• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Oew

Rolex
Hur fan hamnade jag här...? Vet inte ens om jag vill kommentera detta löjliga påhopp. Det har sålt en blå Pelagos på KS (pris 33k) och en på blocket (för typ 37 vill jag minnas). Priserna på C24 är drygt 29k-37k plus frakt (och eventuell moms/tull).

Uppenbarligen är den inte billigast i världen, men mig veterligen den billigaste som sålts i Sverige... Räcker inte antar jag.
Du missade att det sålts en ny på KS för 35,5k.
 

Wboy

Panerai
Trusted checkout är 2,5% alltså 750kr. Om din bank sedan tar 10% extra för växling så bör du byta bank. Har som sagt aldrig sagt att man kan få en billigare ny, utan att man kan få en för ungefär det priset. Sen är ju klockan i fråga heller inte ny!

Mm, mitt exempel var nog 32 k till drygt 34 k, men det blir helt klart ett par tusen dyrare än den skönmålade växelkursen på C24 anger. Inte för att min bank tar ut en massa mer än andra svenska storbanker, utan för att växelkursen C24 räknar med är teoretisk.
 

Wboy

Panerai
Visste inte att det fanns en tidigare modell. Vilken tur att forumet finns då så vi "vissa som inte vet bättre" kan lära oss sådant då :)
Precis ;). Var ju en rätt stor grej i dessa kretsar när Tudor började lansera inhouse-verk under 2015.

Om man inte orkar hålla isär modellnummer kan man lätt särskilja den nya modellen mot den gamla genom att den nya har fyra raders text, medan den gamla bara har två.

Fyra raders text= inhouse-verk
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Precis ;). Var ju en rätt stor grej i dessa kretsar när Tudor började lansera inhouse-verk under 2015.

Om man inte orkar hålla isär modellnummer kan man lätt särskilja den nya modellen mot den gamla genom att den nya har fyra raders text, medan den gamla bara har två.

Fyra raders text= inhouse-verk

Bra tips :D Lite off topic men tros Tudor fortsätta göra om "gamla" modeller med inhouse-verk? Tänker på till exempel Black Bay.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Lugn @Compiss du behöver inte ta i så. Det räcker med att det finns tre billigare nånstans i Europa så kommer annonsen hamna här.
Det behöver inte ens finnas några klockor att köpa. Räcker med att någon gråhandlare annonserar klockor de inte har. Moms och frakt plus 6 månaders leveranstid får gärna tillkomma. "Men det är ju billigare!!!"
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp