• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Herr Gås

Banned
Dagens fångst. Min första Tudor och en klocka jag sneglat länge på. BB41

SKX som jämförelse då det är forumets givna storleksreferens 😅

20220104_155654.jpg
 

BankAnden

Panerai
Dagens experiment, grå alligator…funkis eller miss? Själv vacklar jag…
Rekommenderar att testa den på Oyster. Hade mina på läder/nato och blev nyförälskad när jag slängde på budgetoyster från @tidochting.se . Blev perfekt med den lite billigare och lätt rassliga känslan, ungefär som ett vintage 😀


B540E029-72A9-46F3-8034-D87CA5635400.jpeg
 

JGP

Cartier
2-Faktor
Rekommenderar att testa den på Oyster. Hade mina på läder/nato och blev nyförälskad när jag slängde på budgetoyster från @tidochting.se . Blev perfekt med den lite billigare och lätt rassliga känslan, ungefär som ett vintage 😀


B540E029-72A9-46F3-8034-D87CA5635400.jpeg
Snyggt…och tack för tipset!
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Hade gärna sett mittlänkbiten också i guld.
Instämmer, det är ngt som är off med den.
Jag gillar att den inte är i guld utan polerad stål. Det gör att det händer lite och inte blir platt iom att guldet är matt. Gillar även att den inte blir blingig utan frtf behåller tool-watch känslan (till skillnad från Rlx Exp1).
Växt lite faktiskt. Kör bara!
Hmm.. ska se hur det slutar. Det tråkiga är att det är capped gold och inte solitt men det speglar sig även på priset.
 
Har sett att några borrat ett till hål på viklåset till länken för BB58. Fixar man detta själv och vad krävs då för verktyg? Annars, vem på forumet bör man be snällt för att ordna det? :)
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Topp