• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

S88

Breitling
Skulle nog ta i beaktning att den kan förfalla relativt svårsåld om du senare får för dig att kränga klockan då den är 'modifierad' med barklänk. Jag skulle hitta en annan 18038 o statsa på ist. Om det är just den tavlan du vill ha så kostar den bara 4 k hos AD. :)
Tack för infon, klockan är redan köpt men jag lär ha den i x antal år :) så länge inte klockan sjunker i pris som bilköp är det bra. Skulle du kunna sätta ett ungefärligt värde på klockan i pengar?
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Tack för infon, klockan är redan köpt men jag lär ha den i x antal år :) så länge inte klockan sjunker i pris som bilköp är det bra. Skulle du kunna sätta ett ungefärligt värde på klockan i pengar?

Faktorer som tillbehör till klockan spelar in, service osv. Skick på länk på en DD är À och O. Så svårt att säga då man inte vet det. Tkr det är svårt att sätta pris så. Överlag om man köper för att behålla så går klockan upp i värde :) Gäller att hitta rätt köpare när klockan är 'moddad lite'. Svårsåld på KS tror jag men inte lika svårt på blocket.
 

S88

Breitling
Faktorer som tillbehör till klockan spelar in, service osv. Skick på länk på en DD är À och O. Så svårt att säga då man inte vet det. Tkr det är svårt att sätta pris så. Överlag om man köper för att behålla så går klockan upp i värde :) Gäller att hitta rätt köpare när klockan är 'moddad lite'. Svårsåld på KS tror jag men inte lika svårt på blocket.
Tack, ska ha det i tanke om det nu blir någon försäljning i framtiden haha :D
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Rimligt pris för en Datejust z serial (2006:a) på oyster?. Fått en hint på c24 om runt 35, blir man blåst om man betalar mer än så för en i hyffsat skick? :wideyed:
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Ett 78360 (OP4 - 2006) med 558b endlinks i nedan skick? Obs, endast 11 bitar.

IMG_0549.JPG
IMG_0550.JPG
IMG_0551.JPG
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Överväger att sälja min 116610 från nov 2015 full set i mer eller mindre perfekt skick, det enda som finns i märkesväg är ett nästan inte synligt skavmärke på låset, inga hårreport eller något varken på länk, lås eller klocka i övrigt. Klockan är använd i ca en vecka. Vad är ett rimligt pris?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
En blå Tudor Submariner i bra skick och isåfall, vilken modell och från vilken tid? Om man kan få något rimligt runt 30 hade det varit bekvämt, men det kanske man inte kan? (Har ingen koll alls vad de kostar).
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Såg precis denna på brandizzi.com
Fattar inte vad som gör att de begär 8000£?
De har ju ytterligare en v-serie för 5500.
Kan visserligen inte italienska, hjälp gärna till här.
/j
image.png
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Överväger att sälja min 116610 från nov 2015 full set i mer eller mindre perfekt skick, det enda som finns i märkesväg är ett nästan inte synligt skavmärke på låset, inga hårreport eller något varken på länk, lås eller klocka i övrigt. Klockan är använd i ca en vecka. Vad är ett rimligt pris?
62-64
 
Överväger att sälja min 116610 från nov 2015 full set i mer eller mindre perfekt skick, det enda som finns i märkesväg är ett nästan inte synligt skavmärke på låset, inga hårreport eller något varken på länk, lås eller klocka i övrigt. Klockan är använd i ca en vecka. Vad är ett rimligt pris?
Runt 70 skulle säga
 
Topp