• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RobRoy

Panerai
2-Faktor
Tja! Vad är ett rimligt pris för en Pepsi insert till 1675 NOS!
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg

Ingen?! :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Men en som närmar sig service, utan SEL, utan box o papper... Jag skulle gissa att det finns lite prutmån på den du hänvisar till. Men Rolex är Rolex och efterfrågan är stor
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej min vänner! Äntligen på jakt efter min första rolex, närmare bestämt en explorer II. snackar lite med nedanstå säljare: https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-2-16570-vit-urtavla-från-1999.56009/ har legat ute ett tag nu. Vad anser ni vara ett rimligt bud ? Säljaren tycker skicket är 6-7/10. Jag tänker lite såhär efter att kollat runt lite på forumet. Bra pris för en servad och fullset 35 tkr, men vad drar man bort för att känna att man gjort en bra affär både för köpare och säljare. Med andra ord vad anser ni fullset och nyservad vara värt ? Hamnar man under eller över 30tkr ?
Tycker priset är rimligt. 32-33 är bra och kanske 38-39 för nyservad fullset. Minns att Expl 2, submariner och Gmt Master låg ganska lika när jag skulle köpa sportrolex för 3,5 år sedan. Nu skiljer det en del i pris.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Ok, för att svara på min egen fråga så jag gjort lite efterforskning på K&S.
Hittade 12 st 114060 mellan årtal 2014-2016 medelvärdet blev 53.7K
Hittade 12 st 116610 mellan årtal 2012-2016 medelvärdet blev 58.65K
Ska dock tillägga att det fanns några 116610 som drog ner medelvärdet lite så utan dem så ligger de mer runt 60K
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När jag köpte klockan fick jag en garanti på att allt är original. Ber om ursäkta om ni anser inte vara det
Det handlar snarare om att beskriva klockan som den är istället för att skriva att alla delar är från Rolex, vilket man som köpare ska kunna känna sig trygg med även om det inte skrivs ut.

image.jpeg

Som det är nu beskriver du en klocka i perfekt skick, känns ju inte så seriöst med tanke på vad bilderna visar. Att skriva vad som är bytt och vilket skick länken faktiskt är i skulle ju öka seriositeten och undvika missförstånd.

Edit: Såg att du tagit bort en del text, bättre nu. :)
 
Det handlar snarare om att beskriva klockan som den är istället för att skriva att alla delar är från Rolex, vilket man som köpare ska kunna känna sig trygg med även om det inte skrivs ut.

image.jpeg

Som det är nu beskriver du en klocka i perfekt skick, känns ju inte så seriöst med tanke på vad bilderna visar. Att skriva vad som är bytt och vilket skick länken faktiskt är i skulle ju öka seriositeten och undvika missförstånd.

Edit: Såg att du tagit bort en del text, bättre nu. :)
Hoppas att du tror att jag uppskattar dina kommentarer
Det handlar snarare om att beskriva klockan som den är istället för att skriva att alla delar är från Rolex, vilket man som köpare ska kunna känna sig trygg med även om det inte skrivs ut.

image.jpeg

Som det är nu beskriver du en klocka i perfekt skick, känns ju inte så seriöst med tanke på vad bilderna visar. Att skriva vad som är bytt och vilket skick länken faktiskt är i skulle ju öka seriositeten och undvika missförstånd.

Edit: Såg att du tagit bort en del text, bättre nu. :)
Lyckades inte byta ämnet dock
 

D'orB

Omega
Vad är rimligt pris för:
- 116610LN helt ny och oanvänd med skyddsplast, utplockad 2016-06
- 116710BLNR helt ny och oanvänd med skyddsplast, utplockad 2016-06
Finns en del som säljs/har sålts men det är svårt att sätta värde på att de är i butiksskick..

Tack på förhand!
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Jag har tveklöst sett sämre bilder. Vad är det du inte kan få en uppfattning om?

Visst, det finns klart sämre bilder. En överdrift gjord i affekt ;)

Jag undrar mest över glipan, ser den inte stor ut? Det borde väl vara mycket tightare mellan ändlänk och bandhorn?
 

koze

Panerai
2-Faktor
Börjar bli riktigt sugen på en 116200 med svart tavla, stavindex och jubilee men är lite förvirrad kring priserna på denna ref. Tittar man historiskt så har de gått för så lite som 35', men nu verkar de snarare gå för 42'-45'. På oyster är de klart billigare. Nästan kalla, vissa har legat länge. Vad tror ni om chanserna att hitta någon som vill byta oyster mot jubilee? Hur rimligt är det att begära 46' för den jag efterfrågar?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Börjar bli riktigt sugen på en 116200 med svart tavla, stavindex och jubilee men är lite förvirrad kring priserna på denna ref. Tittar man historiskt så har de gått för så lite som 35', men nu verkar de snarare gå för 42'-45'. På oyster är de klart billigare. Nästan kalla, vissa har legat länge. Vad tror ni om chanserna att hitta någon som vill byta oyster mot jubilee? Hur rimligt är det att begära 46' för den jag efterfrågar?
Folk blir ofta förvirrade och förvånade över att priserna har varit lägre än vad de är.

Trots att all skit gått upp i pris ett jäkla bra tag nu så uttrycker sig folk fortfarande likt "De har stuckit iväg".

För att svara på din fråga så tror jag att ålder, skick och tavla är a och o. Ett så nytt ex som möjligt med jubilee och blå tavla är populärast upplever jag, och brukar säljas för 43-44 typ.
Känns rimligt också i och med att du kan plocka en ny från italien för 45-46.
 

koze

Panerai
2-Faktor
Folk blir ofta förvirrade och förvånade över att priserna har varit lägre än vad de är.

Trots att all skit gått upp i pris ett jäkla bra tag nu så uttrycker sig folk fortfarande likt "De har stuckit iväg".

För att svara på din fråga så tror jag att ålder, skick och tavla är a och o. Ett så nytt ex som möjligt med jubilee och blå tavla är populärast upplever jag, och brukar säljas för 43-44 typ.
Känns rimligt också i och med att du kan plocka en ny från italien för 45-46.
Har hittat en från 2011 på ebay för 37 med svart tavla och jubilee, men det är inte uppenbart att det blir bra i slutändan om man åker på moms osv trots säljarens "garantier" att han ska redovisa ett lågt värde. Man kanske ska unna sig en nyare i mint..
 

tissoter

Audemars
Har hittat en från 2011 på ebay för 37 med svart tavla och jubilee, men det är inte uppenbart att det blir bra i slutändan om man åker på moms osv trots säljarens "garantier" att han ska redovisa ett lågt värde. Man kanske ska unna sig en nyare i mint..
Ja, det är alltid klurigt det där med momsen.
Personligen hade jag satsat på nyare.
 
Topp