• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

greverif

Breitling
Jag var på ett event hos Eriksson i Sumpan för ett par år sen och blev väldigt förtjust i "tooligheten" hos U1. Blir nog en sån som beater någon gång.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
U1 är inte heller omöjlig

U1:n är toppen :)

Sommaren lär väl officiellt vara över nu så det röda gummit får åka av och ersättas med något höstigare.
Väljer mellan det svarta originallädret, ett mockaaktigt Hirsch, camonato eller så kanske länken åker tillbaka, (morr, vad den är krånglig att få på!!!).

IMG_20161016_164022.jpg
IMG_20161016_164510.jpg
IMG_20161016_165523.jpg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Yonsson får väl lägga ut texten själv, men om jag minns rätt tyckte han att den var tråkig och hade en odistinkt vridring. Jag håller inte med. Grymt bra vridring, men notera att det är en flygare med nedräkning på vridringen, så den roterar åt båda hållen i mycket distinkta klick.
Samma storlek som SMPc'n, dvs 41 mm, men möjligen någon mm högre.

Ett par bilder på originalläder (sitter på min Aerospace nu) och bagageband (rys ...):
Sinn-fredag 2.jpg


Sinn-fredag 2014-02-14.jpg


Sinn 5.jpg
Bestämde mig för att testa tillslut, så har en påväg till mig nu :)
 

Depp-Erik

Cartier
Kollade lite snabbt på Sinns flygkronografer och måste säga att jag är impad. Att man på flera modeller kan välja om man vill ha den med 2nd timezone visare eller dagvisning och att de flesta verkar vara 200m vattentäta är ju riktigt bra. DIAPAL grejen verkar också intressant, att det ska förlänga serviceintervallen.

Måste dyka djupare i detta men Sinn är helt klart ett alternativ till nästa klockköp, troligen det bästa alternativet om man mest ser till rationella aspekter. Däremot verkar andrahands marknaden för en del av deras kronografer inte så stor, vilket är synd men knappast Sinns fel.
 

Gasparo

Cartier
2-Faktor
Jag tror att jag måste ha en 556. Definitivt A-versionen. Bör jag köpa?:)
Gillar den lite mer avancerade 856 men är ganska säker på att jag kommer att föredra den mindre storleken på 556. Funderar på yttre AR dock, har ni ägare märkt att den repas lätt? Gillar inte repor på glaset, plexi undantaget.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Topp