• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

ajvar

Rolex
2-Faktor
:)
20230303_101019.jpg
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Dagens tråden!

Fråga 1: är det verkligen ingen som tröttnat på en 2264 eller 2221? Inget drag på köpes alls.🙏

Fråga 2: är det någon som köpt Forstners oyster-länk till SMP och i så fall kan dela intrycken?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Om någon tröttnat på sin vittavlade Seamaster och är sugen på att testa 42mm Planet Ocean Titanium så är det bara att hojta till 🤩
 

KaptenGrinkk

Cartier
2-Faktor
Ställer frågan här bland experterna istället för värde tråden :) vad är ett rimligt pris för en 2541.80.00 modell? Gärna från 90 talet :) Svårt att få en prisbild när jag själv kikar då det svänger både högt och lågt mellan annonser. Tack på förhand!
 

ByggareBob

Cartier
2-Faktor
Är det någon som testat att montera den nya SMP länken på en äldre referens? Samt om någon här har renoverat sin gamla länk? Min länk/lås börjar bli slapp och jag funderar på om det är lönt att försöka fixa till den.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Är det någon som testat att montera den nya SMP länken på en äldre referens? Samt om någon här har renoverat sin gamla länk? Min länk/lås börjar bli slapp och jag funderar på om det är lönt att försöka fixa till den.
Har du kollat vad en ny (gammal) länk kostar, som är korrekt till din klocka? Borde väl finnas som "reservdel" tänker jag.

För spontant känns det hel-fel att ta dra på en länk till SMP-C som inte matchar din SMP ifall du frågar mig :)
 

ByggareBob

Cartier
2-Faktor
Har du kollat vad en ny (gammal) länk kostar, som är korrekt till din klocka? Borde väl finnas som "reservdel" tänker jag.

För spontant känns det hel-fel att ta dra på en länk till SMP-C som inte matchar din SMP ifall du frågar mig :)
jag håller med, det känns fel. Men det lockar helt klart med justeringen i claspen. Får ta o ringa till närmsta ad och fråga mig för angående en NOS länk går på. Det är ingen här inne som sitter inne på en extra länk i gott skick?
 

ByggareBob

Cartier
2-Faktor
Det är från Zealande! De har anpassade armband för olika modeller - bland annat Omega Seamaster 😌 Kostar en slant, men fortfarande betydligt snällare pris än Omegas eget. Rekommenderas!
Okej. Hade det på min förra Seamaster, riktigt bra kvalitet. Men kostar en slant som sagt, speciellt med tanke på hur svag kronan är just nu. Hade vart gott att hitta något hyfsat under tusenlappen.
 

henno3

Omega
Grymt! Alla tre är verkligen 👌 Vad är det för rulle du använder?

Men behöver du verkligen alla?😉
Det är Urmas klockrulle. Han verkar dock ha lagt ner verksamheten.

Om man behöver alla? Bajsar björnen i skogen? Till synes relativt lika, men väldigt olika karaktär skulle jag säga…..kanske inte utrymme för fler i rullen, men i själen finns det plats för några SMP till….en 2264 till att börja med kanske?
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Det är Urmas klockrulle. Han verkar dock ha lagt ner verksamheten.

Om man behöver alla? Bajsar björnen i skogen? Till synes relativt lika, men väldigt olika karaktär skulle jag säga…..kanske inte utrymme för fler i rullen, men i själen finns det plats för några SMP till….en 2264 till att börja med kanske?

Tips - klockrulle.

 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Det är Urmas klockrulle. Han verkar dock ha lagt ner verksamheten.

Om man behöver alla? Bajsar björnen i skogen? Till synes relativt lika, men väldigt olika karaktär skulle jag säga…..kanske inte utrymme för fler i rullen, men i själen finns det plats för några SMP till….en 2264 till att börja med kanske?
Klart du ”behöver” alla! Ändrar det sig är jag ett pm bort…
 
Topp