• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urtid.se - ingen respons/leverans

par

Patek
2-Faktor
Trodde inte det fanns så kassa företag längre. Klocksvängen är ju inte enorm i Sverige så ett dåligt rykte bör handlarna akta sig för. Han slår nog ihop snart..
 
Samma sak för mig väntat sen augusti nu med undanflykter som att Rio inte har skinn sen skickades till fel person nu några månader efter det ligger det tydligen hos denna person än...mejl får jag inte svar på längre då jag begär pengarna tillbaka. Ska nog åka dit snart och fråga vad fan de sysslar med om det så är 50 mil...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Helvete, jag kanske skulle ha läst den här tråden innan jag beställde... Någon som har en update?

Beställde ett band i lördags och antog att det skulle komma ett par dagar senare, inget idag torsdag...
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Ja, det har verkligen blivit skillnad i respons jämfört med när Micke J hade Urtid. Ofta svårt att få svar på mail. Däremot har jag haft mycket goda erfarenheter av själva urmakeriet. Har haft flera klockor inne hos honom för både service, täthetsservice, byte av diverse delar etc. och alltid blivit mycket nöjd. Bra priser och alltid villig att diskutera vad som behöver göras. Ingen sådan där som automatiskt bara föreslår de dyraste lösningarna, utan han kollar med kunden vad man vill göra. Bäst är att ringa, för där är han betydligt mer responsiv.

/Henrik
 
Jag har beställt 3 band, betalas via faktura som skickas då banden sänds till mig.
Jag har läst tråden innan beställning och kommer ge dem 14 dagar innan jag annullerar beställningen.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Uppdatering: Fick ett samtal idag, av en iofs trevlig man som jag ej uppfattade namn på, som berättade att leverantören hade haft problem med sina band, men att det borde dyka upp nästa vecka... Tycker jag känner igen förklaringen från tidigare svar i tråden?
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Uppdatering: Fick ett samtal idag, av en iofs trevlig man som jag ej uppfattade namn på, som berättade att leverantören hade haft problem med sina band, men att det borde dyka upp nästa vecka... Tycker jag känner igen förklaringen från tidigare svar i tråden?
Tråkigt, men jag upplever en viss deja vu
 
Beställde ett Riosband i slutet av november.

Efter ett antal mail och olika utlovade leveranser dök det äntligen upp idag. Sista förklaringen var att sjukskrivning på firman ställt till det för dom.

Inget snack om kompensation eller ursäkt från deras sida. Skulle dock kunna få 150 kr i rabatt på ett viklås som jag var/är intresserad av. Känns som att man bör tänka sig för om man funderar på att beställa. Framförallt ska man inte ha bråttom...
 

Bruset

Panerai
så, nu tog äntligen denna sorgesamma historia slut. tar det från början...
beställde två band som enligt hemsidan skulle finnas i lager, i september!
efter ett par veckor mailade jag. "strul med leveranserna". (skriv då för fäen att det är beställningsvara..)
mailade igen i november. inget svar..
ringde i december. "dom kom precis, håller på o packar dom precis faktiskt. du har dom på måndag!"
nada..
mailade förra fredagen, med hot om stämning och diverse andra rättsliga åtgärder. vips! det dök upp ett paket i torsdags..!

tröstlöst...

som lök på laxen; ett av banden (perlon) höll betydligt sämre kvalitet. tror knappast att det är ett "rios" vilket jag beställde (kan lägga upp bild sen om nån vill). men nu låter jag udda vara jämnt...

summa summarum; trist kundservice.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Blev dyrt och heligt lovad att bandet skulle dyka upp i slutet av denna veckan. Needless to say, är utan band...
 

trumpetera

Panerai
så, nu tog äntligen denna sorgesamma historia slut. tar det från början...
beställde två band som enligt hemsidan skulle finnas i lager, i september!
efter ett par veckor mailade jag. "strul med leveranserna". (skriv då för fäen att det är beställningsvara..)
mailade igen i november. inget svar..
ringde i december. "dom kom precis, håller på o packar dom precis faktiskt. du har dom på måndag!"
nada..
mailade förra fredagen, med hot om stämning och diverse andra rättsliga åtgärder. vips! det dök upp ett paket i torsdags..!

tröstlöst...

som lök på laxen; ett av banden (perlon) höll betydligt sämre kvalitet. tror knappast att det är ett "rios" vilket jag beställde (kan lägga upp bild sen om nån vill). men nu låter jag udda vara jämnt...

summa summarum; trist kundservice.

Lägg gärna upp bild på bandet.
 

Tarkovski

Omega
Jag har varit hos de så sent som förra veckan för ett band. Inga större problem fast jag har inte behövt beställa från deras webbshop.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Inte för att måla fan på väggen, men när jag varit i kontakt med urtid på slutet så har det varit idel bortförklaringar om att firmorna inte levererar som de skall. Känns som att firman går på fälgen snart. Har köpt ett gäng Phoenix-nato så att jag har. (Ifall det värsta skulle hända).
 

Gasparo

Cartier
2-Faktor
Perfekt att denna tråd dök upp nu. Var i kontakt med urtid för någon månad sedan och frågade när de skulle få in Bonetto igen. De svarade i början på maj, men eftersom vi har passerat det nu och jag är en otålig jävel så beställer jag på annat håll.
 
Topp