• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

LS

Panerai
2-Faktor
Deppa inte. Alla gör vi dåliga affärer. Du kan ju alltid trösta dig med att @LS sålde sina 2000 aktier i Finger Print Cards när aktien stod i strax över 6 kronor för några år sedan. Idag ligger kursen på över 500 kronor och har stigit med sinnessjuka 6000% de senaste tre åren.

(Sorry att dra upp det här @LS men du verkar ju ta det hela med en bitterljuv klackspark ;) )

Haha jag bjuder på den! Och idag gick ju Fingerprint ner mer än 10%. Tur att jag sålde! :D
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Eftersom det bumpas så mycket, och klockorna är till salu så länge så måste de vara felprisade från början.
Alltså icke prisvärda.
Minst prisvärda är alltså många.
Nja, den tumregeln går inte att tillämpa. Det har funnits en hel del klockor som har varit väldigt bra prissatta, men ändå legat ute till försäljning en längre tid.
 
Deppa inte. Alla gör vi dåliga affärer. Du kan ju alltid trösta dig med att @LS sålde sina 2000 aktier i Finger Print Cards när aktien stod i strax över 6 kronor för några år sedan. Idag ligger kursen på över 500 kronor och har stigit med sinnessjuka 6000% de senaste tre åren.

(Sorry att dra upp det här @LS men du verkar ju ta det hela med en bitterljuv klackspark ;) )
Tror jag sålde ännu billigare.. </3
 

dakl

Breitling
Hej,
Jag spanade in klockan på http://seagull1963.com/8-seagull-42mm, men köpte sen från Long Island Watches (http://www.longislandwatch.com/Seagull_1963_Airforce_Watch_s/1903.htm) eftersom den vid tillfället (augusti) var slut på seagull1963.com.

Vad menar ni med äkta? Den är i allra högsta grad mekanisk, är ca 5-7 sek snabb per dygn. Kronografen går som den ska, klockan har ju glasbaksida så att se mekaniken röra sig är fint.

Jag medger att jag är amatör så jag tar gärna emot tips och hjälp. Innan jag köpte klockan kollade jag upp Marc på Long Island Watches och han verkar ha fått bra review, dvs inte känd som scammer.
 

Mr Chance

Kalmar
Hej,
Jag spanade in klockan på http://seagull1963.com/8-seagull-42mm, men köpte sen från Long Island Watches (http://www.longislandwatch.com/Seagull_1963_Airforce_Watch_s/1903.htm) eftersom den vid tillfället (augusti) var slut på seagull1963.com.

Vad menar ni med äkta? Den är i allra högsta grad mekanisk, är ca 5-7 sek snabb per dygn. Kronografen går som den ska, klockan har ju glasbaksida så att se mekaniken röra sig är fint.

Jag medger att jag är amatör så jag tar gärna emot tips och hjälp. Innan jag köpte klockan kollade jag upp Marc på Long Island Watches och han verkar ha fått bra review, dvs inte känd som scammer.
https://klocksnack.se/threads/varning-alla-seagull-1963-med-42mm-boett-är-fake.22009/
 

paradis

Audemars
Ock den är så vacker....det är den mindre varianten.
image.jpeg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Säger inget om hemsidan men vill minnas att Kontentan är att deras 37mm är äkta och alla andra storleker inte är äkta.
Tror fortfarande inte det kan hålla rent juridiskt - men definitivt moraliskt.

Knappast så att Hong Kong-Seagull har nån sorts rätt till en design gjord i början på 60-talet i Kina innan nån som helst lagstiftning inom området.
Att delarna till den andra dessutom kommer från kina-seagull och är äkta gör att jag tycker annonsen ska få ligga kvar.
Att klockan får säljas i USA med deras varumärkesskydd borde i min bok betyda att Hong Kong-Seagull inte riktigt har så mkt på fötterna rent juridiskt som de vill göra sken av.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Tror fortfarande inte det kan hålla rent juridiskt - men definitivt moraliskt.

Knappast så att Hong Kong-Seagull har nån sorts rätt till en design gjord i början på 60-talet i Kina innan nån som helst lagstiftning inom området.
Att delarna till den andra dessutom kommer från kina-seagull och är äkta gör att jag tycker annonsen ska få ligga kvar.
Att klockan får säljas i USA med deras varumärkesskydd borde i min bok betyda att Hong Kong-Seagull inte riktigt har så mkt på fötterna rent juridiskt som de vill göra sken av.
All I know, som de säger i filmerna, är att sist detta var uppe så la jag på minnet att de som är äkta ska vara 37mm och de övriga storlekarna inte är det. Ungefär som jag lagt på minnet som en äkta Rolex inte ska ha hoppade visare a la quartz... Utom just Oysterquartz dvs ;)
Skämt och sido, någon som kan storyn bättre eller är bättre på att hitta tråden om detta kanske kan sprida ljus. Annars kommer iaf jag inte köpa någon annan storlek än 37mm om jag ska köpa någon :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
All I know, som de säger i filmerna, är att sist detta var uppe så la jag på minnet att de som är äkta ska vara 37mm och de övriga storlekarna inte är det. Ungefär som jag lagt på minnet som en äkta Rolex inte ska ha hoppade visare a la quartz... Utom just Oysterquartz dvs ;)
Skämt och sido, någon som kan storyn bättre eller är bättre på att hitta tråden om detta kanske kan sprida ljus. Annars kommer iaf jag inte köpa någon annan storlek än 37mm om jag ska köpa någon :)
Absolut! Men det var en partsinlaga av Tsilien Seagull. Tianjin har mig veterligen inte uttalat sig. En jäkla soppa med två seagull.
Jag skulle själv köpa den lilla men jag uttalade mig mer ur perspektiv huruvida den stora borde få säljas här eller inte.
Den får ju uppenbarligen säljas via handlare utan juridiska efterspel i väst och då tycker jag det borde vara ok här.
 

dakl

Breitling
Min annons verkar var nedplockad hursomhelst. Det enda relevanta jag hittar om detta (förutom tråden på detta forum, som saknar verifierbara källor) är en reddit-tråd (https://www.reddit.com/r/Watches/comments/26p3fz/seagull_1963_apparently_all_42mm_versions_are/) som också saknar verifierbara källor. Det verkar fullt möjligt att jag köpt en klocka som inte är äkta, men det är inte helt entydigt. Jag skulle gärna se att jag får möjlighet att sälja den här, men naturligtvis med tydlig hänvisning till dessa trådar som diskuterar dess äkthet. Naturligtvis justeras priset också...

Vilken soppa det verkar vara med Seagull... önskar att jag läst på mer innan jag köpte, men jag måste säga att jag hade ganska stort förtroende för w&w.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp