• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi talar ofta om prisvärda klockor, personligen tror jag nog att denna klocka är den mest prisvärda.

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Kan nån som har båda visa upp en skx009 bredvid den som jämförelse?
Varsågod!
20160809_074811.jpg

20160809_074754.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
All aboard the hype train! SKX007 el. 009 ar ju extremt mycket mer prisvarda om man kan hitta dem. Slipper man ha en ful klocka pa armen ocksa. Lustigt att less is more alltid galler for kladd pa urtavlan vanligtvis men nar Seiko kladdar dit PADI och symboler och jox over hela tavlan sa ar det frackt.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
All aboard the hype train! SKX007 el. 009 ar ju extremt mycket mer prisvarda om man kan hitta dem. Slipper man ha en ful klocka pa armen ocksa. Lustigt att less is more alltid galler for kladd pa urtavlan vanligtvis men nar Seiko kladdar dit PADI och symboler och jox over hela tavlan sa ar det frackt.
SKX vinner med hästlängder även i min bok.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Kan man ha den tavlan i en vanlig skx eller är det olika size?
Also: när börjar denna komma till butik igen?
Den är väl begränsad i antal så antar att den inte kommer i butik igen? Däremot lär ju forumets Köp&Sälj översvämmas av Padiklockor snart.
 
Senast ändrad:

Maverick

Omega
Jag var och klämde på sista exet i Fältan förra veckan men kunde inte förmå mig att köpa. Tavlan är ljuvlig men kan inte förlika mig med boetten. Den är liksom ful!
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Formen är grymt snygg måste jag säga, en riktig fullträff!
 
Senast ändrad:

CaptainOats

Patek
2-Faktor
All aboard the hype train! SKX007 el. 009 ar ju extremt mycket mer prisvarda om man kan hitta dem. Slipper man ha en ful klocka pa armen ocksa. Lustigt att less is more alltid galler for kladd pa urtavlan vanligtvis men nar Seiko kladdar dit PADI och symboler och jox over hela tavlan sa ar det frackt.
Är ju 2 olika klockor varför jämföra. Även om det ska vara någon form av efterföljare är dom helt olika.
Uppleva inte som en kladdig urtavla.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Är ju 2 olika klockor varför jämföra. Även om det ska vara någon form av efterföljare är dom helt olika.
Uppleva inte som en kladdig urtavla.
Varför skulle man inte jämföra? Det handlar ju om två dykarklockor och de fyller exakt samma praktiska funktion. Dessutom är urtavla och bezel relativt lika, den stora skillnaden är väl färgen och att Seiko satt en stålkudde modell stor som boett på Padi.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Varför skulle man inte jämföra? Det handlar ju om två dykarklockor och de fyller exakt samma praktiska funktion. Dessutom är urtavla och bezel relativt lika, den stora skillnaden är väl färgen och att Seiko satt en stålkudde modell stor som boett på Padi.

Relativt olika, helt annan boettform, kommer med en helt annan länk, andra funktioner i verket.
Visst kan man jämföra men jag ser dom som väldigt olika, då har jag båda, har du det eller jämför du bara på bilder ?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Relativt olika, helt annan boettform, kommer med en helt annan länk, andra funktioner i verket.
Visst kan man jämföra men jag ser dom som väldigt olika, då har jag båda, har du det eller jämför du bara på bilder ?
Men vad menar du, kan man bara jämföra klockor som är exakt likadana (dvs samma modell)? Snacka om meningslöst att ens ha ett forum i sådant fall.
 

WatchIT

Panerai
Finns den någonstans i Stockholm eller är de totalslut?
Jag var och klämde på en i Globen (som var tingad) och det lät då som att det fanns en kvar på Fältöversten. Detta var i söndags och klockan kändes väldigt solid och gav ett gott intryck. Upplevde den inte som stor och urtavlan är verkligen lika snygg i verkligheten som på bild
 

Leviathan

Omega
2-Faktor
Prisvärd är den helt klart. Jag kan även intyga att den är populär på begagnatmarknaden. Jag la ut min på säljes för strax under listpris. När jag loggade in en halvtimma senare hade det rasslat till ordentligt i inkorgen.

Jag passar även på att be om ursäkt för att jag inte svarat på alla PM från folk som ville köpa den. Kanske tar mig tiden senare i kväll.
 
Topp