• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Då kanske man inte ska kommentera heller? :)
Jo det bör man. Ks-historiens i särklass mest överprisade klocka bör man få kommentera utan att behöva läsa igenom 10 sidor sågningar och försvar. Men jag tror ändå du bara driver faktiskt, oavsett om du säger att du inte gör det. Allt är för osannolikt. Ingen som jobbar i normal klockaffär med minsta koll skulle värdera en trasig skx till 4000, no way josé ;)
 

Whedda

Rolex
Jag är ju ingen "klockexpert".

Men du är insatt nog att påstå att jag gjort fel val?

Annonsen för klockan du säljer är ju närmast parodisk. Du säger att marknadens kanske mest sålda mekaniska klocka kommer bli ett framtida samlarobjekt, vara värd si och så mycket om si och så många år och drar jämförelser till en Speedmaster?

Nej, du är inte någon klockexpert.
 
Men du är insatt nog att påstå att jag gjort fel val?

Annonsen för klockan du säljer är ju närmast parodisk. Du säger att marknadens kanske mest sålda mekaniska klocka kommer bli ett framtida samlarobjekt, vara värd si och så mycket om si om si och så många år och drar jämförelser till en Speedmaster?

Nej, du är inte någon klockexpert.
Nej, jag har aldrig påstått att jag är klockexpert. Tillskillnad från vissa andra.

Dessutom, om jag faktiskt var klockexpert skulle man väl med all rätt kunna hävda att du gjort "fel val". En klockexpert är en KLOCKexpert, ingen modeexpert. Jag anser att jag är tillräckligt klockintresserad för att argumentera för att flera av dina val inte hade platsat på en lista som faktiskt var gjord för klockintresserad, men när du förklarade att Kings målgrupp kanske inte är särskilt klockintresserade valde jag att inte göra det i och med att du har rätt i det. När rubriken lyder "Klockexperten tipsar om bästa klockorna under 10000kr", ja då trodde jag att listan var riktade mot klockintresserade. Men sen förklarade du ju att den inte var det. Och då förstod jag meningen med listan och bad om ursäkt. Men nu är vi här igen.
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Fast, varför? Jag har inte betett mig illa, det enda jag gjort var att prissätta en klocka fel. Väldigt fel, det erkänner jag. Men alla gör väl misstag ibland.
Nja, du har ju sida upp och sidan ner försvarat din prissättning trots att du varit medveten om det reela marknadsvärdet genom länkar och information från medlemmar. Det är ju först nu du verkar ha nyktrat till. Too little too late.
 
Nja, du har ju sida upp och sidan ner försvarat din prissättning trots att du varit medveten om det reela marknadsvärdet genom länkar och information från medlemmar. Det är ju först nu du verkar ha nyktrat till. Too little too late.

Jag förstår och tar till mig din kritik. Dock så undrar jag hur du är att göra affärer med.

3500!!!!! Vafan du säljer en defekt klocka som kostar 2000 i nyskick. Antingen är du en blåsare som vill lura folk eller så är du svagbegåvad.



Jag är lugn som en filbunke.
 
Han är kanon att göra affärer med, det har jag fått erfara två gånger.
Det tror jag säkert!

Köpare- Vart är klockan? Den borde kommit för länge sen!
Moffan:
Jag är lugn som en filbunke.
Köpare - Moffan, på riktigt, det har gått tre veckor sedan jag Swishade dig.
Moffan:
Jag är lugn som en filbunke.
Köpare- Jag ska hämta ut klockan idag, äntligen kom den!
Moffan:
Jag är lugn som en filbunke.
Köpare - Det här är ju för fan ingen Rolex, det är ju en Kopia!
Moffan:
 

Whedda

Rolex
Nej, jag har aldrig påstått att jag är klockexpert. Tillskillnad från vissa andra.

Dessutom, om jag faktiskt var klockexpert skulle man väl med all rätt kunna hävda att du gjort "fel val". En klockexpert är en KLOCKexpert, ingen modeexpert. Jag anser att jag är tillräckligt klockintresserad för att argumentera för att flera av dina val inte hade platsat på en lista som faktiskt var gjord för klockintresserad, men när du förklarade att Kings målgrupp kanske inte är särskilt klockintresserade valde jag att inte göra det i och med att du har rätt i det. När rubriken lyder "Klockexperten tipsar om bästa klockorna under 10000kr", ja då trodde jag att listan var riktade mot klockintresserade. Men sen förklarade du ju att den inte var det. Och då förstod jag meningen med listan och bad om ursäkt. Men nu är vi här igen.

Du har fortfarande inte givit ett enda exempel på vilka klockor som du saknade samt vilka som inte borde vart med.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Det tror jag säkert!

Köpare- Vart är klockan? Den borde kommit för länge sen!
Moffan:

Köpare - Moffan, på riktigt, det har gått tre veckor sedan jag Swishade dig.
Moffan:

Köpare- Jag ska hämta ut klockan idag, äntligen kom den!
Moffan:

Köpare - Det här är ju för fan ingen Rolex, det är ju en Kopia!
Moffan:



Be admin om att ta bort ditt konto lr något.
 

Cryssarn

Rolex
Det tror jag säkert!

Köpare- Vart är klockan? Den borde kommit för länge sen!
Moffan:

Köpare - Moffan, på riktigt, det har gått tre veckor sedan jag Swishade dig.
Moffan:

Köpare- Jag ska hämta ut klockan idag, äntligen kom den!
Moffan:

Köpare - Det här är ju för fan ingen Rolex, det är ju en Kopia!
Moffan:
hänger inte riktigt med i logiken där.
om allt det andra tänker jag inte yttra mig om då det redan är avklarat
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Det tror jag säkert!

Köpare- Vart är klockan? Den borde kommit för länge sen!
Moffan:

Köpare - Moffan, på riktigt, det har gått tre veckor sedan jag Swishade dig.
Moffan:

Köpare- Jag ska hämta ut klockan idag, äntligen kom den!
Moffan:

Köpare - Det här är ju för fan ingen Rolex, det är ju en Kopia!
Moffan:

Åhh du är en blivande terapeuts våta dröm. Kan vi inte ses f2f? Jag kan till och med köpa den där SKX:en av dig, betalar premium. PM:a gärna.
 
Du har fortfarande inte givit ett enda exempel på vilka klockor som du saknade samt vilka som inte borde vart med.
Inte borde varit med:
- DW
- Gant
- Hugo Boss
- Morris

Nocs och Corniche vet jag inte vad det är.

Borde varit med:
Orient Bambino är ju en självklarhet. Någon Hamilton kanske? Någon Maurice Lacroix också, skulle kunna ersätta Hugo Bossen, rätt likt designspråk i flera av deras modeller. Halva listan var bra, det hade räckt så. Jag lovar, ni får lika många klick om rubriken hade varit "Klockexperten tipsar - de tio bästa klockorna under 10000kr".

Att dessa inte går att köpa i fysiska affärer tror jag spelar mindre roll, vi lever ju i den tid vi lever i, förstår inte varför du tror att era läsare har något emot att handla online.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp