• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

KlasK

Cartier
2-Faktor
Jag har alltid tolkat det som "ingen retur". Men precis som Gummo skriver, att många nya köpare/medlemmar är nojiga och hellre har det villkoret än inget alls. Jag tror helt enkelt det har att göra med att inte skrämma bort en köpare pga hårda villkor :)
Jag är säkert xx på bollen ursäkta för det i så fall.
Jag tycker ingen retur signalerar att är klockan såld får köparen stå för sitt val. Helt ok om man som säljare signalerar det.
Retur endast om klockan visar sig inte vara 100 % äkta tycker ag är självklart och skriver man it det som säljare visar man att man är seriös och står för vad man gör. Kan ju faktiskt vara så att säljaren inte vet att någonting inte är kosher med klockan men som kunden upptäcker när en öppnats t.ex. då löser man det så båda blir nöjda.
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är säkert xx på bollen ursäkta för det i så fall.
Jag tycker ingen retur signalerar att är klockan såld får köparen stå för sitt val. Helt ok om man som säljare signalerar det.
Retur endast om klockan visar sig inte vara 100 % äkta tycker ag är självklart och skriver man it det som säljare visar man att man är seriös och står för vad man gör. Kan ju faktiskt vara så att säljaren inte vet att någonting inte är kosher med klockan men som kunden upptäcker när en öppnats t.ex. då löser man det så båda blir nöjda.
Att klockan är äkta tar man väl som en självklarhet, tycker jag känns onödigt att skriva.
Tycker självklart man kan bjuda på 48h retur då uppfattning av skick bevisligen är en stor tolkningsfråga.
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Att klockan är äkta tar man väl som en självklarhet, tycker jag känns onödigt att skriva.
Tycker självklart man kan bjuda på 48h retur då uppfattning av skick bevisligen är en stor tolkningsfråga.
Angående äktheten. Jag och säkert flera andra som inte är experter kanske säljer en klocka som visar sig av en kunnig köpare inte vata 100 % äkta, utbytta delar i urverk t.ex. Då tycker jag säljaren får ta den smällen och lösa det. Alternativet är väl att lämna in hos AD för koll innan säljannons. Hur som blir jag som köpare mer trygg om säljaren skriver ut retur pm detta då känner jag mig trygg om att problem går att lösa på ett smidigt sätt
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Angående äktheten. Jag och säkert flera andra som inte är experter kanske säljer en klocka som visar sig av en kunnig köpare inte vata 100 % äkta, utbytta delar i urverk t.ex. Då tycker jag säljaren får ta den smällen och lösa det. Alternativet är väl att lämna in hos AD för koll innan säljannons. Hur som blir jag som köpare mer trygg om säljaren skriver ut retur pm detta då känner jag mig trygg om att problem går att lösa på ett smidigt sätt
Håller med om att säljaren får ta smällen om så är fallet. Men känner inte direkt att man behöver skriva ut det. Tar det som en självklarhet både som köpare och säljare.
 

Gabriel90

Panerai
53K för en 116034 med sån tavla känns överprisat minst sagt.
Ska vara ärlig med att jag eventuellt har viss subjektivitet i frågan då jag själv i veckan sålde motsvarande 116034 fullset med dyrare tavla för under 40K...

https://klocksnack.se/threads/rolex-116034-nyskick.74729/
Vad roligt att du nämner detta. Kan absolut vara så. men det finns endast 3 till salu på C24. varav alla är minst 5 år gamla för min 41'.

Först och främst, så är din klocka från -2009, Min köptes helt NY för 2-3 månader sedan.
För det andra så är din klocka även polerad , vilket inte höjer priset heller direkt.
Sedan hade du den ute för Ca 45-46.000 utan att den blev såld? min ligger ute för 53,000, fast nästintill ny.

Du menar att jag lade mig Ca 8.000:- högre än dig och det är ett överpris då ?
Din tavla är nog dyrare.. men min tavla e nog snyggare :angel:
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Vad roligt att du nämner detta. Kan absolut vara så. men det finns endast 3 till salu på C24. varav alla är minst 5 år gamla för min 41'.

Först och främst, så är din klocka från -2009, Min köptes helt NY för 2-3 månader sedan.
För det andra så är din klocka även polerad , vilket inte höjer priset heller direkt.
Sedan hade du den ute för Ca 45-46.000 utan att den blev såld? min ligger ute för 53,000, fast nästintill ny.

Du menar att jag lade mig Ca 8.000:- högre än dig och det är ett överpris då ?
Din tavla är nog dyrare.. men min tavla e nog snyggare :angel:
Du får göra hur du vill, det enda jag säger att diffen är 39 mot 53K på exakt samma refnr. Min såldes igår för 39.
Får du den såld för 53, good for you. Har inget emot det bara att jag tyckte den var väldigt dyr.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Du får göra hur du vill, det enda jag säger att diffen är 39 mot 53K på exakt samma refnr. Min såldes igår för 39.
Får du den såld för 53, good for you. Har inget emot det bara att jag tyckte den var väldigt dyr.
...och ang. din hänvisning till priset på C24; min finns också bara i ett fåtal ex (5 st) WW från 44 till 65K
 
Vad roligt att du nämner detta. Kan absolut vara så. men det finns endast 3 till salu på C24. varav alla är minst 5 år gamla för min 41'.

Först och främst, så är din klocka från -2009, Min köptes helt NY för 2-3 månader sedan.
För det andra så är din klocka även polerad , vilket inte höjer priset heller direkt.
Sedan hade du den ute för Ca 45-46.000 utan att den blev såld? min ligger ute för 53,000, fast nästintill ny.

Du menar att jag lade mig Ca 8.000:- högre än dig och det är ett överpris då ?
Din tavla är nog dyrare.. men min tavla e nog snyggare :angel:

Vad ligger nypris på?
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Absolut.
Det är helt lugnt.. Jag har fått några bud på 50' .. så det känns som att den ligger i hyfsat rätt prisnivå då.
shit, det var inte illa, skulle sålt direkt på 50. Just nu på KS känns det väldigt segt som säljare. Trodde du skulle ner under 45 innan det ens kom ett skambud, men där ser man hur fel man kan ha ibland... ;-)
 

Gabriel90

Panerai
shit, det var inte illa, skulle sålt direkt på 50. Just nu på KS känns det väldigt segt som säljare. Trodde du skulle ner under 45 innan det ens kom ett skambud, men där ser man hur fel man kan ha ibland... ;-)
Samma här.. Jag får intrycket av att vissa lägger sig i överkant för att sedan gå ned i pris, mest för att få köpare intresserade...
Dock tror jag nog att ja behåller klockan .. iallafall under sommaren.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp