• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SLA017 Releaseparty och Kobra Kai info

IMG_6855.JPG
IMG_6860.JPG

Ska försöka sluta spamma men bjussar på två bilder till först. :)
IMG_0766.JPG

Nä, det är klart. Men jag borde ställt mig i kö då, i vintras. Saker har förändrats i mitt liv sedan dess :)
2000st är ändå rätt många, tror inte folk behöver vara oroliga om de känner att de missat modellen, i alla fall inte om de orkar jobba lite för mödan.

Med tanke på att listpriset är 38' och att den verkar slutsåld i hela EU så fattar jag helt ärligt inte varför han säljer den så billigt. Det lär ju dyka upp några på KS om någon/några veckor, blir kul att se vad de kommer gå för. Min lär sitta säkert rätt länge.
Gissar att de kommer landa på runt 35k i Sverige.

Läste igenom tråden nu och insåg att det faktiskt inte fanns så många bilder. Drar fram systemkameran imorgon och knäpper några. Tills dess får ni hålla tillgodo med lite jämförelsebilder. :)
IMG_6840.JPG
IMG_6883.JPG
IMG_6884.JPG

I direkt solljus lyser tavlan upp rejält men i de flesta ljusförhållanden är den lagom subtil. Nya lumen är som sagt sjukt nice och jag är fortfarande väldigt nöjd med klockan. Wjean-gummit är en riktigt bra kombo, hårt första dygnet sedan blir det perfekt.

Ni som väntat på posten, har de landat?
Börjar nästan kännas onödigt att jag bokat en BP för 4 gånger pengarna men den känslan vänder väl förhoppningsvis.

Läste igenom tråden nu och insåg att det faktiskt inte fanns så många bilder. Drar fram systemkameran imorgon och knäpper några. Tills dess får ni hålla tillgodo med lite jämförelsebilder. :)
IMG_6840.JPG
IMG_6883.JPG
IMG_6884.JPG

I direkt solljus lyser tavlan upp rejält men i de flesta ljusförhållanden är den lagom subtil. Nya lumen är som sagt sjukt nice och jag är fortfarande väldigt nöjd med klockan. Wjean-gummit är en riktigt bra kombo, hårt första dygnet sedan blir det perfekt.

Börjar nästan kännas onödigt att jag bokat en BP för 4 gånger pengarna men den känslan vänder väl förhoppningsvis.
Den landade idag. Bättre än väntat, magisk.

IMG_6840.JPG
IMG_6883.JPG
IMG_6884.JPG

Ska hämta min på posten imorgon!

IMG_9233.JPG
Grym klocka som växer minut för minut på mig. Har en härlig "vattnig" feeling över sig med allt polerat på tavlan i kombination med det kupade glaset.

Gummit blev avmonterat på direkten då jag vet att det ändå är för långt för mig. Mjukt och fint dock, som silikon i allmänhet.

Länken helt ok med det uppdaterade låset men som vanligt går Seiko inte hela vägen och låter det vara kvar stansad plåt i den redan helt onödiga dykförlängningen. Måste hända något i utvecklingen där.
Tur att det för mig och många andra är en gummiklocka.

En våffla från wjean funkar utomordentlig men det vinnande alternativet för mig blev ett Tropic star.
Som gjord för denna boett. Luggarna blir riktigt tydliga och i profil följer det klockan nästan löjligt bra.
IMG_9236.JPG

Här ser man också de trevliga boettlinjerna som jag i min okunskap trodde var "klossigare" då den fotad uppifrån ser väldigt platt och kantig ut.

Kommer spendera många sommardagar med denna. Tack Kobra Kai för att ni fixar och trixar & grattis till alla som köpt!
IMG_9246.JPG

Läcker på alla sätt. När man nån gång måste kolla på själva tiden och inte klockan, är den svår att läsa från "fel vinkel" pga det höga och kupade glaset?

Tillbaka
Topp