• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din graal?

Leafvalley

Cartier
Jag håller mig sunt skeptisk tills vidare. Om det är för bra för att vara sant.. osv. Men visst vore det häftigt om deras teori fungerar i praktiken.

Cartier har de facto gjort ID-One klockan, men bara i ett exemplar och den kommer aldrig att masstillverkas pga för höga tillverkningskostnader. Däremot har man använt den teknologin för att förbättra sina egna urverk som tex den jag presenterade ovan som min Graal. Cartier har dessutom en annan prototyp som heter ID-Two som sparar på energin i det automatiska urverket.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Cartier har de facto gjort ID-One klockan, men bara i ett exemplar och den kommer aldrig att masstillverkas pga för höga tillverkningskostnader. Däremot har man använt den teknologin för att förbättra sina egna urverk som tex den jag presenterade ovan som min Graal. Cartier har dessutom en annan prototyp som heter ID-Two som sparar på energin i det automatiska urverket.
Jo, jag förstår marknadsföringsvärdet av att publicera forskningsframsteg. Det är bara det att en evighet utan service är en väldigt, väldigt lång tid...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag skulle gärna komma över kungens Chronolink :)

IMG_20170328_202924.png
IMG_20170328_203009.png
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
GMT Master 1675 Blueberry. Det kanske inte är den dyraste klockan (men inte på något sätt billig), men vansinnigt svårt att få tag på en som är garanterat äkta. Finns lite mer här:
https://blog.tradee.com/en/the-rolex-gmt-blueberry-one-of-the-rarest-of-them-all/

Om ni hittar en som ni är säker på är äkta till salu, pinga mig :D Har letat flera år.
IMG_6529.JPG
IMG_6528.JPG
Kul val. Dom där ser man ju ibland, men sällan såklart. Och priserna är ju därefter. Såg någon som begärde typ 100k för bara ett blueberryinlägg på vrm. Har ingen aning om vad rimliga priser är för den.

PM:a @Per så kan han nog hjälpa dig hitta en snabbare i sina vintagekretsar än när du letar själv.
 

Timeteller

Breitling
Kul val. Dom där ser man ju ibland, men sällan såklart. Och priserna är ju därefter. Såg någon som begärde typ 100k för bara ett blueberryinlägg på vrm. Har ingen aning om vad rimliga priser är för den.

PM:a @Per så kan han nog hjälpa dig hitta en snabbare i sina vintagekretsar än när du letar själv.

Tack för tips!!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Detta är en knepig fråga.. En graalklocka bör ju vara nästintill ouppnåelig, främst pga pris. Jag har ingen sån klocka på min lista.. Däremot finns det minst en som jag känner att jag inte kan köpa för tillfället.
Detta är det närmsta graal jag kommer just nu:
Flight910cls-2.JPG


Underbar klocka. Inkapslar allt jag gillar med 60-70 tals vintage. Opraktisk, stor, skrikig, underbar.
 

BCKSTRM

Rolex

Andersml

Audemars
2-Faktor
GMT Master 1675 Blueberry. Det kanske inte är den dyraste klockan (men inte på något sätt billig), men vansinnigt svårt att få tag på en som är garanterat äkta. Finns lite mer här:
https://blog.tradee.com/en/the-rolex-gmt-blueberry-one-of-the-rarest-of-them-all/

Om ni hittar en som ni är säker på är äkta till salu, pinga mig :D Har letat flera år.
IMG_6529.JPG
IMG_6528.JPG
https://www.hqmilton.com/timepieces/70l1dr34/1977-rolex-gmt-1675-blueberry-radial-8784

Långhelg i USA och en klocka på armen när du åker hem! :)
 
Topp