• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Där ser man. Tycker du är väl hård nu. Om någon lägger ut en skx007 för 2k är det ingen som höjer på ögonbrynen även om de kan köpas nya för 1600 utan påslag
Hehe instämmer. Men sånt som händer med diversifierad prissättning.
Det lär inte gå länge till. Ibland dubblas priserna på SEIKOs när populära modeller utgår. Svårt att hitta dem för 2000kr inom EU dessutom. Med tanke på hur många nya som sålts som verkar vara kassa borde det även vara värt lite extra att köpa ett exemplar som man vet fungerar bra.
 

San15

Cartier
2-Faktor
Skickas från Hong Kong...
2950 + 200 med DHL, samt moms och tull blir 4000. Verkar som ett normalt pris, man får ju viklås också.

Sant med viklåset, kan ha fel men det står fri frakt och de ansvarar för tull och moms med DHL som fraktsätt men det kanske inte gäller för Sverige.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Den här SARB033 känns lite dyr, finns t.ex nya på tradera för 3k.
https://klocksnack.se/threads/seiko-sarb033.49478/

image.png


image.jpeg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Sant med viklåset, kan ha fel men det står fri frakt och de ansvarar för tull och moms med DHL som fraktsätt men det kanske inte gäller för Sverige.
Jo, jag såg det nu gällande DHL. Det luktar lite grand som att de med DHL fifflar med tulldeklarationen. Bara för att de skickar med DHL så sänker de priset i realiteten med ungefär 25%. Jodå, sounds too good to be true (och lagligt).
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Suck...första annonsen för mig här o får en prisjägare på halsen.

Enkelt uppslag på säljaren på Tradera skriker varning:
https://klocksnack.se/search/3936780/?q=watchhub&o=relevance

Enkelt uppslag på priskjakt:
https://m.prisjakt.nu/product/1528437
Listas på 4700kr.

Jag själv har köpt den för över priset du ser direkt från Japan ink tull o moms.
Jag köpte samma klocka från Watchhubs för ca 3000:- och även andra klockor. Det har gått bra varje gång men när man ska ha tag i någon på företaget eller kanske lämna tillbaka eller reklamera, då kan det bli svårt.
Tycker inte alls ditt pris är för högt med tanke på alternativet och den extra remmen.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Lägg ner den här skittråden. Tycker bara den fadda smaken av missunnsamhet skvalpar omkring här. Helt säker på att inga "offer" räddas här.
Så länge som du/någon inte lägger ut en klocka till kraftigt överpris är väl tråden inget att vara rädd för?!
Dem flesta klockor som inte varit överprisade och som tagits upp i tråden har ju fått flera beskyddare och säljarna har kommit ut på andra sidan utan tjära och fjädrar.
Med tanke på att tråden har 163 följare skulle jag tro att många tycker det är intressant och att det finns ett intresse av att diskutera dessa objekt...
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Så länge som du/någon inte lägger ut en klocka till kraftigt överpris är väl tråden inget att vara rädd för?!
Dem flesta klockor som inte varit överprisade och som tagits upp i tråden har ju fått flera beskyddare och säljarna har kommit ut på andra sidan utan tjära och fjädrar.
Med tanke på att tråden har 163 följare skulle jag tro att många tycker det är intressant och att det finns ett intresse av att diskutera dessa objekt...

Nu blir du iofs följare automagiskt om du skriver i tråden.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Instämmer men att hacka på annonser där försäljningspriset är ett par tusenlappar kunde kanske skippas.
Eller rättare sagt när det diffar mer än ett par procent. En klocka värd och som normalt säljs för 2500:- och som sedan läggs ut för 5500:- tycker jag fortfarande hör hemma i den här tråden även om det bara skiljer ett par tusenlappar. Alla klockor kostar inte 50 000:-
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Eller rättare sagt när det diffar ett par procent. En klocka värd och som normalt säljs för 2500:- och som sedan läggs ut för 5500:- tycker jag fortfarande hör hemma i den här tråden. Alla klockor kostar inte 50 000:-
Sant, men senaste tiden har det "gnällts" på inserts till en Rolex där det skilde ett par hundralappar och någon klocka som såldes för 4.000:- när den fanns ny för 3.500:-.
 

MånsT

Rolex
Sant, men senaste tiden har det "gnällts" på inserts till en Rolex där det skilde ett par hundralappar och någon klocka som såldes för 4.000:- när den fanns ny för 3.500:-.
Men en klocka på köp/sälj är ju inte "prisvärd" om säljaren begär 4000 när man kan köpa sprillans ny i butik för en femhundring mindre. Visst, 500 är kanske ingen extrem summa men det finns ingen poäng med att köpa begagnat dyrare än nytt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp