finns i 21mm så jag antar att du får trycka dit ett 22mm.
TLDR: Köp Isofrane om du har pengarna och vill ha "the real deal" med bäst fit och finish eller köp Borealis om du vill vara vettig. Med det sagt så har jag typ 5 av båda.
Här kommer en onödigt detaljerad jämförelse mellan Isofrane, gamla Borealis och nya Borealis. För att enkelt kunna skilja dem åt på bilderna så har Isofrane inget tryck på framsidan av spännet, gamla Borealis har BOREALIS och nya har bara ett B. Har tagit bilderna direkt ur kameran utan redigering för att fånga nyansskillnaderna men det är ändå sjukt svårt att fotografera just orange av någon anledning. Det första man kan påpeka är att gamla Borealis har en något ljusare ton än de två andra som är i princip identiska.
När det kommer till känslan i banden så känns Isofrane något kaxigare för det är lite tjockare men det gör också att Borealis är betydligt mycket mjukare och bekvämare. Försökte mig på en liten jämförelse för att visa hur mjuka de är med Isofrane närmst, sen gamla Borealis och sist nya Borealis.
Kvalitén och finshen på spännet är där som Isofrane verkligen är ljusår före Borealis. Bara kolla passformen på det där... Mmm...
På gamla Borealis är det okej, inte supersnyggt men fyller definitivt sin funktion så inga problem där.
Spännet på nya Borealis kan dra åt helvete. Skiten passar inte ens! Det är samma pissiga hårdvara som bland annat SingularStraps använder på sina "Isofrane". Har jag bara haft otur med detta? Sannolikt inte för jag har fyra stycken av den nya modellen i olika färger och alla har samma problem. Det går givetvis att åtgärda det med en fil eller sandpapper men det ska man inte behöva göra.
Från sidan så ser man att nya Borealis (höger) är nästan identiskt med Isofran (vänster) medans det på gamla Borealis är något kraftigare.
När det kommer till flärphållare så tycker jag att Borealis är snyggare än Isofrane. Nackdelen är dock att Borealis har en tendens att flytta på sig och att glida av flärpen medans de på Isofrans sitter som berget, det flyttar sig inte en tiondels millimeter efter en hel dags användning.
Bonusbilder:
Mmm, har koll både på hur de känns och hur styva de är!
Bonusbilder:
Mmm, har koll både på hur de känns och hur styva de är!
Bonusbilder:
Håller helt med! Fantastisk lunch läsning @MaBrDet här är så underbart nördigt