• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urverket.nu dvs "Urverket Förmedling"

alfgren

Rolex
2-Faktor
En person vid namn Danial mejlade vid flera olika tillfällen mig bud och olika bytesförslag när jag sålde på Blocket senast. Ingen aning om det var samma person, buden var inget jag ville gå vidare med.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Underligare saker har hänt, men jag hör vad du säger[emoji4] Jag är inne ibland för att kolla om där ligger något intressant objekt ute till försäljning eller om det skrivit något positivt/negativt om någon klocka jag är intresserad av, just nu är jag duktigt sugen på en Tag Heuer Monaco, den klassiska med marinblå Urtavla. Har du någon erfarenhet av den modellen? [emoji4]
Du har inte riktigt hajat hur forum funkar eller? Här diskuteras en specifik handlare, inte Tag Heuer.

Och jo, det är extremt genomskinligt när första posten är en hyllning i en tråd om en specifik handlare vilket stämmer in på flera användare i denna tråd. Neil, Danial, watch och någon/några till. Speciellt när detta är en liten okänd handlare.
 

Danial

Breitling
Till er som skriver att det ev. ska vara märkligt att jag skrev så som första inlägg. Ja jag brukar faktiskt bara läsa på forumet, inte varit aktiv. Men eftersom det första jag gjorde när jag skulle sälja till urverket var att kolla upp företaget och kom in på denna tråden och kunde läsa både bra och dåligt, tyckte jag iaf att det var inte mer än fair att dela min uppfattning så kanske nästa person som vill handla eller sälja inte blir blind av någon som sagt något dåligt, för det var inget jag uppfattade alls. Jag är själv egenföretagare, tycker man ska lyfta fram de som gör ett bra jobb.
 

Danial

Breitling
Du har inte riktigt hajat hur forum funkar eller? Här diskuteras en specifik handlare, inte Tag Heuer.

Och jo, det är extremt genomskinligt när första posten är en hyllning i en tråd om en specifik handlare vilket stämmer in på flera användare i denna tråd. Neil, Danial, watch och någon/några till. Speciellt när detta är en liten okänd handlare.


Ser att du har spenderat mycket tid här :) bra för dig. Hur tänker du när du bara drar en slutsats för att jag inte varit aktiv på forumet skulle jag vara något fake konto som endast är här för att hylla ett företag. Come on. Som du ser är det flera som känner igen mitt namn då jag köpt och sålt en del klockor på nätet. Så lugn med antaganden nu o_O
 
Jag vill tacka för de positiva inläggen från er som gjort affär med mig!
Till er som funderar på att köpa eller sälja till mig, men som är tveksamma. Ni är varmt välkomna att höra av er så ska jag försöka besvara era frågor. Jag gör mitt yttersta för att göra säkra och smidiga affärer för båda parter och jag har bra rutiner för logistik och betalning. Självklart träffas jag gärna f2f med er som har möjlighet till det.

Hälsningar
Christian Ståhle
Urverket Förmedling
 

Zeke

Breitling
Jag har nyligen köpt en klocka från Urverket/Christian.
Kan bara säga positiva saker; snabb och trevlig kommunikation, fick hem ett mycket fint exemplar i minst lika fint skick som beskrivningen angivit av en klocka jag letat efter.
Jag är mycket nöjd med affären.
 

Zeke

Breitling
image.jpg
image.jpg
Trevligt, här kommer bilder:
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Ni skriver oftast skit om alla företagare fast ni har inte handlat från dem , jag undrar varför ??
Ni köper inget och ni vill inte nån säljer nåt !!!!
ni skriver skit om Dr Watch , urverket , Hedens Guld AB , Jälmers Ur ,MyWatch Sweden mmmm alla konstigta och ni är helt normala helt perfekta !!!
jag tycker att in ska skriva nånting bra ställa att ni sätter har och bara skriver skit och fel , ni måst alltid hitta fel om inte på klockan ni hittar fel på företaget .


INGEN PERFEKT .

Tack
Delvis faktiskt sant.
 
Har handlat flera klockor och även sålt till Christian på Urverket och har bara positiva erfarenheter!
Snabba leveranser, ordning och reda samt beskrivningar som alltid stämmer!
S
 

L1n3rs

Breitling
Nyligen köpt en Pilot Steel länk till min Chronomat 44 av Christian! Mycket bra service! Kommer göra fler affärer med honom!
 

L1n3rs

Breitling
Vore kul om någon med fler än 20 inlägg hade en åsikt också.
Alla är inte lika flitiga rävar som du. Jag har hängt runt mkt här till och från i några år men aldrig haft en klocka att prata om förän nu så thats why. Men enligt dig verkar tiden man har hängt på KS väga tyngre än att jag faktiskt vill dela med mig att jag har gjort en bra affär där Urverket har agerat proffsigt och levererat enligt utsago.

Du kanske vill se bilder, kvitto, serienummer etc?
 
P

Philippe Stern

Guest
Alla är inte lika flitiga rävar som du. Jag har hängt runt mkt här till och från i några år men aldrig haft en klocka att prata om förän nu så thats why. Men enligt dig verkar tiden man har hängt på KS väga tyngre än att jag faktiskt vill dela med mig att jag har gjort en bra affär där Urverket har agerat proffsigt och levererat enligt utsago.

Du kanske vill se bilder, kvitto, serienummer etc?
Ja, tack. Gärna personnummer också.
 

Camo00

Patek
Alla är inte lika flitiga rävar som du. Jag har hängt runt mkt här till och från i några år men aldrig haft en klocka att prata om förän nu så thats why. Men enligt dig verkar tiden man har hängt på KS väga tyngre än att jag faktiskt vill dela med mig att jag har gjort en bra affär där Urverket har agerat proffsigt och levererat enligt utsago.

Du kanske vill se bilder, kvitto, serienummer etc?
Tyvärr händer det ju ofta att semi-bedragare och andra bilhandlartyper får positiv feedback från nollpostare som aldrig kommer tillbaka, eller som tom går att spåra till samma adress...
 
Vore kul om någon med fler än 20 inlägg hade en åsikt också.
Hej
Jag kan bara hoppas att jag får chansen att göra affär med en av er riktigt garvade KS-postare och förhoppningsvis skulle det resultera i ett riktigt bra betyg.
F.n. har jag en del mycket fina erbjudande (black friday t.o.m. cyber monday) Slå ett öga på hemsidan och hör gärna av dig om du hittar nått intressant.

Med vänlig hälsning
Christian Ståhle
Urverket Förmedling
 

Newbadboy

Breitling
Köpte en Omega Planet ocean av honom för ca 4 år sedan. Det fanns garant kvar på klockan då den var bara några månader gammal. Såg efter ngn vecka att gångreserven var bara ca 10h. Snackade med honom och han rek att jag skulle skicka in den till Omega sverige i första hand. Gjorde det och det var inga problem. Fick tillbaka klockan justerad. Ingen sa ngt om fejk etc. Allt var OK mao!!!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Köpte en Modalo winder för något år sedan, hållarna började glappa. Skickade nya på garantin.
 

fdaun

Omega
2-Faktor
Skriver inte så mycket på forumet utan läser mest, gjort affärer ett par gånger med folk härifrån. Köpte just en Explorer II av Christian/Urverket, funkade klockrent och det var inga konstigheter alls. Han tog sig till och med tid att träffa mig under midsommarhelgen då jag gärna ville göra affären F2F och sällan är nere i Skåne. Kan absolut tänka mig att göra affär med honom igen, väldigt nöjd!
exp2.jpeg
 

D'orB

Omega
Är ytterligare en medlem med få inlägg som har gjort affär med urverket/Christian och som är odelat positiv. Köpte en DJ av honom förra året och allt flöt på smidigt. Kommunikationen var mycket bra och produkten klanderfri. Skulle inte tveka över att göra affär med honom igen. Men, som alltid med dyra begagnade varor, kan uppfattning av skick säkerligen skilja mellan köpare och säljare. Hur detta hanteras av urverket har jag dock ingen erfarenhet alls av.
 

Makkanxd

Rolex
Har gjort två affärer nu med Christian både F2F och med hjälp av posten!
Han mötte upp mig när jag var i Skåne och klockan som jag köpte var precis som utlovat.
Snabb återkoppling och trevlig att ha å göra med. Skulle absolut göra affär igen :)
 

MattNatt

Cartier
Har gjort ett par affärer med Christian och en uppsjö av andra gråhandlare. Har bara positivt att säga om honom. Mycket tillmötesgående, trevlig och servicemindad.

Killen e helt klart en Good guy, punkt :)
 

Likartade trådar

Topp