• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urtid.se - ingen respons/leverans

Portofino

Panerai
Jag har beställt både band och en Traser beater från urtid och det har fungerat utan problem. Jag har dock råkat ut för ett liknande problem att produkten var slut på lager och de var tvungna att beställa vilket inte meddelades direkt. Men jag kan absolut inte säga ngt negativt om dem. Jag instämmer med föregående i att det bästa är att ringa dem.
 

Tom86

Breitling
Jag beställde ett klockarmband i slutet av juni, efter en vecka hade det inte kommit så då ringde jag och mannen jag pratade med bekräftade att det varit slut i lager men att det kommit in samma dag och att han skulle skicka det.
Efter en vecka hade fortfarande inget armband kommit. Jag ringde igen och han sa att han skulle skicka ett nytt.
3 veckor senare hade det fortfarande inte kommit. Jag skrev då ett mail och han sa att han skulle skicka det med spårbar försändelse och bjuda på ett armbandsverktyg som kompensation för allt strul.

1 vecka senare har inget armband kommit och jag reklamerade köpet hos mitt kortföretag.

Har de gått i konkurs?
 
Jag beställde ett klockarmband i slutet av juni, efter en vecka hade det inte kommit så då ringde jag och mannen jag pratade med bekräftade att det varit slut i lager men att det kommit in samma dag och att han skulle skicka det.
Efter en vecka hade fortfarande inget armband kommit. Jag ringde igen och han sa att han skulle skicka ett nytt.
3 veckor senare hade det fortfarande inte kommit. Jag skrev då ett mail och han sa att han skulle skicka det med spårbar försändelse och bjuda på ett armbandsverktyg som kompensation för allt strul.

1 vecka senare har inget armband kommit och jag reklamerade köpet hos mitt kortföretag.

Har de gått i konkurs?

Upplever precis samma sak, väntat på ett armband från dem nu i över 3 veckor. När jag kontaktade dem efter ca 7 dagar fick jag svaret att de hade slut i lager och väntade på leverans som skulle komma två dagar senare, nu efter över två veckor sedan har jag inte hört något och skickade mejl i torsdags men inget svar på det heller!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Sprack helt för mig så jag hävde mitt köp efter drygt två månader om jag minns rätt.

Beställde samma band på ebay och hade det efter 2 dagar.

Riktigt dåligt.
 

mouqvist

Rolex
Köpte min Traser hos dem i år, var inga problem förutom att det saknades ett ögla på gummibandet, fick ett nytt inom några dagar
Då jag har köpt klockor hos dem tidigare kan jag tycka att förra ägaren var lite ner påläst men servicemässigt har jag inget att klaga på
 

cab

Audemars
2-Faktor
Ingen höjdare för ett litet företag att få ett sådant rykte. Jag har tänkt beställa band därifrån men avstått just pga av dessa erfarenheter ovan. När det tar enstaka dagar att köpa från utlandet så är det ju under all kritik att det ska veckor inom landet.

Håller ju inte att skylla på att det är slut i lager eller beställningsvara. Hoppas på bättring så kanske man kan gynna urtid i framtiden.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Beställde ett band av urtid för fyra veckor sen, först så kom det inget så mailade efter en vecka. Då fick jag till svar att de hade glömt meddela att det inte fanns i lager. Sen mailade jag en vecka senare då det fortfarande inte hade kommit efter 2 veckor. Fick som svar att det var skickat men kanske hade kommit bort med posten. Vänta några dagar till kom inget, då sa Urtid att de skulle skicka ett nytt band som skulle absolut senast vara här idag 30/9 men det är inget jag har sett röken av skulle ha skickats torsdag förra veckan! Så vill bara avråda alla från att beställa band därifrån då det känns som att något band aldrig har skickats, mailade om att jag ville avbryta köpet så får se vad som händer nu!
 

Hugii

Audemars
Beställde ett band av urtid för fyra veckor sen, först så kom det inget så mailade efter en vecka. Då fick jag till svar att de hade glömt meddela att det inte fanns i lager. Sen mailade jag en vecka senare då det fortfarande inte hade kommit efter 2 veckor. Fick som svar att det var skickat men kanske hade kommit bort med posten. Vänta några dagar till kom inget, då sa Urtid att de skulle skicka ett nytt band som skulle absolut senast vara här idag 30/9 men det är inget jag har sett röken av skulle ha skickats torsdag förra veckan! Så vill bara avråda alla från att beställa band därifrån då det känns som att något band aldrig har skickats, mailade om att jag ville avbryta köpet så får se vad som händer nu!

Jag har väntat sedan början på augusti på mitt band....så du är inte ensam :)


Ibland kan det ta 5-7 veckor för varor att komma från Kina :) De behöver kanske fylla på lager :) .. vem vet :)
 

UncleSam4

Breitling
Beställde en winder och ett armband i slutet på oktober, dröjde en och en halv månad innan jag fick dem. Det krävdes också en del mailväxling med mer eller mindre bra ursäkter från deras sida.

Känns som det är ganska rörigt hos Urtid just nu, men slutet gott allting gott!
 

Mille79

Trollungen
Beställde ett band av urtid för fyra veckor sen, först så kom det inget så mailade efter en vecka. Då fick jag till svar att de hade glömt meddela att det inte fanns i lager. Sen mailade jag en vecka senare då det fortfarande inte hade kommit efter 2 veckor. Fick som svar att det var skickat men kanske hade kommit bort med posten. Vänta några dagar till kom inget, då sa Urtid att de skulle skicka ett nytt band som skulle absolut senast vara här idag 30/9 men det är inget jag har sett röken av skulle ha skickats torsdag förra veckan! Så vill bara avråda alla från att beställa band därifrån då det känns som att något band aldrig har skickats, mailade om att jag ville avbryta köpet så får se vad som händer nu!

Exakt precis samma sak hände mig. Värdelösa!
 
  • Like
Reactions: JDQ

mruhr

Panerai
2-Faktor
Aj då,inga ADs men lägga in en varning i hissa/dissa tråden allt. Good/bad guys? Skulle få mig att tänka en extra gång innan jag skulle handla därifrån
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Har beställt ett krokodilarmband och samma sak för mig, väntat flera veckor nu. Skulle fått det innan jul.
Sista besked att posten slarvat bort bandet, så ett nytt kommer att beställas.
Inte kul:(
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Jag fick samma besked om att posten hade slarvat bort bandet, men när dem skicka igen kom det inte heller nåt...:(
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Riktig bull. Posten slarvar knappast bort flera av deras paket, flyktiga ursäkter ifrån deras sida. Ring upp och kräv pengarna eller bandet.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Jag sa att jag skulle anmäla dem till konsumentombudsmannen om jag inte fick pengarna tillbaka då löst det sig!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Beställde 5 gråa MOD-nato nu i veckan. Och hann knappt trycka på lägg order, innan de levererats i brevlådan.

Singular och JosefB klass på denna order...
 

malakim

Omega
Jag har aldrig ens lyckats få svar från Urtid när jag mailat dem ang klockor och länkar. Kanske lika bra det, känns det som...
 

Bruset

Panerai
det har dom. bytt ägare alltså.
beställde två band i september. mailade efter par veckor och fick svar att "dom kommer vilken dag som helst". mailade ett par ggr till men fick inget svar. ringde för tre veckor sen och då sa killen jag snackade med att "dom kom precis, lägger på lådan idag!". fortfarande inte fått nåt.
kommer nog göra en polisanmälan för det här känns som uppenbart bedrägeri.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Tråkigt när ett bra företag byter ägare och det bara blir pannkaka av alltihop...kan tänka mig att den ursprungliga ägaren är besviken. Hade iaf jag varit om jag byggt upp ett företag och nån jävla tomte fuckar upp det totalt. Skäms!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
det har dom. bytt ägare alltså.
beställde två band i september. mailade efter par veckor och fick svar att "dom kommer vilken dag som helst". mailade ett par ggr till men fick inget svar. ringde för tre veckor sen och då sa killen jag snackade med att "dom kom precis, lägger på lådan idag!". fortfarande inte fått nåt.
kommer nog göra en polisanmälan för det här känns som uppenbart bedrägeri.

Jag var med om precis samma sak 'kom precis', 'lägger på lådan nu', 'posten måste ha tappat bort det - skickar igen', 'Rios har slut på skinn' - tröttnade och begärde pengarna tillbaka, strulade naturligtvis också, transaktioner fram och tillbaka och jag vet ärligt talat inte om jag fick mina pengar. Men orkar inte strula mer.

Handlar ALDRIG igen. Avgå sopor!
 
Topp