• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

galácticon

Patek
2-Faktor
När vi ändå diskuterar din PO @JLC om klockan är från 2010 så borde den ha den äldre standarden av Ref-nr och inte det nya med det längre Ref nr som kom betydligt senare än 2010.

Systemet med längre refnr infördes år 2007 med lanseringen av De Ville Hour Vision som var först ut med kaliber 8500A. Referensnumret på @JLC klocka stämmer och den kan absolut vara från år 2010.

Vänligen
Forumets undersköterska
Ge dig inte på @Undersköterskan - han äger dig. Men gillar ditt försök. Bättre att ha lite mer på fötterna nästa gång.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Avsaknad av lysmassa är inte patina, snarare tvärt om.
Nu skriver du i gåtor. Menar du att den är relumad dåligt som lossnat? Orginal som lossnat för mycket och ojämnt? Allmänt dålig?

Jag gillar det ojämna faktiskt. Jag är konstig och diggar "fulsliten" patina. Gärna fuktskadat får det vara också, då blir jag extra glad. :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Avsaknad av lysmassa är inte patina, snarare tvärt om.

Lumen sitter kvar som jag ser det om än sliten, åldrad och kanske till viss del avflagnad. Är väl ingen som åtgärdar sånt idag?

Nu skriver du i gåtor. Menar du att den är relumad dåligt som lossnat? Orginal som lossnat för mycket och ojämnt? Allmänt dålig?

Jag gillar det ojämna faktiskt. Jag är konstig och diggar "fulsliten" patina. Gärna fuktskadat får det vara också, då blir jag extra glad. :)

Håller med. Det känns ju ärligare än en 45 år gammal klocka med 100%ig matchning av index och visare.

Uttjatat ämne jag vet. Inte heller är jag nån expert på ämnet.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu skriver du i gåtor. Menar du att den är relumad dåligt som lossnat? Orginal som lossnat för mycket och ojämnt? Allmänt dålig?

Jag gillar det ojämna faktiskt. Jag är konstig och diggar "fulsliten" patina. Gärna fuktskadat får det vara också, då blir jag extra glad. :)
Lumen sitter kvar som jag ser det om än sliten, åldrad och kanske till viss del avflagnad. Är väl ingen som åtgärdar sånt idag?



Håller med. Det känns ju ärligare än en 45 år gammal klocka med 100%ig matchning av index och visare.

Uttjatat ämne jag vet. Inte heller är jag nån expert på ämnet.
En så modern klocka som tappar lysmasan på detta sätt är konstig och har svårt att se hur detta skulle kunna ske naturligt. Icke matchande lysmassa är naturligt men här är den ju fel.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Är det inte drygt 5000kr över gruppköpspriset eller är jag helt ute o cyklar?

Prisvärt? Ja allt är ju relativt ;)
Prisvärt är förstås i förhållande till marknadsvärde. Dvs relativt till vad man skulle kunna sälja den för. I min värld iaf. Cyklar är ett starkt ord. Du tänkte nog lite fel bara :D
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Varför är han med i mest prisvärda-tråden? Nån som läste fel i trådrubriken?
Begreppet prisvärt varierar uppenbarligen från person till person. I min värld är en sla017 som är limiterad till 2000 ex och en av Seikos mest efterfrågade modeller någonsin i nyskick till 6000kr under det engelska listpriset den mest prisvärda klockan på K&S just nu. 5-10k under marknadsvärde imho.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Begreppet prisvärt varierar uppenbarligen från person till person. I min värld är en sla017 som är limiterad till 2000 ex och en av Seikos mest efterfrågade modeller någonsin i nyskick till 6000kr under det engelska listpriset den mest prisvärda klockan på K&S just nu. 5-10k under marknadsvärde imho.

Varför jämför du med engelskt listpris?


5-10 k under marknadsvärde? Ehhhh....
Se inlägg 4917 i denna tråd;
https://klocksnack.se/threads/sla017-releaseparty-och-kobra-kai-info.75757/page-8


Men visst. Vill man hemskt gärna ha en så är väl 35 k alldeles rimligt!
 
Topp